Opel Astra G Sport 2.0 16 V schakelt zwaarder !

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra G Sport 2.0 16 V schakelt zwaarder !

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246227

    Hallo Allemaal ,

    Even een vraagje aan jullie :

    Ik rij met een Opel Astra G Sport 2.0 16 V en ben er op zich best tevreden over ,

    maar nu sinds kort gaat het overschakelen wat moeilijker (lees zwaarder)

    Dit is zo wel bij het op schakelen als bij het terug schakelen !

    Wie kan mij wat tips geven om dit probleem mischien op te lossen ?

    Alvast bedankt !!!!

    Mvgr Dynamite (John)

    #17988690

    Is dit alleen met koude motor???

    Ik neem aan dat je de R Rechtsachter hebt, en niet linksvoor…

    De F23bakken schakelen bij kouder weer moeilijker, Let maar eens op, er zullen er meer komen..

    Wat wil helpen: Bak verversen met originele OPEL versnellingsbak olie voor jouw type versnellingsbak

    Willem

    #17988691

    @wim-v6 wrote:

    Is dit alleen met koude motor???

    Ik neem aan dat je de R Rechtsachter hebt, en niet linksvoor…

    De F23bakken schakelen bij kouder weer moeilijker, Let maar eens op, er zullen er meer komen..

    Wat wil helpen: Bak verversen met originele OPEL versnellingsbak olie voor jouw type versnellingsbak

    Willem

    tube FinGear er bij en dan schakelt hij als een jappanner(soepel) :thumb

    #17988692

    Dat schakelt mijn F23 ook met Verse olie (en stiekem ook nieuwe Schakelkabels), nog soepeler zelfs denk ik zo..

    Willem

    #17988693

    Bedankt voor jullie reakties is dit een klusje wat zelf eventueel te doen is ?
    En kan ik eventueel ergens vinden hoe dat precies gedaan moet worden ?
    Ik heb het probleem ook bij iets warmer weer dat blijft precies hetzelfde !

    En Tube Fingear wat is dat dan precies ?

    #17988694

    Als je een brug hebt en een flinke bandenijzer wel, anders is het nog knap lastig de aftapbout los te krijgen, zit een Subframe in de weg namelijk..

    Willem

    #17988695

    Een brug kan ik wel regelen denk ik zal anders mn maatje vragen ,
    of hij me mee wil en kan helpen anders moet die ff naar de garage !

    Bedankt voor jullie inbreng in ieder geval ,

    Groet John

    #17988696

    Wel originele OPEL olie erin…

    Als dat niet wil helpen zit je toch aan schakelkabels of Pook mechanisme en die laatste wil je niet vervangen €€€€€€€

    #17988697

    Willem bedankt voor je tips zal idd de olie laten vervangen met echte opel olie ,
    eerst dit maar eens voor elkaar krijgen en anders richting de garage !!!!!!!!!

    Ik kom er nog op terug in dit topic ….

    Gr John

    #17988698

    @wim-v6 wrote:

    Dat schakelt mijn F23 ook met Verse olie (en stiekem ook nieuwe Schakelkabels), nog soepeler zelfs denk ik zo..

    Willem

    als je dit http://www.interflon.com/nl/producten/55/interflon-fin-gear” onclick=”window.open(this.href);return false; nooit geprobeerd hebt weet je niet anders :agent

    #17988699

    ik doe er nooit vreemde middelen bij, zeker niet omdat ik dat niet vertrouw en vrij veel vraag van de motor en bak…

    Bij mij is er 1keer een bak kapot gelopen door van die ”wonder” middeltjes, dus nooit meer!!

    Wat vraag ik van mijn motor en Bak: zie onderstaand, en dat zomaar 300km achter elkaar:

    Willem

    #17988700

    ik vraag iets meer van mijn bak
    300+pk/440nm die fabriek af gebouwd is voor 200pk/3..nm.
    ik heb ook geen aandelen bij fingear dus doe er je voordeel mee

    #17988701

    tja, bij mij blijft de boel ook zo..

    en meer vragen van de bak, dat zal heus… Ook netjes 300km achter elkaar?? (geen tusentijdse koeling)

    300km achter elkaar door (gisteravond nog) vraagt meer als stukjes 250km/u..

