Opel Astra G 1.6 lekt olie

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra G 1.6 lekt olie

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Hallo,

Ik zit met een probleempje met de Opel Astra G type X1.6SZR van mn vriendin.
    Hij lekt namelijk olie, ongeveer een druppeltje per dag, op de onderste bout van het carter, op de aangrenzing van de versnellingsbak zo te zien.
    Weet iemand waar dit vandaan kan komen? Carter zelf ziet er redelijk droog uit.

Lijkt op je krukas keering, kostbare reparatie versnellingsbak eraf, drukgroep koppeling en vliegwiel eraf dan kan je hem vervangen.

Ja maar zie ook dat je bak wel wat nat is van de olie, en kan nu niet echt zien, maar als de olie rood van kleur is is het mischien wel je bak welke lekt.

De olie is inderdaad rood. Is dat makkijk zelf te vervangen/fixen/achterhalen?

Zou idd ook kunnen, maak eerst alles eens goed schoon met de hogedrukreiniger bijv dan effe rijden en kijken wat er lekt.

Als het je bak is is het wss je carter plaat die lekt/zweet, je ziet hem rechts op de foto met die bult erop zeg maar.

Of aandrijfas kering.

Dat zou ook kunnen ja. Ik ga hem morgen eens schoonmaken, of maandag, ligt eraan wanneer ik tijd heb. Dan kan ik beter zien waar het vandaan komt.
    Bedankt iig voor de tips, ben zelf een leek op het gebied van Opel XD.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.