Opel Astra Bougies vervangen, kabels zitten vast.

Forumindex Forums Modellen Astra Opel Astra Bougies vervangen, kabels zitten vast.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    AndreAndre
    Deelnemer

Ik wil de bougies vervangen, maar nu zitten de bougies kabels verschikkelijk vast, wie heeft een goed idee.

Ze hebben mij vertelt dat het ijzeren omhulsel ook van de bougie af moest, is dit wel zo want die zitten allemaal vast.
    Of moet toch alleen het bovenste gedeelte waaraan de kabel vast zit eraf.

Ik hoor het graag

Fearless
    Deelnemer

Die metalen omhulsel moet je aan trekken, niet aan de kabel want dan trek je het spul kapot.

Er zijn speciale tangen te koop die je om de doppen kan klemmen. Daarmee krijg je alle doppen wel los.

Je kan het ook met een punttang proberen, beetje draaien voordat je trekt.

steinmetzpaul
    Deelnemer

Mischien niet geheel onbelangrijk…..Je moet je auto eerst warm rijden voor dat je je bougies er uitdraait anders kunnen ze afbreken….en ze gaan dan ook makkelijker los…

suc6

Mvg Paul

wim-v6
    Deelnemer

Ow, ik draait bougies er vaak gewoon koud uit.

Ik heb een keer een bougie afgedraait met een warme motor,

draad zat nog in de kop.

deze los kunnen krijgen door er een grote schroevendraaier in de meppen en los te draaien.

=============================================

Om welke motor gaat het??

De X16SZ / X16SZR / Z16SE kan voorzien zijn van vaste aluminium bussen die in de kop geschroefd zitten.

Deze bussen hoeven er normaal niet af, alleen worden vaak de VERKEERDE bougies geplaatst, en dan moeten ze er wel af om de bougies eruit te krijgen.

>> Stalen kabel omhulsel:

– Deze trek je mee van de bougie af om de kabel los te halen.

foto’s van staalomhulsde kabels:

>> Vaste in de kop geschroefde bussen:

– Hier trek je enkel aan de kop van de bougiedop (kabel) om deze UIT de BUS te trekken:

foto’s van vaste bussen:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.