    Enige wat de bak harder zal slopen is Sprintjes, daar helpt ook zo’n wondermiddel niet tegen, Dat is de sloopkracht van sommige eigenaren van snelle voertuigen..,

    (er zitten hier ook die 3 van deze bakken in een maand aan barrels trekken…)

    Doe m netjes jaarlijks verversen, vind ik meer als zat, heb er nooit problemen mee…

    Willem

    #17988702

    @wim-v6 wrote:

    tja, bij mij blijft de boel ook zo..

    en meer vragen van de bak, dat zal heus… Ook netjes 300km achter elkaar?? (geen tusentijdse koeling)

    300km achter elkaar door (gisteravond nog) vraagt meer als stukjes 250km/u..

    Enige wat de bak harder zal slopen is Sprintjes, daar helpt ook zo’n wondermiddel niet tegen, Dat is de sloopkracht van sommige eigenaren van snelle voertuigen..,

    (er zitten hier ook die 3 van deze bakken in een maand aan barrels trekken…)

    Doe m netjes jaarlijks verversen, vind ik meer als zat, heb er nooit problemen mee…

    Willem

    ik gebruik het al 20 jaar (kadett gsi 200dkm rijdt nu nog met zelfde bak, en nu al 10 jaar 170dkm met de OPC en ik deel hier mijn alleen mijn ervaring.
    rij jaarlijks 200+km/u naar en door turkije en terug

    #17988703

    ja kan heel goed hoor…

    ik zal je in dit geval niet tegenspreken…

    maar aangezien er nogal een speciaal olietje in deze bakken zit (rood van kleur maar toch geen ATF), en verder nooit problemen gehad heb met de bakken van OPEL, wil ik er zelf niet aan…

    Willem

    #17988704

    @NoFear1696 wrote:

    ik vraag iets meer van mijn bak
    300+pk/440nm die fabriek af gebouwd is voor 200pk/3..nm.
    ik heb ook geen aandelen bij fingear dus doe er je voordeel mee

    Ziet er goed uit, al die brandende lampjes! :kewlpics

    #17988705

    @harrynijhof wrote:

    @NoFear1696 wrote:

    ik vraag iets meer van mijn bak
    300+pk/440nm die fabriek af gebouwd is voor 200pk/3..nm.
    ik heb ook geen aandelen bij fingear dus doe er je voordeel mee

    Ziet er goed uit, al die brandende lampjes! :kewlpics

    Dankjewel man :thumb

    #17988706

    Het ziet er goed uit. Maar helaas brand er wel het motormanagement lampje en sleutel lampje en abs lampje.

    #17988707

    Het was ook sarcastisch bedoeld, maar oké.

    #17988708

    ff voor de de sarcasten onder ons. tc lamje brand ivm het nog niet monteren van de opc turbo ABS pomp. motormanegment lampje brand ivm cambus storing die geen invloed heeft op de prestaties(normaal wel maar bij opel begrijpen ze er ook niets van :hmmz )
    Koelsysteem lampje brand ivm een defecte airco computer. @dolby abs lampje brand niet??? want die doet het gewoon.

    #17988709

    @NoFear1696 wrote:

    @harrynijhof wrote:

    @NoFear1696 wrote:

    ik vraag iets meer van mijn bak
    300+pk/440nm die fabriek af gebouwd is voor 200pk/3..nm.
    ik heb ook geen aandelen bij fingear dus doe er je voordeel mee

    Ziet er goed uit, al die brandende lampjes! :kewlpics

    Dankjewel man :thumb

    Ik zie:

    – Lampje Motorstoring
    – Lampje Koelmodule Storing in Motorkoeling
    – lampje ESP (zou uitgeschakeld kunnen zijn)

    Willem

    #17988710

    Achjaa we trappen allemaal wel is door, veel harder gaat dat kreng niet,

    #17988711

    Ik kom niet vaak in duitsland, en ben zuinig op mn rijbewijs die ik een jaar en 4 dagen heb :afro
    Dus nog geen topsnelheidsfoto’s van mij haha

    #17988712

    @harrynijhof wrote:

    Ik kom niet vaak in duitsland, en ben zuinig op mn rijbewijs die ik een jaar en 4 dagen heb :afro
    Dus nog geen topsnelheidsfoto’s van mij haha

    Dit was in Nederland;). Ik heb mijn rijbewijs net 2 jaar en heb hem al eens 9 weken mogen inleveren;)

    #17988713

    Daar heb ik dus echt geen zin in. Was het fietsen zo zat toen mn astra bij de spuiter stond..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.