opc rijd schokkerig

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) opc rijd schokkerig

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214719

    hoi even een vraagje mijn auto is gechipt maar hij rijd erg schokkerig vooral tussen de 2000 en de 3000 toeren weet iemand hoe dit kan , of hoe dit op te lossen is .

    mvg danny1972

    #17558758

    Gaat over welke auto? :hmmz

    #17558759

    Als het een turbo is dan zal het wel het vacuumregelklepje van je turbo zijn… zit achterop het inlaat spruitstuk… is een bekend probleem (als het een Z20LET is) die van had het ook… ik heb hem vervangen en nu schokt hij niet meer.

    #17558760

    het gaat over een zafira A opc

    #17558761

    Hoi Danny,

    Waar heb je hem laten chippen? Ik had ook wat problemen met schokken maar na een paar nieuwe bougies ging hij weer als de brandweer!

    Grtz,

    Martijn

    Zafira A OPC 2003

    #17558762

    hij is gechipt bij tunnex

    #17558763

    Oei, daar wilde ik ook naar toe…

    #17558764

    origineel gepost door OPC Turbo
    Als het een turbo is dan zal het wel het vacuumregelklepje van je turbo zijn… zit achterop het inlaat spruitstuk… is een bekend probleem (als het een Z20LET is) die van had het ook… ik heb hem vervangen en nu schokt hij niet meer.

    Heb je hier eventuel een foto van? Verdenk die van mij ook kapot te zijn. Schokt sporadisch..meer even een”hik”.

    #17558765

    Ik kan geen duidelijk plaatje vinden…

    Het is een klein zwart vacuum actuatortje met een stekker en 2 slangen hij zit op je inlaatspruitstuk aan de onder/achterkant

    Ook op je turbo zit net zo’n actuator (die kan je makkelijk zien aan de voorkant, klein zwart kastje ongeveer zo groot als 2-3 zuikerklontjes (sorry weet ff geen betere vergelijking)

    #17558766

    Kost dat om te vervangen? GM nummer?

    #17558767

    bij mij was 1 van de (vacuum) slangetjes eraf gegaan . waarschijnlijk door de verhoogde turbodruk. Bij EDS!!!!!! hebben ze hem met een druppeltje lijm even vastgezet.

    Controleer eerst dit eens. Daarna voor een paar tientjes originele opel bougies halen bij de dealer voor de z20let. Goed vast draaien..niet met 25 nm zoals de dealer voorschrijft maar met 35 nm……ik zeg (hopenlijk) probleem opgelost!!

    Succes en hou me op de hoogte!!

    Martijn

    #17558768

    owww dat ding..ja die ken wel..gewoon je vacuumbox…

    Ik rijd met iridium bougies, net nieuw, zal t niet zijn.

    #17558769

    zitten ze goed vast? geen 25 nm maar 35 nm!!!

    #17558770

    origineel gepost door Baas J.
    owww dat ding..ja die ken wel..gewoon je vacuumbox…

    Ik rijd met iridium bougies, net nieuw, zal t niet zijn.

    nee daaronder zit een klepje, deze wordt bedoeld. is op de foto nog net zichtbaar

    #17558771

    Mn bougies geen idee…. heb geen momentsleutel..vast is vast ;)

    #17558772

    origineel gepost door OPC Turbo
    Als het een turbo is dan zal het wel het vacuumregelklepje van je turbo zijn… zit achterop het inlaat spruitstuk… is een bekend probleem (als het een Z20LET is) die van had het ook… ik heb hem vervangen en nu schokt hij niet meer.

    Zou je misschien eens een foto kunnen maken, ben erg benieuwd aangezien mijn OPC II ook een dip heeft tussen de 2000 en 3000 toeren, dit kan een hoop verklaren…

    #17558773

    oke maar gisteren ging ook het lampje branden van het motormanegment en er kwamen knallen uit de uitlaat , bedankt voor alle reacties ik ben ook maar een leek op het gebied van auto ;s ik heb nog een half jaar garantie .

    #17558774

    heb gelijk de dealer gebeld en een afspraak gemaakt voor zateredag en dan gaan ze de auto uitlezen , als ik meer weet laat ik het weten .

    #17558775

    zo zaterdag bij de dealer geweest en ze vonden in de intercooler slang olie en ook in de intercoolr zelf dus conclusie waarschijnlijk turbo stuk maar alles valt onder de garantie , woensdag gaat de auto naar de garage toe .

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.