Opel Astra G start moeilijk

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra G start moeilijk

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Beste Mensen,

Ik heb een Opel astra G en hij start heel moeilijk. Wanneer ik hem start moet ik eerst de sleutel een keer draaien zodat de lampjes in de dasboard aan gaan.
    Daarna snel terug draaien en weer draaien dan start die binnen ongeveer 5 seconden.

Als die koud is start die meestal binnen 3 seconden. Ik heb hem naar een paar
    garage’s gebracht en die weten niet wat de probleem is.

Zou iemand mij kunnen helpen ?

Alvast Bedankt!

Hoi Sharabi,

Als iemand je hier kan helpen op het forum wil men meestal een paar dingen weten.

Belangrijk(st)e dingen zijn

– Motorcode van de Opel ( staat op je kentekenbewijs of is terug te vinden door je kenteken in te vullen op http://www.autoweek.nl/kentekencheck” onclick=”window.open(this.href);return false; )
    – Heb je de auto ook al laten uitlezen ( ivm Foutcodes )
    – Zo ja wat zijn de foutcodes

Vaak word moeilijk starten veroorzaakt door een defecte krukas sensor.
    Nu alleen de vraag dat terugdraaien is dat noodzakelijk? Om bij warme start te starten en dan snel omdraaien?
    Zoja dan is het electrisch gedeelte van je contactslot waarschijnlijk gewoon defect.

De motorcode is 16V .

Als die warm is en ik wil hem opstarten moet ik eerst de sleutel 1x draaien zodat de lampjes in de dashboard aangaan en dan snel terugdraaien en voluit draaien zodat die aanslaat.
    Maar dat duurt dan ongeveer 3 a 5 seconden. Zou het niet aan de Relais kunnen liggen ? De relais tikt wel.

16V is geen motorcode dat is het aantal kleppen.

Wat is je kenteken?
    Is het een Diesel?

Ik heb niet zoveel verstand van auto’s het is inderdaad een 1,7 cdti Diesel.

Misschien heeft het dan iets te maken met gloeistiften of het voorgloeirelais. Mijn oude diesel starte eerst ook heel slecht, soms deed ik wel 3x voorgloeien toen de gloeistiften (gloeibougies) vervangen, deze waren helemaal zwart geworden , en het ging gelijk weer een hele tijd goed.

Misschien nog je vermogen In pk of kw vermelden dan weten de echte kenners ook om welke versie 1.7 CDTI het gaat. Ook daarvan zijn er meerdere varianten.

Trouwens:
    Is de G trouwens wel met CDTi motor geleverd?

Ik dacht alleen als X17DTL en Y17DT de laatste is een 16V motor en achterop staat dti

Astra G is geleverd met een Z17DTL ( CDTI )

Ik zou idd eerst eens beginnen met het uitlezen van de auto

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.