Opel Astra G 2.2 Cabriolet met zs22e Motor – LPG Buitenland

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra G 2.2 Cabriolet met zs22e Motor – LPG Buitenland

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Grandel64
    Deelnemer

Beste Dames en Heren,

Ik ben onlangs de trotse eigenaar geworden van een Opel Astra G 2.2 cabriolet uit 2002 te Macedonie. Het gaat hierbij om mijn 1e wagen, en ben zeer content met deze geweldige opel ervaring. De wagen rijdt als een zonnetje, en het is gewoon heerlijk vertoeven. Ik heb de auto in Macedonie gekocht aangezien ik hier woonzaam ben! Met 11 a 10 liters gemiddeld benzineverbruik is het enigzins een aanslag op de portomonnee.

Daarom ben ik momenteel aan het oriënteren om LPG systeem in te laten bouwen. Waarom? In Macedonie ligt het werkloon erg laag, en de inbouw een gasinstallatie kost tussen de 400-600 euro, inclusief keuring, tank etc. Nou ben ik bij verschillende installateurs langs geweest, waarbij de helft aangeeft dat dit niet mogelijk is aangezien ik volgens hun een directe injectie motor hebt, waarbij de andere helft aangeeft dat het prima mogelijk is sinds ik volgens hun een multi injectie motor heb? Het gaat om zs22e motor.

Merken die hier worden aangeboden zijn vooral Landi Renzo, en Lovato. Iemand ervaringen hiermee?

Zelf heb ik weinig verstand van auto’s en daarom zou ik het super vinden als jullie mij evt wat advies zouden kunnen geven omtrent mijn issue. Is het volgens jullie mogelijk om in deze auto een gasinstallatie te laten installeren ofniet? Heeft het evt consequenties waar ik rekening mee zou moeten houden (verbrande kleppen?)

Alvast bedankt, en ik zou het helemaal top vinden als jullie mij kunnen helpen!

Groetjes uit Macedonie

Christiaan Jaarsma

midnight black
    Deelnemer

Dit is mogelijk en wordt ook vaker gedaan, de motor is namelijk een Z22se en deze heeft INdirecte injectie: de injectoren zitten in de cilinderkop maar wel voor de inlaatkleppen en dus niet zoals bij directe injectie direct in de verbrandingskamer. Motortype Z22yh heeft wel directe injectie maar is nooit in de Astra G geleverd geweest.

Grandel64
    Deelnemer

Wat geweldig dat u zo snel heeft gereageerd! Dat heldert een hoop op! Zijn er enkele dingen waar ik aan moet denken, bij het laten inbouwen? Eventuele problemen die ik kan verwachten//voorkomen etc?

Super!

Grandel64
    Deelnemer

Weet iemand toevallig of ik ook een klepsmeringsysteem nodig heb voor deze motor??

Corsa_GSi
    Deelnemer

Voorkomen is beter dan genezen.
    Ik zou het uit voorzorg bij dit motortype wel doen.
    Kies daarvoor dan een automatisch / elektronisch systeem wat geen onderhoud vraagt.

Daarnaast moet je er op letten dat het een zogenaamd G3 systeem is, mocht je ooit naar NL willen verhuizen en je auto mee willen nemen, dan scheelt dat weer in de wegenbelasting hier.

En maar 600 euro voor een gehele set inclusief inbouw? Daar betaal je in Nederland minstens 1500 voor.

Levato zegt mij niets, Landi Renzo wel is een budget systeem / b-merk.
    Beter is natuurlijk om Vialle of Prins te nemen.

Zelf rijdt ik in mijn Vectra met een Vogels VGi systeem en in mijn Astra met een Prins LPi systeem.
    Beide zonder kleppenbescherming aangezien beide motoren (y30se en x16xel) het niet nodig hebben.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.