OP-COM

Forumindex Forums Overige Op-Com OP-COM

25 berichten aan het bekijken - 1,326 tot 1,350 (van in totaal 1,804)
  • Auteur
    Berichten
  • #17576709

    ik kom er vandaag helaas niet aan toe om er een filmpje van te kunnen maken, kan iemand anders het even doen ?

    #17576710

    @opel-mark wrote:

    ik kom er vandaag helaas niet aan toe om er een filmpje van te kunnen maken, kan iemand anders het even doen ?

    Misschien een domme vraag van mij, ik heb tenslotte de handleiding van die op-com niet maar dien ik de laptop in de auto te hebben en te verbinden met de opcom terwijl die in de auto zit? Lijkt mij logisch dat ik de melding krijg geen communicatie met de ECM Als ik de opcom in de auto heb en daarna de opcom loskoppel en dan pas op de pc aansluit. Als dat zo is weet ik waar het probleem zit ;) :???:

    Safe driving Jurgen

    #17576711

    jup
    het gaat om de communicatie met de auto jurg

    welke volgorde maakt niet uit, Opcom gaat pas connectie maken zodra je een module van opcom opent.

    contact hoort aan te zijn, opcom opgestart op de laptop en de kabel aangesloten.
    (volgorde onwillekeurig)

    vervolgens open je bv Motor, ABS, etc en dan pas gaat opcom connectie maken met de auto.

    #17576712

    Klopt, het rode lampje brand als er spanning op de opcom staat, hetzij vanuit de diagnose poort of vanaf de computer/laptop.
    het orjanje/gele ledje gaat knipperen als er communicatie plaatsvindt, geen idee waar het middelste groene ledje voor is.
    je moet natuurlijk wel de laptop meenemen in de auto want anders werkt het niet.

    ik ben het filmpje aan het uploaden

    Mark
    http://www.astratuningclub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17576713

    Stomme ikke, dacht al zo iets :sleeping
    Goed, moet ik dus een laptop gaan scoren want die van m’n werk mag en kan ik niks op zetten :vertag

    Thanks Bas en Mark voor de opheldering.
    Safe driving Jurgen

    #17576714

    helaas uploaden lukte niet, geen idee waarom
    http://rides.webshots.com/album/580355503IyxMIj” onclick=”window.open(this.href);return false;
    een XP laptop werkt prima en die heb je al voor weinig.

    #17576715

    @jraaf wrote:

    Stomme ikke, dacht al zo iets :sleeping
    Goed, moet ik dus een laptop gaan scoren want die van m’n werk mag en kan ik niks op zetten :vertag

    Thanks Bas en Mark voor de opheldering.
    Safe driving Jurgen

    ik heb er nog weleens een gescoord voor 30 euro op MP
    gewoon een ouwe Pentium 2 400 mhz is al meer dan voldoende om alleen opcom te draaien.

    #17576716

    Hi,
    Ik ben Rudy en heb een Vectra-c 1.9CDTI 120PK van 2005

    Mijn dealer heeft mijn wagen op Turkije gezet wegens EGR problemen.
    Is er een mogelijkheid om dit via de OP-COM te contoleren. Ik zie namelijk nog steeds de waarde van de EGR wijzigen bij het gas geven.
    Deze toont bij stilstand:
    EGR-kleppositeie gewenst (uitlaatgas-recirculatie),100%
    EGR-pulsverhouding (uitlaatgas-recirculatie),4%
    Deze waarden veranderen dus bij gas geven.

    #17576718

    hallo

    ik ben ook van plan een opcom te bestellen

    maar kun je er ook je roetfilter meer regereneren

    ik heb een signum 19.cdti 150 pk van 2006

    weet iemand dat als dat wil met de opcom

    alvast bedankt

    dietrich

    #17576719

    hallo ik heb een astra 1.7dtl 99 welke op-com kan ik het beste proberen en heeft er iemand eentje te koop voor mij en bestaan er ook universeel versie van voor elk merk auto zo ja welke maar wel een beetje goed koop en waar moet je het meest op letten als je zon op com koopt
    wat is obd 1 en obd 2

    graag meer info er over alvast bedankt

    #17576720

    Vandaag dus een dagje OP-COM gehad. Leuk speeltje. :thumbup
    Was vooral geinteresseerd in het DPF maar kwam ook nog allerlei ‘ output’ tests tegen waaronder je turbo boost. Als je die knop pakt loopt je toerental op, scary :jerry hahaha. Wegklikken en heel langzaam loopt ie weer terug. Verder ook info over je EGR etc. Moet maar eens gaan uitzoeken wat de waarden dienen te zijn om te bepalen wat mijn waarden betekenen. Ik kan nu alleen maar vergelijken met wat ik heb. Maar goed het ging dus om het DPF. Toen ik begon had ie de volgende waarde:

    Differential pressure DPF 1kPa
    DPF Saturation 50%
    Distance since last regeneration 545 KM

    Paar km verder:

    Differential pressure DPF 1kPa
    DPF Saturation 68%
    Distance since last regeneration 715 KM

    Het loopt met de Saturation dus aanzienelijk op. Ik heb ‘m nu niet geforceerd gegenereerd met de opcom(wat volens mij kan, knopje is niet gijs :afro )omdat ik wil weten bij welke waarde ‘ saturation’ uit zichzelf gaat regenereren. Lijkt mij toch bij max 80%. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Als het zo ver is post ik wel weer.

    Verder nog iemand die weet waar ik de ‘ waarden’ van alle meetingen mee kan vergelijken? Ik bedoel wat ze dienen te zijn?. Niet bij alle output staat namelijk de ideal state versus the real state. Zo ben ik ook benieuwd welke percentage de EGR dient aan te geven. De mijne lijkt gewoon in werking te zijn van 4 tot 100 % Ondanks de NO EGR optie van EDS. Maar het is goed mogelijk dat de dealer mijn auto afgelopen kerst heeft gereset. Nu gaat ik binnekort toch naar Marl, kan ik het er gelijk over hebben. :afro

    Safe driving Jurgen.

    #17576721

    @jraaf wrote:

    Vandaag dus een dagje OP-COM gehad. Leuk speeltje. :thumbup
    Was vooral geinteresseerd in het DPF maar kwam ook nog allerlei ‘ output’ tests tegen waaronder je turbo boost. Als je die knop pakt loopt je toerental op, scary :jerry hahaha. Wegklikken en heel langzaam loopt ie weer terug. Verder ook info over je EGR etc. Moet maar eens gaan uitzoeken wat de waarden dienen te zijn om te bepalen wat mijn waarden betekenen. Ik kan nu alleen maar vergelijken met wat ik heb. Maar goed het ging dus om het DPF. Toen ik begon had ie de volgende waarde:

    Differential pressure DPF 1kPa
    DPF Saturation 50%
    Distance since last regeneration 545 KM

    Paar km verder:

    Differential pressure DPF 1kPa
    DPF Saturation 68%
    Distance since last regeneration 715 KM

    Het loopt met de Saturation dus aanzienelijk op. Ik heb ‘m nu niet geforceerd gegenereerd met de opcom(wat volens mij kan, knopje is niet gijs :afro )omdat ik wil weten bij welke waarde ‘ saturation’ uit zichzelf gaat regenereren. Lijkt mij toch bij max 80%. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Als het zo ver is post ik wel weer.

    Verder nog iemand die weet waar ik de ‘ waarden’ van alle meetingen mee kan vergelijken? Ik bedoel wat ze dienen te zijn?. Niet bij alle output staat namelijk de ideal state versus the real state. Zo ben ik ook benieuwd welke percentage de EGR dient aan te geven. De mijne lijkt gewoon in werking te zijn van 4 tot 100 % Ondanks de NO EGR optie van EDS. Maar het is goed mogelijk dat de dealer mijn auto afgelopen kerst heeft gereset. Nu gaat ik binnekort toch naar Marl, kan ik het er gelijk over hebben. :afro

    Safe driving Jurgen.

