Opel Astra Coupe 2001 ander blok erin.

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Opel Astra Coupe 2001 ander blok erin.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250580

    Hallo,

    IK wil graag mijn Opel Astra Coupe 2001 1.8 (LPG G3) voorzien van een nieuwe motorblok. Het blok heeft nu zo’n 280.000 km op de teller staan. Als ik hem verkoop krijg ik er toch niet zoveel meer voor. Dus lijkt het me beter om er een nieuwe blok in te gooien. Auto is verder nog in tip top staat zowel buiten als binnen en ik moet zeggen rode lederen bekleding blijft gewoon prachtig om te zien en het model natuurlijk.

    Mijn bedoeling is om er een Z20LER (200pk Astra-H motor) of Z20LEH motor blok in te lepelen. Dit i.v.m. dat deze blokken ook op G3 kunnen lopen.

    Heeft er hier iemand ervaring met het inbouwen van zo’n motorblok kan het blok er zo in of dienen er nog een aantal aanpassingen gedaan te worden. Zelf wil ik wel het onderstel iets aanpassen voor meer rijcomfort.

    Wat kost zo’n blok en wat kost zo’n ombouw?

    #18047887

    ik zou voor een Z20LEH gaan, maar daar leg je wel snel al 3k voor neer

    #18047888

    Ja, kan opzich wel alleen komen daar nog veel extra kosten over heen dan. Anders kan ik beter een auto kopen met motorblok er al in. Die heb je ook al voor 5 a 6k.

    #18047889

    Baas J. heeft zo’n LEH blok erin zitten die weet je vast wel meer te vertellen . :D
    Je kan er ook een LET blok in steken deze zijn goei koper dan een LEH blok ;)

    #18047890

    Iemand een idee of deze blokken er 1 op 1 in kunnen.

    Moet er verder nog wat aangepast worden aan de auto? (remmen, schokdempers etc)

    #18047891

    Kan je best effe vragen een Baas J. hier op het forum heeft zijn coupe ook naar LEH omgebouwd .
    Remmen zou ik zowieso veranderen aangezien je veel meer vermogen zult hebben :D

    #18047892

    niet lullig bedoeld,immers,zelf iets bouwen geeft immers een boel voldoening maar waarom zou je moeilijk doen??

    http://www.opel-forum.nl/buysell/single_ad.php?ad_id=1911″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Zo duur zijn ze niet meer. Je eigen wagen verkopen en een turbo kopen komt veel goedkoper uit dan er eentje bouwen. Tenzij je natuurlijk je eigen auto voor heel veel geld,heel exclusief hebt uitgebouwd.
    Maar een nette 2001 coupe 1.8 zal toch wel rond de 2750 opbrengen,dus relatief hoeft er dan niet zo heel veel bij. Ook op MP staan er wel een paar. Maar nogmaals,zo zou IK het doen he,no effence :thumbup

    #18047893

    Nee, is zeker niet lullig. Het klopt wel. Het is goedkoper om een hele auto te kopen. Motorblok ben ik al snel 3000 euro kwijt. Komt dan nog wel 1000 euro aan kosten over heen. Daar heb ik inderdaad een hele auto voor. zal deze week er nog even over nadenken en anders zet ik mijn auto te koop.

    #18047894

    Toch nog een vraagje. Past zo’n c20xe blok ook in een Astra Coupe zonder al teveel aanpassingen. Ik hoor dat het blok goed op gas loopt. Blok een beetje aanpassen en dergelijke moet ik er toch ook wel 175 a 215 pk uit kunnen halen. Opzich ben ik daar ook tevreden mee. Het is wel een ouder blok maar wel een sterk blok.

    Zat te denken aan c20xe + C20XE Phase-2 Tuningkit (35 pk) en 20pk Tuningkit voor 2.0 toch 215 pk. Weet niet of het blok dan nog beetje stabiel loopt. Ik hoor graag jullie ervaringen op dit gebied.

    #18047895

    Voordat je een C20XE op 215 pk hebt, ben je ook wel een paar duizend euro verder.
    Je doet aan optel pk’s van tuningspullen….. :hmmz

    En als je jouw auto verkoopt en een turbo coupe terugkoopt, dan moet je ook weer een gasinstallatie erbij kopen.
    Dus bezint eer ge begint en bereken alles eerst goed.

    #18047896

    Houd er rekening mee dat je tevens 1000 euros verder bent voor je hem legaal op kenteken hebt staan mbt tot omkeuren.

    Als je een LEH LET of 2.2 erin wil hebben moet je tevens een andere bak aandrijfassen remschijven voor en schakelmeganisme.

    Als je er een X16XE(L) Z16XE, Z16XEP, Z18XE of X18XE1 of je geen verdere aanpassingen te doen aan de auto en is het op kabelboom in sommige gevallen na 1 op 1 uitwisselbaar.

    Dus advies is hang er gewoon een fis maar gelijk blokje in als wat er nu in zit. of laat je blokje reviseren en doe hieraan dan wat aanpassingen voor meer vermogen.

    #18047897

    Hier het topic van Baas J., dan kun je je een beetje inlezen: viewtopic.php?f=19&t=155634

    #18047898

    Omkeuren zou wel moeten lukken aangezien een LET blok er af fabriek ook in geleverd is.
    Dan zou je bij Opel daarvan de papieren moeten opvragen en deze meenemen naar het RDW.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.