Opel app en Opel connect

Forumindex Forums Modellen Grandland X Opel app en Opel connect

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 56)
  • Auteur
    Berichten
  • #18402065

    Bij mij ook sinds vandaag ineens data.. niets aan instellingen veranderd, hooguit een week of 2 geleden de laatste firmware erop gezet, maar daarna zeker al 4 ritten gemaakt terwijl het niet werkte..

    Screenshot_20201219-200616_My OpelScreenshot_20201219-140038_My Opel

    #18402121

    Hoi allemaal,

    De app geeft bij de ritregistratie een verkeerde tijd aan namelijk een uur vroeger.

    Bv, ik kom thuis om 13:38 en in de registratie staat 12:38.

    Tijd van het systeem staat goed. Gesynced via GPS. Uiteraard van de telefoon ook.

    Iemand suggestie?

    Groet Tjerk

    #18402124

    Vreemd. Bij mij klopt de tijd precies. Wat ik er aan heb weet ik eigenlijk nog niet. Ze weten zo wel veel van je.

    #18402166

    Bij mij geeft de app ook een uur vroeger aan bij de ritregistratie. Vaag

    #18402180

    [quote quote=18402166]Bij mij geeft de app ook een uur vroeger aan bij de ritregistratie. Vaag[/quote]

    Net even gekeken en inderdaad een uur te vroeg.. Terwijl voor zover te zien nergens de tijd verkeerd staat.

    Zou het iets met de zomertijd instelling kunnen zijn?

    Ofwel, je kunt de tijd instellen volgens mij in de Auto en dan een vinkje aanzetten of uitzetten voor zomer/wintertijd waarbij de tijd automatisch verspringt.
    maar je kunt natuurlijk ook dat vinkje negeren en de tijd zelf een uur corrigeren. Dat hij dus afhankelijk daarvan in de Ritregistratie wel of niet de juiste tijd geeft..

    #18402195

    [quote quote=18402180]

    Bij mij geeft de app ook een uur vroeger aan bij de ritregistratie. Vaag

    Net even gekeken en inderdaad een uur te vroeg.. Terwijl voor zover te zien nergens de tijd verkeerd staat. Zou het iets met de zomertijd instelling kunnen zijn? Ofwel, je kunt de tijd instellen volgens mij in de Auto en dan een vinkje aanzetten of uitzetten voor zomer/wintertijd waarbij de tijd automatisch verspringt. maar je kunt natuurlijk ook dat vinkje negeren en de tijd zelf een uur corrigeren. Dat hij dus afhankelijk daarvan in de Ritregistratie wel of niet de juiste tijd geeft..[/quote]

    Het is toch weer bijzonder dat wij gebruikers freubel oplossingen moeten gaan verzinnen voor een bug? :cry:

    Ik laat de auto lekker staan zoals het hoort, en tel wel een uur bij de registraties op. :wacko:

    #18403447

    [quote quote=18400807]

    Bij mij is de app gaan werken. Twee weken geleden was er een update en sindsdien stond er steeds PROD bij de alerts. Vandaag de app verwijderd en er opnieuw opgezet, ingelogged, en bingo ritten registratie, km stand, etc. Geen hotspot of kabel, gewoon alleen via BlueTooth verbonden met de auto.

    Sinterklaas cadeau van Opel :happy02: Inderdaad werkt de app nu. Zoals Stappel meldt, eerst de app verwijderd. Opnieuw geïnstalleerd. Zorg wel dat de app is geactiveerd voordat je de auto start. Ik kreeg nu idd auto verbonden maar nog geen gegevens. Even klein stukje gereden en daarna de auto uitgezet. En ja hoor daar kwam de auto data binnen. @ Stappel: :dank-u: voor het melden. :toppie: Weer een bijzondere misser van de Opel klantenservice dat hier geen communicatie over naar buiten gekomen is. ( Ik weet dat ze hier meelezen :tongue-out: )[/quote]

     

    Na de app verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd te hebben werkt ie ineens wel. Dat had OPEL NL wel even mogen vermelden. Had me een hoop tijd en ergernis gescheeld. Maar OPEL NL is niet van de communicatieve maar meer van het het over de muur gooierige. Typisch voor zo’n groot concern dat erg afhankelijk is van gebruikerservaring en -beleving. Niet meer van deze tijd…

    Wat nog wel opvalt in de app is dat tab 3 (Onderhoud) niet bijgewerkt wordt. Staat nu onzin! De overige tabs 1, 2 en 4 zijn na elke rit netjes geupdate zelf zonder de app gestart te hebben voor de rit.

    #18403579

    Het blijft een enorm geklooi voor een relatief simpele app. Ik krijg het ook niet voor elkaar. Dat Opel niet méér doet dan wat ze doen is onvoorstelbaar. Bij een auto van 36 mille mag je toch iets verwachten.
    Ik denk de auto bij de garage af te leveren met de boodschap; maak het maar in orde en bel me maar als het klaar is.
    Waarom zou ík gefrustreerd raken? Beter daar.

