opel astra f 1.4i

Forumindex Forums Modellen Astra opel astra f 1.4i

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur

ik heb nog nooit gehoord dat een andere kleur/merk verdelerkap storing geeft ,lijkt me ook sterk ,zowel lukas als bosch zijn gemaakt voor je auto zien, er het zelfde uit op de kleur en, merknaam na

Neej dat bedoel ik niet. Ik had een Bosch verdelerkap zitten op een ontsteking die verder Lukas was (ontstekingsvinger, etc.) Toen ik die verving door helemaal Lukas liep ie ineens veel regelmatiger.

dan denk ik eerder dat je kap niet meer goed was.

Hier even een update over dit topic

Eindelijk heb ik even de tijd gehad om weer aan mijn auto te knutselen ivm alle feestdagen was dat allemaal een beetje lastig en de auto staat ook niet bij mij thuis dus…
    Ik heb de motor weer draaiend gekregen!!!….bleek toch dat de bougiekabels niet goed zaten.
    Hij loopt nog steeds heel rot dus op zoek naar de oorzaak daarvan.
    Ik heb ook nog een bezoek gebracht aan de sloperij waar ik het 1 en ander vandaan gehaald heb om te kijken of het probleem verholpen kon worden ik heb vervangen:
    de rotor en verdeelkap
    Bobine met onstekingsmodule
    Koppelingskabel
    Nu weet ik niet of de bobine of onstekingsmodule helemaal goed zijn (komt natuurlijk wel van de sloop) weet iemand ook hoe je dit kunt testen?
    Ik ben ook op zoek geweest naar een luchtslang omdat die van mij behoorlijke scheuren had, die was op de sloop niet te vinden dus heb hem met tape zo goed mogelijk dicht gemaakt.
    Morgen ga ik verder kijken naar de kabels en valse lucht mbv remmenreiniger.

Tot zover deze update bedankt voor alle reacties tot nu toe en op naar de oplossing.

zou het misschien ook nog aan een sensor kunnen liggen?….heb even zitten zoeken en zie vaak nokkenassensor, krukassensor, tempratuursensor, luchtmassameter en lambda enz voorbij komen….en hoe kan ik testen of het hier aan ligt?

Gisteren zijn we nog even aan het zoeken geweest…alle sensoren de stekker eraf onderzoeken op corrosie en weer terug geen resultaat…toen hebben we het rotorhuis opengemaakt en daar schrokken we even van…..allemaal metaaldeeltjes dat kon niet goed zijn….de aansluiting op de nokkenas was helemaal mooi…let op!!!…iemand heeft met een gebogen bout en een lasapparaat de aansluiting gemaakt (dus niet de originele met plastic plaatje bij de nokkenas) dat boutje hoort in de nokkenas te grijpen en de draaibeweging door te geven…..er zat zoveel speling in de as dat dit boutje eruit kon springen en zijn eigen gang kon gaan en zo dus ook de bougies verkeerd liet vonken
    Vandaag naar de sloop geweest en een andere gehaald, ter plekke erop gezet starten en lopen en rijden zonder horten en stoten!
    Dus het grote probleem is opgelost vandaag zonder problemen terug gereden naar Friesland.
    nu moet alleen het expansievat nog worden vervangen en de uitlaat (die is lek)

Allen bedankt voor het meedenken over mijn probleem ik ben blij dat het is opgelost….ik blijf hier zeker nog even hangen om wellicht anderen te kunnen helpen nogmaals bedankt allemaal!!! :thumb

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.