Opbouwen blok 1.9s HITTEBESTENIGE PAKKING?

Forumindex Forums Techniek Cih Opbouwen blok 1.9s HITTEBESTENIGE PAKKING?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227603

    Ik ben bezig met een 1.9s te reviseren. Dit is een motor die origineel niet in mijn Manta lag, maar omdat alles zo origineel mogelijk moet zijn (dus ook het motornummer) ben ik deze over aan het tikken. De cijfers en de letter ‘s’ heb ik natuurlijk wel, alleen het sterretje niet. Zijn deze ergens te verkrijgen of te lenen? Wie weet hoe en wat? Heb ook al zitten denken om met een + teken te maken, maar kan geen + slegletter vinden..

    Dus wellicht heeft een ‘opel’ revisieboer zoiets wel liggen. Er moet ook het een en ander gedaan worden wat ik niet zelf kan (honen, overmaat zuigers erin etc.)

    Iemand een adres waar ze bekend zijn met CIH motoren? Ik laat ze liever door een kenner doen, dan door een algemeen revisiebedrijf/persoon. Liefst in het zuiden of midden van het land.

    #17748335

    :agenteen smal beiteltje pakken en deze een paar keer 60graden verdraaien

    #17748336

    ik heb een paar setjes ga morgenavond
    (vanavond geen tijd)
    even voor je kijken of er wat tussen zit:thumbup

    #17748337

    Voor de revisie zou ik zeggen ga eens langs bij Biggelaar in Made, die hebben voor mij tot nu toe drie 2400 blokken gereviseerd en ze lopen als een zonnetje!

    #17748338

    bij biggelaar wel goed nameten,
    (zowiezo bij iedereen eigenlijk wel)
    heb er in de tijd 3 cih’s en 2 cosworth YB laten boren en honen en er waren er 3 te krap geboord… :o

    maar ze zijn (of waren idd) niet overmatig duur.

    #17748339

    Ik heb met Biggelaar al enkele weken geleden contact gelegd. Hier zal ik dan waarschijnlijk wel naar toe gaan. Lekker dicht in de buurt en zo te lezen goede ervaringen!

    #17748340

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    ik heb een paar setjes ga morgenavond
    (vanavond geen tijd)
    even voor je kijken of er wat tussen zit:thumbup

    en al iets gevonden of nog geen tijd gehad?

    #17748341

    t was me eerlijk gezegd ff ontschoten door de drukte
    maar heb net ff gekeken

    maar ban bang dat je er niets aan hebt
    ik heb n setje 4 mm
    en een setje 9mm

    maar gewoon 0 t/m 9
    en a t/m z + het en teken &

    mischien dat je wat met een x kan en dan een
    horizontaal streepje er door heen
    enkel heb ik dat streepje ook niet
    enn een I is te lang:hmmz

    #17748342

    ooh ok, jammer..

    Ja dan zal er toch iets gefabriceerd moeten gaan worden. Even goed nadenken..

    #17748343

    Yes indeed, net wat Louwe vermelde; met een X en de I moet het lukken mits de man cq vrouw handvast is…………..:D
    :jerry

    #17748344

    ik heb nog wel n stukje staal staan

    zal wel ff testen hoe het wordt
    als ik iets met de x en de I doe

    maar dat wordt vast niet eerder dan vrijdag;)
    mocht het
    er axceptabel uitzien
    plaats ik der wel ff n plaatje van;)

    #17748345

    Bedankt voor de hulp mannen. Het probleem is dat je een ster met 8 uit eindes nodig hebt, met de X en I krijg maar 6 uiteindes. Het mooiste zou zijn als er een + is, want deze hoef je maar 2 x te slaan. Er kan ook enkel met een I te slaan, maar dan zou je 4x moeten slaan en dat is niet te doen. (wel te doen, maar krijg je geen fatsoenlijke ster)
    Ik ga nu eens kijken of met een beiteltje iets te doen valt. Probeer of deze wel makkelijk op de plaats te houden is tijdens de slag met de hamer.
    Het mooiste zou nog zijn als iemand iets origineel heeft. Ben al bezig met Opel zelf.. (tjah, ben soms te perfectionistisch)

    Iemand ervaring met ‘anodiseren’ van de aluminiumdelen van een blok?

    #17748346

    ik denk dat het moeilijk wordt. sterretje zit ook in chassisnummer in de bodemplaat en dat willen ze niet te makkelijk maken om er echt goed uit te zien natuurlijk (ivm omkatten etc)

    tenminste dat denk ik :)

    #17748347

    origineel gepost door JOZO
    Bedankt voor de hulp mannen. Het probleem is dat je een ster met 8 uit eindes nodig hebt, met de X en I krijg maar 6 uiteindes. Het mooiste zou zijn als er een + is, want deze hoef je maar 2 x te slaan. Er kan ook enkel met een I te slaan, maar dan zou je 4x moeten slaan en dat is niet te doen. (wel te doen, maar krijg je geen fatsoenlijke ster)
    Ik ga nu eens kijken of met een beiteltje iets te doen valt. Probeer of deze wel makkelijk op de plaats te houden is tijdens de slag met de hamer.
    Het mooiste zou nog zijn als iemand iets origineel heeft. Ben al bezig met Opel zelf.. (tjah, ben soms te perfectionistisch)

    Iemand ervaring met ‘anodiseren’ van de aluminiumdelen van een blok?