    je moet hem niet meer laten gaan tot 88 % want dan willen ze nog moeilijk schoon een gaan ze in de noodloop later

    en als je een update heb gehad bij de dealer dan ben je alles kwijt

    en doet de egr het ook weer

    maar dan ben je ook je pk weer kwijt dus dat moet je wel merken dan

    hoor graag de resultaten van jou dan

    en je kunt dus ook zien of de EGR dus aan of uit staat met de opcom dat zou wel interesant zijn

    gr

    Dietrich

    #17576722

    Yep, OP com geeft ook de waardes van je EGR weer. Ik weet alleen nog niet wat wat is. Bijvoorbeeld de waarde EGR recerculation staat bij stationair op 100% en als ik ga rijden loopt ie terug tot een minimum waarde van 4 %. Het leuke is dat je dus ook een live data run kunt maken. Hij meet dan op de seconde alle waarde zoals je luchtinlaat temp, je selenoid(klep) positie van je swirl (inlaatspruitstukkleppen)Temp voor in de uitlaat en na in je uitlaat. Nokkenas snelheid, echte snelheid rpm en zo vort, etc. etc. Leuke hier van is dat je dus een run kunt opslaan, dan bij voorbeeld een mod aan je inlaat of uitlaat systeem doen en weer een run doen om te kijken of het effect heeft gehad. Ik ben zelfs de koppelwaarde teen gekomen, alleen nog niet bij een live run…. Maar zo als ik al zij, LEUK SPEELGOED :jerry :jerry :thumb Morgen weer eens een uitlees actie doen en dan wellicht die regeneratie knop aan klikken….. :hmmz

    Safe driving Jurgen.

    #17576723

    Vandaag de vec opnieuw uitgelezen, saturation dpf 78% Ik was het dus zat.
    DPF regeneratie program opgestart, krijg ik eerst nog de waarschuwing:

    Buiten, erg heet blablabla niet op een brandbaar materiaal parkeren en niet achter elkaar uitvoeren i.v.m. schade aan het dpf. :vertag
    Ik voor de zekerheid nog eens een keer onder de vec met m’n hoofd gehangen en wat ziet ik!

    Dit kabeltje hangt niet alleen los (dit is een oude foto)maar is nu op een haar na helemaal door gesleten. Nadeel van een verlaagde vec :hmmz
    Lijkt mij de veroorzaker waarom ie niet zelf gaat regenereren. Constructie is ook erg BUD! want hij loop buiten om het schassis die kabel. Duidelijk z’n geval van geen rekening gehouden met het kabeltje voor de dpf op de teken tafel :swear Vec start ondertussen wel moeilijk, waarschijnlijk door dat verrotte volle DPF.

    Van de week dus eerst maar eens bij de vod langs voor z’n kabel.
    Safe driving Jurgen.

    #17576724

    Heb het programma op een andere laptop gezet….

    Op de 1e werkt mn interface wel, de andere niet. Ik moet de usb driver instaleren…..

    HOE? En waar???

    #17576725

    Doet het weer…driver stond gewoon in de bestandsmap.. :thumbup

    #17576726

    Ben zelf ook zeer blij met de Op-com heb nu al verschillende Opel uitgelezen moet wel zeggen er zit veel verschil in welke type auto en zelfs bouwjaar en motor. Met uitlezen of testen van verschillende dingen.

    Ik zelf heb op dit moment een P1173 waarschijnlijk koelmodule defect? Heb zelf een astra x20DTL met airco en mijn koelmodule heeft code CJ.
    Helaas vind ik op de sloops tot nu toe alleen andere types. Nieuw bij opel dealer € 145 euro. Hoop dat ik snel een 2de hands kan vinden.

    #17576727

    Is het ook mogelijk om bepaalde zaken te updaten met Op-Com?

    #17576728

    nee

    #17576729
    #17576730

    Hier heb je een stuk goedkoper en de juiste ;) http://www.autodiag.de/opcom-op-com-2009-v-can-obd2-opel-22.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17576731

    @rdh wrote:

    Hier heb je een stuk goedkoper en de juiste ;) http://www.autodiag.de/opcom-op-com-2009-v-can-obd2-opel-22.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    thx.
    is er soms ook nl software ter beschikking

    #17576732

    jup zie de laatste software update hier http://opcomforum.yolasite.com/software.php” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17576733

    @rdh wrote:

    jup zie de laatste software update hier http://opcomforum.yolasite.com/software.php” onclick=”window.open(this.href);return false;

    oké bedankt

    #17576736

    @rdh wrote:

    jup zie de laatste software update hier http://opcomforum.yolasite.com/software.php” onclick=”window.open(this.href);return false;

    welke van de 4 ben je dan nodig?

    (voor een nieuwe ongebruikte opcom)

25 berichten aan het bekijken - 1,326 tot 1,350 (van in totaal 1,804)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.