opel astra 2.2l 2001 distributie geknapt

Forumindex Forums Modellen Astra opel astra 2.2l 2001 distributie geknapt

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

opel astra 2.2l 2001 distributie gesprongen wat kan er kapot gaan weet iemand of de kleppen de zuigers raken zo ja wat kost zon reparatie als je het zelf maakt wat kosten de onderdelen ( ik kan de auto kopen in duitsland) 35000 km gelopen

De 2.2 is toch met ketting?
    Fijn klusje dan.. Maar ja bij deze motoren raken de kleppen de zuigers in dit geval.
    Waarschijnlijk moet je op een totaal plaatje van 700 – 1000 euro rekenen.

Ja een 2.2 16V zou inderdaad een ketting moeten hebben. Maar een ketting kan bij slecht onderhoud of pech ook verspingen cq breken. Maar als dat het geval zou zijn. Tja er kan best veel kapot gaan.

Heb zelf een distributie kapot gehad en had toen 8 kleppen van de 16 kleppen scheef, cylinders beschadigd. Hebben toen
    mijn motor gereviseerd was rond de €980 kwijt bij de dealer. Maar dat was bij mij. Iedere schade kan natuurlijk anders zijn.

980 euro schade??? had je dan neit beter een nieuw blok erin kunnen wippe?

Ik had 3000 e schade aan mijn x20xev in mn vectra. Maar was fout van garage, dus garantie :)

gepost vanaf mn telefoon

35000 km gelopen en distributieketting geknapt?? :hmmz

Tsja, wat gaat er kapot.. kleppen in ieder geval, zuigers misschien, cilinderkop misschien, drijfstangen misschien.. Ga zo maar door.

Hou er ook rekening mee dat als ie een keer de klepjes gekopt heeft de motor na de tijd vaak olie wil gaan verbruiken ook al zie je zo niks aan de zuigers..

Als je het zelf kan repareren en de onderdelen voor een redelijke prijs kan kopen kun je de gok wagen, anders zou ik hem lekker laten staan.

Hoi Je kunt geluk hebben met alleen nieuwe ketting en spanners.
    Licht eraan met welk toerental hij is kapot gesprongen uiteraard.
    succes ermee.

bedankt voor de informatie ik denk dat ik er maar vanaf zie

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.