Opel ASTRA G 17 TD

Forumindex Forums Modellen Astra Opel ASTRA G 17 TD

• Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door Jan3.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Jan3
    Deelnemer

Help! Wanneer ik de motor van mijn Astra uitschakel en de sleutel uit het contactslot verwijderd heb, gaan soms na een tijdje de 4 knipperlichten en/of kruislichten branden.
    Als ik dit niet tijdig opmerk (bijvoorbeeld als het ’s avonds gebeurt) dan loopt mijn batterij leeg.
    Als ik het wel opmerk dan kon ik het probleem oplossen door de batterij voor een poos af te koppelen.
    Blijkbaar werkt dit truukje nu niet meer, als ik nu de motor terug start gaan de knipperlichten wel uit maar mijn grootlichten schakelen zich dan tijdens het rijden aan, zonder de bediening aangeraakt te hebben (wat voor de andere weggebruikers wel heel vervelend moet zijn).
    In de Opel werkplaats konden ze niet meteen vinden wat het probleem was (standaard procedure uitlezen ED).
    Om het probleem te kunnen vinden moesten ze dan de volledige Elektronica overlopen wat zo tussen de 8 a 20 uur zou kunnen duren.
    Dit vind ik toch wel een beetje te kostelijk worden, heeft misschien iemand al iets dergelijks meegemaakt of een idee om dit op te lossen?
    :hmmz
    Mvg
    Jan

midnight black
    Deelnemer

Het enigste wat ik zo kan bedenken is een probleem in de bedrading vanaf de linker stengel, maar goed in ieder geval een eerlijke garage die gewoon netjes aangeeft dat ze het niet zoeken om het op te lossen.

Jan3
    Deelnemer

Bedankt voor Je reactie.
    Ik vermoed dat deze eerlijke garage op mijn kosten een gemakkelijk extraatje geld wil verdienen.
    Ik heb ondertussen nog wat gegoogelt en en ben nog een paar van die spookproblemen bij anderen tegengekomen een spreekt van een Massa probleem en enkele anderen over een kapotte multitimer.
    Een Kadet E cabrio, ik heb ook 2 kadetjes gehad. Dat waren nog simpele eerlijke auto’s waar je onmiddelijk begreep als de garagist je aan het lijntje probeerde te houden.

midnight black
    Deelnemer

Multitimer kapot kan ik niet rijmen met het spontaan gaan branden van grootlicht. Dus ik denk nog steeds een probleem met de bedrading: kan massa zijn of beknelde bedrading of iets dergelijks.

Jan3
    Deelnemer

Ik zat ook in die richting te denken, met mijn beetje kennis van elektriciteit lijkt het me wel raar dat als het contact afstaat er nog spanning op de kabelboom zit.
    Ik denk dat ik nog ergens een oude “Rot in het Vak” zal moeten gaan zoeken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.