Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel Astra 1.7 CDTI BJ eind 2005
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 2 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
19 september 2012 om 07:27 #17252366
Hi All,
Allereerst..
Ik ben Remco en nieuw op het forum. En natuurlijk heb ik een vraag.
Ik heb niet alle 155 topics doorgelezen maar wel overal door heen gebladerd op het account van een vriend die ook hier zit.
Ik kon zo snel geen antwoord vinden op mijn vraag, wel antwoorden die in de buurt kwamen. En ik hoop dat ik niet heel stom over kom maar wil het toch graag weten….
Zoals aangegeven ik rijd een Astra cdTI uit eind 2005. Het is een diesel die lekker pittig is en goed mee komt in het verkeer. Ik heb 142.000 op de teller staan. Ik hou er van om zo nu en dan toch wat door te trekken. De turbo doet het goed en ik schakel net over de 4000 toeren over. Rood begint bij de 5000 toeren…
Mag ik nou tot die 5000 aan zitten of is dat echt gewoon niet goed? In het rood zal ik nooit komen, maar soms denk ik wel eens dat het eigenlijk wel zou moeten kunnen dat ik hem doortrek tot de 5000 (of iets ervoor) Het is gewoon een lekkere pittige auto waar ik zo nu en dan ook lekker sprtief mee op wil trekken, maar niet kapot wil trekken…
Wat is wijsheid?
:hmmz19 september 2012 om 10:00 #18067218Wijsheid is natuurlijk om nooit in de rode toeren te komen. Maar kan je zeggen dat je boven de 4200RPM bij een diesel totaal geen Meer vermogen meer hebt. Dus heeft het na mijn mening weinig zin om nog meer toeren te maken. Ik zelf rij een Astra G 2.0 DI 16V (X20DTL) gechipped naar 110PK met 245NM koppel. Als je sportief wilt rijden zou ik zelf bij 4200RPM doorschakelen dan trek je sneller op dan dat je doorgaat naar de 5000RPM.
19 september 2012 om 10:27 #18067219Boven de 4000 RPM bij de Z17DTH is nutteloos.
Dan heb je geen vermogen meer.Tussen de 2500 en de 3750 trek deze motor het beste.
20 september 2012 om 10:41 #18067220Beste stefanDTI & Dolby,
Bedankt voor het delen.
Ik merk Stefan, dat hij na de 4000 echt nog wel sneheid verhoogt maar hou hem netjes eronder. Kan het zijn dat de auto gechipped is? Het is namelijk een dienstauto geweest. Een oberservatiewagen van de overheid. Is dat te controleren?
Ik laat het hele gebied na de 4000 netjes met rust. :)
20 september 2012 om 11:39 #18067221Hoe je het makkelijkste kunt controleren of hij gechiped is om het te testen op een rollerbank.
PS: Is jouw astra een witte station waar je nog op de foto’s kon zien de stickers van de politie? En in de voorgril zie je nog 2 flitserlampen zitten? Had ik
gespot een tijdje geleden op Marktplaats.@Burn It wrote:
Beste stefanDTI & Dolby,
Bedankt voor het delen.
Ik merk Stefan, dat hij na de 4000 echt nog wel sneheid verhoogt maar hou hem netjes eronder. Kan het zijn dat de auto gechipped is? Het is namelijk een dienstauto geweest. Een oberservatiewagen van de overheid. Is dat te controleren?
Ik laat het hele gebied na de 4000 netjes met rust. :)
20 september 2012 om 15:20 #18067222Tis juist goed m af en toe door te halen tot indien mogenlijk in het rood. (onze XZ17DTH’s lopen door tot 5300 toeren, en trekken nog aardig boven de 4000..
Af en toe GOED doorhalen houd de boel schoon.
Willem
20 september 2012 om 18:17 #18067223@Dolby wrote:
Hoe je het makkelijkste kunt controleren of hij gechiped is om het te testen op een rollerbank.
PS: Is jouw astra een witte station waar je nog op de foto’s kon zien de stickers van de politie? En in de voorgril zie je nog 2 flitserlampen zitten? Had ik
gespot een tijdje geleden op Marktplaats.Tja, die heb ik helaas niet zo in bezit. :) Wellicht komt die kans ooit nog.
Neej, ik heb een donker groene (Digital Green) zonder lampen en sticker resten. Het is echt een “steak Out” auto geweest. Maar het is echt de lekkerste auto die ik tot nu toe heb gehad.
@wim-v6, verschillende berichten dus? Ik durf niet zo goed in het rood te komen. Dat ie trekt boven de 4000 is zeker… Wat bedoel je precies met “onze onze XZ17DTH’s lopen door tot 5300 toeren” ?20 september 2012 om 18:31 #18067224Dat wil zeggen de motor codes .
Jij hebt de ” Z17DTH” De “X” is de voorloper.
Enne Isuzu motoren zijn bere sterk dus soms wat hoger dan 4000 toeren is niet erg , maar niet in het rood komen.
21 september 2012 om 06:58 #18067225Gaat prima hoor :D !!
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.