Opel astra g sport slecht stationair bij koude start

Forumindex Forums Modellen Astra Opel astra g sport slecht stationair bij koude start

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Hallo,

Mijn opel astra g sport uit 2001 loopt slecht stationair bij een koude start.
    Het is zelf zo erg dat hij meerdere malen uitval omdat de toeren te ver terug zakken.

Als ik normaal wil wegerijden en doorschakel naar ze 2 schokt de moter als ik me gas los laat en blijft ook vaak in ze toeren hangen. Als de motor warm is heb ik nergens meer last van.

Wel heb ik het idee dat ik vermogen mis als tie warm is. Hoe komt wel goed van ze plek zonder enige moeite maar voor mijn gevoel is het niet zoals ik gewend ben

Voordat ik langs de garage ga om hem uit te laten lezen en na te laten kijken wil
    Ik jullie ervaringen hierover horen. Hebben jullie dit wel eens gehad of wat kan het wezen?

Welk type motor zit er in ?

Uitlezen is altijd een goede eerste stap, want ook als het motorstoringslampje niet gaat branden kunnen er storingen opgeslagen zijn.
    De kans is groot dat de dealer geld vraagt voor het uitlezen.
    Je kan ‘m ook uitlezen met een Op-Com en een laptop.
    Zelf een Op-Com aanschaffen kan wel eens goedkoper zijn als uit laten lezen door de dealer.
    Of je zoek zoekt via het forum iemand in de buurt met een Op-Com.

@CommoCruiser wrote:

Welk type motor zit er in ?

Uitlezen is altijd een goede eerste stap, want ook als het motorstoringslampje niet gaat branden kunnen er storingen opgeslagen zijn.
    De kans is groot dat de dealer geld vraagt voor het uitlezen.
    Je kan ‘m ook uitlezen met een Op-Com en een laptop.
    Zelf een Op-Com aanschaffen kan wel eens goedkoper zijn als uit laten lezen door de dealer.
    Of je zoek zoekt via het forum iemand in de buurt met een Op-Com.

Er zit een z16xe motor in. Op de beschermkap staat ook ecotech.

Wat is de status van olie, oliefilter, bougies, brandstoffilter, luchtfilter, gasklep vuil?

@liviu2004 wrote:

Wat is de status van olie, oliefilter, bougies, brandstoffilter, luchtfilter, gasklep vuil?

De olie, oliefilter, bougies zijn vervangen. De brandstof filter en gasklep is niet naag gekeken.

Lees ook veel over de egr klep die problemen wilt geven. Met de stekker eraf merk ik geen verschil.

Als egr is stuk open, dan stekker eruit maak niet uit. Als je wilt, ik kan deze uitschrijven, maar geen idee hoe ver bent je bij mijn plaats.

De gasklep kan je zelf schoonmaken : http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=150&t=165591

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.