Opel Astra G 1.6 8v – Start Soms Slecht / Niet.

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra G 1.6 8v – Start Soms Slecht / Niet.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Goedendag,

Heb een Opel Astra G 1999, 1.6 8v.
    Auto is nu ongeveer half jaar in mijn bezit, nooit problemen mee gehad,
    maar na enige tijd begon me motor storing lampje af en toe te branden. het werd steeds vaker,
    en nu brand die zodra ik even rijd, en dan gaat die weer uit / aan.

Dit is al zo’n 3 maanden.
    nooit wat gemerkt aan de auto want reed altijd nog super ondanks het motor storing lampje.

Mijn probleem is als volgt:

Als ik de auto wil starten,
    duurt het erg lang voordat die aanslaat, hij gaat wel netjes rond, dit verschild telkens, de ene keer duurt het zo’n 5/10 seconden. maar soms duurt het echt 1minuut of langer… tot helemaal niet starten.

Maar ook vaak is er niks mis, dan draai ik de sleutel om en start die direct.

Computer uitgelezen en de volgende storing codes doen zich voor:

– P1640 – Viervoudige driver module
    – P1405 – Lineaire URG-Positie

Accu ook getest deze bleek kapot, zit nieuwe accu in maar probleem is nog steeds aanwezig.

Of de storingen er mee te maken hebben betwijfel ik,.. omdat ik al lange tijd met motorstoring rijd en er nooit wat mis was.

Hoop dat iemand me kan helpen !

Alvast heel erg bedankt.

Met vriendelijke groet,
    Barry K.

P1405 – Lineaire URG-Positie: probleem met je EGR klep. (UGR = Uitlaat Gas Recirculatie)
    P1640 – er is een (elektronisch) probleem. Kan van alles zijn. ECU, bekabeling, noem maar op.
    Het kan goed zijn dat de P1640 waarom je lampje aan het branden is en is de P1405 waarom je motor slecht start.
    Als het wel je ECU is, kan je slecht starten natuurlijk ook goed aan je Quad Driver Module liggen.
    Ik kan er weinig van maken behalve je deze info geven… ik zou niet durven zeggen wat er wel en niet tegen je werkt nu….
    Succes er mee!

krukas sensor kapot

Krukas sensor geeft ook een foutcode. Als je die hebt, zit je meestal in de P0335 – P0339
    Aangezien deze code er niet uitkomt, zou ik niet denken dat het de krukas sensor is, toch?

Mocht het de EGR zijn; trek de stekker eens er vanaf en ga eens rijden. Je krijgt nu waarschijnlijk wel het MM lampje, maar als hij opeens veel lekkerder rijdt weet je waar je probleem zit.
    Deze willen namelijk nog wel eens smerig zijn of vast gaan zitten.

Mocht je een OP-COM hebben, doe een Actuator test op de QUAD Driver Module. Als deze een storing heeft geeft de OP-COM aan welk circuit een probleem heeft.

Krukas zou ook best kunnen, een van de problemen die kunnen voorkomen met code P1640 is Engine Speed Signal (TN-Signal) Output Voltage High/Low

Betreft de EGR fout :
    Exhaust gas recirculation potentiometer voltage is less than 0.1 V
    Above conditions must be fulfilled for at least 4 s .
    or

Exhaust gas recirculation potentiometer voltage is less than 4.0 V
    Deviation of the actual value to the nominal value of the exhaust gas recirculation position sensor is greater than 10.2 % for longer than 4 s .
    Effect:

Exhaust gas recirculation valve is switched off

Ik heb je ook wat informatie gestuurd via de PM :)

Bedankt voor jullie reacties !

Ik ga zaterdag eens kijken of ik er uit kom, begin wel met EGR los halen en controleren / evt schoonmaken.
    doe ik gelijk me gas klep ook maar.
    En hang ik hem weer aan de uitleeskast.

Op me werk gebruik ik het programma: Multi-Diag. als goed heb…

Ik post later berichtje of ik wat wijzer ben geworden en misschien probleem opgelost heb !

harstikke bedankt,
    Groet Barry.

Zaterdag bezig geweest:

EGR los gehaald & schoongemaakt. deze zat niet vast.
    Gasklep los gehaald & schoongemaakt, deze was nog in orde.
    Enkele slangen in de ruimte ruimte waren afgescheurd of gescheurd, deze allemaal vervangen.
    BDP Sensor (krukas sensor) los gehaald en schoongemaakt, maar zag er nog goed uit.

Proef gereden en weer opnieuw uit gelezen,
    MM lampje gaat nu pas aan na enige tijd rijden, tot niet aan. en als die aan is gaat die meestal na enkele minuten weer uit.

Na uitlezen blijkt de fout: P1405 Lineaire URG-Positie
    nog steeds aanwezig.

Iemand enig idee wat dit kan zijn, misschien toch de BDP sensor?

alvast bedankt !

gr Barry.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.