    Wel een ster krijg je door de X tweemaal te slaan,( wel ff oefenen a.u.b.) na de éérste slag de X verdraaien! maar dat was wel duidelijk nietwaar?
    Maar je kunt ook de nummers eraf slijpen en zo laten, als ge een nieuw blok koopt bij de Opel dealer staat er geen nummer in.
    Kun je zeggen: heb een fabrieks nieuwe motor.:D

    #17748348

    als je dit met een X doet, dan heb je niet de juiste hoeken. Je hebt een + nodig, dan lukt het wel.
    Van de week maar eens proberen.. met het beiteltje

    #17748349

    ik kan dat revisie werk wel voor je doen. (midden nederland)

    u2u maar als je nog een goedkoop adres zoekt.

    #17748350

    Besloten om geen ster in te tikken met een beiteltje, na veel oefenen enkele redelijk mooie exemplaren gekregen, maar nu 2 keer netjes op het blok te tikken, zal niet gaan (of heel veel geluk hebben). Wie weet in de toekomst als ik zo’n sterslagpen kan bemachtigen..

    origineel gepost door nick1987
    ik kan dat revisie werk wel voor je doen. (midden nederland)

    u2u maar als je nog een goedkoop adres zoekt.

    Afspraak is al gemaakt met Biggelaar..

    #17748351

    je kan ook zo’n slagpen laten maken in de form die je zelf wilt. (opelteken bijv.)

    is biggelaar hier de huis revisie boer ofzo? die naam komt elke x weer naar boven.

    #17748352

    Ze zijn bekend met Opel motoren, vandaar. En lekker dicht in de buurt!

    Maar nu een ander verhaal. Er moeten overmaatzuigers erin en deze moeten 800 euro gaan kosten. Mij eigenlijk een beetje te duur. Zijn er andere zuigers te gebruiken (mercedes.. etc.) die dan net zo goed zijn (of beter)?

    Zo nee, zou ik het blok naar een 2.0 laten maken, dan zouden ze er 2.0 zuigers erin kunnen zetten. Wil dan wel gewoon met de 1.9 kop rijden, omdat dan alles origineel blijft (van de buitenkant gezien)

    Iemand een idee? Heb zelf niet bere veel verstand van revisie etc.

    #17748353

    Als de penhoogte van 2.0 zuigers hetzelfde is kan dat wel, zeg maar de afstand van het zuigerpengat naar de bovenkant van de zuigers.
    Bij Biggelaar kunnen ze gelukkig nog wel goed met de klant meedenken, ook in deze tijden.

    #17748354

    Tussen het spruitkstuk en de carburateur zit een ‘aluminium’ behuizinginkje. Aan beide zijde zat pakking, maar deze verwijderd vanwege passiveren. Nu wil ik deze pakking terug plaatsen (nieuw, zelfmaak) maar is hier speciale hitte bestendige pakkingspapier voor? Want de pakking zit aan een kant op het spruitstuk..

    #17748355

    [rquote=1823227&tid=135761&author=JOZO]Ze zijn bekend met Opel motoren, vandaar. En lekker dicht in de buurt!

    Maar nu een ander verhaal. Er moeten overmaatzuigers erin en deze moeten 800 euro gaan kosten. Mij eigenlijk een beetje te duur. Zijn er andere zuigers te gebruiken (mercedes.. etc.) die dan net zo goed zijn (of beter)?

    Zo nee, zou ik het blok naar een 2.0 laten maken, dan zouden ze er 2.0 zuigers erin kunnen zetten. Wil dan wel gewoon met de 1.9 kop rijden, omdat dan alles origineel blijft (van de buitenkant gezien)

    Iemand een idee? Heb zelf niet bere veel verstand van revisie etc.[/rquote]

    Geen probleem, mooiste is om er een 2.4 van te maken, zie je niets van aan de buitenkant, en gaat prima in een 1.9blok.. ook met 1.9 kop..

    #17748356

    Je kunt dat sterretje gewoon kopen bij een industrie groothandel o.i.d. Ik heb hem op mijn werk gewoon op de plank liggen denk ik.

    Of heb je dat tikken al helemaal gedaan ?

    #17748357

    Nummer is er al ingetikt, zonder sterretje

    #17748358

    Heb me blok terug en gelijk begonnen met opbouwen. Ik moet nu zelf een pakking maken die tussen inlaat en uitlaat komt (onder en boven de afdekhitteschildje) Deze pakking moet hittebestendig zijn dus. Wat voor iets gebruiken jullie?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.