OP-COM

Forumindex Forums Overige Op-Com OP-COM

25 berichten aan het bekijken - 651 tot 675 (van in totaal 1,804)
  • Auteur
    Berichten
  • #17576031

    @Afternurber: Ja erasen lukt volgens ICprog. Alleen als ik dan een controle doe van de PIC zegt hij dat hij niet geheel leeg is. Dus erasen lukt dan niet volgens mij. maar tis ook een vage programmer die ik heb.


    @Marc98
    : Frontera is eigenlijk een Isuzu. Daar kunnen we met de TECH2 ook minder dingen mee dan met een echte Opel.
    Wat lukt er niet precies dan?

    #17576032

    Hallo laagvlieger,

    Bij de frontera , kan ik heel kort zijn. De radio kan ik zien. Verder probeert de op-com contact te maken bij alle andere opties. Hij geeft het bericht weer …. reageert niet , wacht 2 seconden

    #17576033

    net even gekeken.

    ik kan ook alleen de radio zien (met alle verschillende opel radio modellen) en ik kan de startonderbreker zien.
    meer niet.

    zal idd komen doordat de Frontera eigenlijk een Isuzu is.

    waar je wel naar zou kunnen kijken is een Universele OBDII diagnose apparaat.
    daarmee kun je waarschijnlijk wel bv je motor uitlezen op de frontera.

    Maar voor je Corsa heb je aan je opcom een heel leuk apparaatje hoor.

    #17576034

    Ja japanse motor, Japans inspuitsysteem.
    Denk dat daar het probleem ligt.
    Frontera met een Opel motor kun je wel uitlezen denk ik?
    2 liter bezine en 2.2 diesel.
    De V6 is een echte jap.

    #17576035

    Heb je de programmeer spanningen nagemeten…??
    ALs het nou niet lukt, maar hij herkend de pic wel, zou je de programmeer lijnen van het board los kunnen koppelen, zodat je van de omliggende componenten af bent…
    wat gebruik je allemaal om te proggen??

    ps, gebruik de voedingspanningen van je usb poort op de opcom, dan werkt vaak beter!!
    ik zal eens kijken wat ik allemaal moet gebruiken cq aanluiten om deze pic inline te kunnen programmeren.
    bericht volgt..

    #17576036

    origineel gepost door afterburner27
    Heb je de programmeer spanningen nagemeten…??
    ALs het nou niet lukt, maar hij herkend de pic wel, zou je de programmeer lijnen van het board los kunnen koppelen, zodat je van de omliggende componenten af bent…
    wat gebruik je allemaal om te proggen??

    ps, gebruik de voedingspanningen van je usb poort op de opcom, dan werkt vaak beter!!
    ik zal eens kijken wat ik allemaal moet gebruiken cq aanluiten om deze pic inline te kunnen programmeren.
    bericht volgt..

    programmeerlijnen loskoppelen van het board valt allemaal niet mee. Tis een best een gepriegel.
    Ik gebruikte IC-prog om te programmeren.
    Voeding heb ik idd de USB poort voor gebruikt.

    #17576037

    ja , met een contact afstand van 0.3mm van dat niet mee, ik weet het .
    Heb altijd flashrommen van sattuners gedemonteerd.
    In het begin nogal wat verkloot, echter word je er een stuk handiger in…
    Nu kan ik ze zonder beschadigingen aan het board of rom makkelijk demonteren (hete lucht soldeerbout) van portasol ….op gas dus…
    werkt perfect…

    #17576038

    Das ook een idee.
    PICje helemaal losnemen en dan flashen.
    Maar hoe werkt dat dan met zo’n hetelucht soldeerbout?
    Rondom voorzichtig de pootjes warmstoken? evt met desoldeerdraad?

    #17576039

    Nou, met mijn Op-Com is het nog een drama. Inmiddels 10 dagen geleden bij de leverancier gemeld dat het ding het niet doet. Moest ik maar 3 foto’s opsturen. Geen idee wat je daar aan kunt zien maar gewoon maar gedaan. Melding terug dat de plaatjes waren opgestuurd naar de fabrikant (China dus) en dat die mij een nieuwe sturen. Vervolgens niets meer en nu ben ik het dus zat. Heb ik gemeld en nu moet ik het ding maar gaan opsturen!? en daarna maar hopen dat ik nog geld terug krijg. Heer Varlik zoekt het maar uit met zijn toko. Inmiddels maar voor US$ 40.- elders een nieuwe besteld dus als er iemand is die wil knutselen/experimenteren…….. U2U dan ff

    – edit – Opcom inmiddels vergeven.

    #17576040

    heel goed! in china zelfs voor 2 tientjes te verkrijgen. Daar ga je niet weken voor lopen wachten op een garantie gevalletje toch?

    #17576041

    net ook nog even in de rec gekekeken en daar zag ik de optie dimlicht overdag en dan kon je kiezen tussen uitschakelen en 5 varianten, heeft iemand dat al uitgeprobeerd, ik zou namelijk graag willen dat mijn verlichting vanzelf aangaat nadat de auto is gestart (ivm xenon verlichting).

    #17576042

    origineel gepost door Laagvlieger
    Das ook een idee.
    PICje helemaal losnemen en dan flashen.
    Maar hoe werkt dat dan met zo’n hetelucht soldeerbout?
    Rondom voorzichtig de pootjes warmstoken? evt met desoldeerdraad?