    #18403584

    Ja Harko,

    Gewoon bij de dealer laten doen,het is zonde van je tijd. Ophalen na bv. een beurt en klaar is kees.

    Verder lekker genieten van deze heerlijke auto. 👍

     

    #18403713

    Ik heb ook ineens rit-data in de app staan. Terwijl ik alles heb geprobeerd wat er maar te proberen was……

    Als ik nu naar my.opel.nl ga, zie ik ook precies de km stand die hij nu heeft. Vraag me toch af of ze niet iets ‘stiekem’ hebben gedaan…..

    #18405386

    Vanmorgen een update van mijn Samsung galaxy 9+ uitgevoerd.

    Dit betekende helaas het einde van de myopel app.

    Ik krijg hem niet meer verbonden met de auto.

    Ik geef de moed op. De meerwaarde was sowieso een vraagteken voor mij.

    Ik ben blijer met de uitbreidingen van android auto.

    Groet Tjerk

    #18405404

     


    @Tjerk

    Ik heb vorige week mijn Samsung S10+ geupdate naar Android 11 en My Opel app deed het daarna precies zo als ervoor. Je zou de Opel app een keer opnieuw kunnen installeren maar bij mij hoefde dat niet

    #18405425

    [quote quote=18405404] @Tjerk Ik heb vorige week mijn Samsung S10+ geupdate naar Android 11 en My Opel app deed het daarna precies zo als ervoor. Je zou de Opel app een keer opnieuw kunnen installeren maar bij mij hoefde dat niet[/quote]

    Hoi Frans,

    Heb ik al geprobeerd. Wat ik doe, geen resultaat. Maar in de facebook groep Grandland zijn er ook enkele engelsen met hetzelfde probleem.

    Groet Tjerk

    #18405561

    Ook hier niet meer werken. Android Jan update op een A8 en geen data meer. Reinstall App doet ook niks.

    #18405752

    Ik heb gisteren in my-Opel ingelogd en bij staat er bij details van uw Opel dat de eigenaar niet is gedefinieerd.

    Na contact met de Opel klantenservice blijkt dat, als je leaserijder bent, een dingetje te zijn. Je moet dan via een  Opel werkplaatsverzoek (die bij mij in de afspraken is gezet door de app?) een verificatie door Opel uit te voeren. Je leasemaatschappij moet daar dan wel akkoord voor geven.

    Misschien is dit bij anderen ook van toepassing?

     

     

    #18405773

    [quote quote=18405752]Ik heb gisteren in my-Opel ingelogd en bij staat er bij details van uw Opel dat de eigenaar niet is gedefinieerd. Na contact met de Opel klantenservice blijkt dat, als je leaserijder bent, een dingetje te zijn. Je moet dan via een Opel werkplaatsverzoek (die bij mij in de afspraken is gezet door de app?) een verificatie door Opel uit te voeren. Je leasemaatschappij moet daar dan wel akkoord voor geven. Misschien is dit bij anderen ook van toepassing?[/quote]

    Hier niet. Mijn Grandland is via Volkswagen Leasing, maar de dealer heeft altijd de auto (vanaf het begin) op mijn naam en huisadres gezet. De auto is geverifieerd in de portal. De verkoper wist mij toen te vertellen dat hij dat zelf heeft gedaan, want hij vroeg ons mailadres.

    #18405974

    de app heeft heel goed gewerkt, maar sinds enkele weken werkt hij bij mij niet meer. heb al de app opnieuw gedownload maar niets helpt.

     

    #18406230

    Is het mogelijk om ritten te wissen op een andere manier dan rit per rit? bvb per dag of per week…?

    #18406254

    Hierbij nog een link voor uitleg van opel connect: https://youtu.be/FR7MfT9-bLc

    #18406265

    Bij mij werkt de app ook sinds kort niet meer. De geregistreerde ritten zijn verdwenen.  En er worden geen nieuwe geregistreerd

    #18406346

    Vanmorgen met Opel klantenservice gebeld.

    Case is aangemaakt. :mail:

    Wat we hier aan hebben. Geen flauw idee.

    We wachten het wel af. :no-money:

    #18406459

    Inderdaad, sinds kort werkt de app niet meer en alle ritdata is weg!

    Alleen de werkplaats/onderhoud-tab geeft nog de gebruikelijke onzindata weer.

    Wat een aanhoudend amateuristisch gepruts toch van Opel!

    #18406769

    Hallo Tjerk,

    Bij mij, sinds vanmorgen, doet de rittenregistratie/kilometerstand en brandstofdata het weer.

    Ter info :good:

     

     

     

    #18406777

    [quote quote=18406769]Hallo Tjerk, Bij mij, sinds vanmorgen, doet de rittenregistratie/kilometerstand en brandstofdata het weer. Ter info :good:[/quote]

    App update gehad? :wacko:

    #18406905

    Bij mij werkt het ook ineens weer. De oude ritten die weg waren zijn er ineens weer. En nieuwe worden weer geregistreerd.

    Volgens mij is er bij opel aan de server kant iets veranderd?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 56)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.