    Ja inderdaad, ik gebruik eerst zuiglitze om het overtollige tin weg te nemen, hierna leg ik een muntje op de chip zodat hij niet te warm wordt, en verhit eerst de eerste rij pinnen, en buig deze voozichtig omhoog met een scalpel of hobbymes, hierna volgt de rest. niet vergeten de chip tussentijds een beetje af te laten koelen …

    #17576043

    origineel gepost door Spacejam
    net ook nog even in de rec gekekeken en daar zag ik de optie dimlicht overdag en dan kon je kiezen tussen uitschakelen en 5 varianten, heeft iemand dat al uitgeprobeerd, ik zou namelijk graag willen dat mijn verlichting vanzelf aangaat nadat de auto is gestart (ivm xenon verlichting).

    Heb je een licht sensor? Als je wilt dat alleen de voorlampen overdag branden en de achterlampen automatisch aangaan op de licht sensor moet je het als volgt programmeren. Heb dit zelf ook.

    In het uec dimlicht overdag op versie 1,2,3,4 of 5.
    In het rec zet je het dimlicht op lichtsensor.

    En klaar is klara.

    #17576044

    gaat de lampen dan ook pas aan na het starten van de motor of al bij de sleutel in het contact.

    Weet je misschien ook wat de verschillende varianten inhouden?

    #17576045

    Als je variant 1 hebt gaan de lampen aan bij het starten, heb ik zelf ook. Met de verschillende varianten moet je even mee gaan spelen.
    Volgens mij gaan bij variant 2,4 en 5 de lampen al aan bij de sleutel in het contact.
    Variant 3 weet ik zo niet. Jij hebt het met dat speedlock voormelkaar toch? Hoe heb je dit gedaan, ik krijg dat maar niet aan de praat:swear

    #17576046

    Het heeft bij mij ook niet gewerkt, ik dacht van wel maar ik had schijnbaar de speedlock van de happylightshow niet uitgezet waardoor het leek dat het van de rec vandaan kwam. Vrij nutteloos dus. idd maar eens spelen met die opties.

    Edit:

    Ingesteld king:

    Variant 1 2 en 4 lijken allemaal hezelfde te doen, de lampen gaan aan als je het contact al aan zet

    variant 3 doet niets

    Ik heb hem nu op variant 5 staan, de lampen gaan als de motor gestart is, nu kan ik de lichschakelaar gebruiken om het display op nacht en dag kleuren te zetten (ik ergerde me altijd aan het feit dat hij overdag ook op de blauwe kleuren stond omdat de verlichting aan was). Alleen jammer dat het lamp icoontje niet brand als de verlichting aan is, enkel als de schakelaar aan staat.

    bij variant 1,2 en 4 ging het lampje wel branden maar ging het display ook al vanzelf in nachtkleuren.

    Zit deze functie eigenlijk ook in de tech2? Ik wil namelijk wel dat het een betrouwbare functie is, niet dat dadelijk de achterlichten niet aanstaan ofzo.

    #17576047

    Dus je dashboard verlichting staat nu niet aan? En dat is variant 5? Ga ik het vanavond ook even proberen:thumbup

    #17576048

    bij dashboardverlichting is ingesteld op aan bij contact, dat is een aparte functie. Ik bedoel dat lichticoontje in het dashboard.

    zo gaat het nu bij mij:

    contact aan, lichtschakelaar uit
    verlichting uit

    motor aan, lichtschakelaar uit
    verlichting voor en achter aan
    icoontje van verlichting in het dashboard brand niet
    display staat op dagkleuren

    motor aan, lichtschakelaar aan
    verlichting voor en achter aan
    icoontje van verlichting in het dashboard brand wel
    display staat op nachtkleuren.

    Het mooiste is het om het nu nog de combineren met de lichtsensor (die heb ik hier nog in de kast liggen).

    dan krijg je dit:

    motor aan, lichtschakelaar op auto bij daglicht
    verlichting voor en achter aan
    icoontje van verlichting in het dashboard brand niet
    display staat op dagkleuren

    motor aan, lichtschakelaar op auto in het donker
    verlichting voor en achter aan
    icoontje van verlichting in het dashboard brand wel
    display staat op nachtkleuren.

    Dan wordt eigenlijk nog alleen maar het display geschakeld met de lichtsensor, helemaal mooi:thumbup

    #17576049

    Ik heb het net ook even veranderd! Werkt super mooi nu.

    Onderdag met de schakelaar op auto:
    Xenon(dimlicht brand)
    Stadslicht, achterlampen, dashboard verlichting en kentekenplaat verlichting uit

    Snachts met schakelaar op auto:
    Alles brand inclusief dashboard verlichting

    Met schakelaar op 0:
    Xenon(dimlicht brand)
    Stadslicht, achterlampen, dashboard verlichting en kentekenplaat verlichting uit

    Met schakelaar op lampen aan:
    Alles brand inclusief dashboard verlichting

    #17576050

    @Afterburner. Duidelijk verhaal!!!! :thumbup


    @Jelmer
    . Ja deze functie zit ook in de TECH2

    #17576051

    Hallo Laagvlieger,

    kun jij mij verder helpen met deze vraag:

    ik heb geprobeerd mijn kilometerstand in de corsa c aan te passen met 1 kilometer.

    Ik kom op de eprom van de auto ,
    hij geeft aan dat ik de stift vande dagteller moet ingedrukt houden
    ik zie dat hij iets schrijft in de eprom.
    Dan komt bericht writing km value ,

    ……. finished successfully. Verder komt dan het bericht REMOVE FUSE, OR OTHERWISE DO A RESET ON THE DASHBOARD.

    Ik begrijp ik met een zekering verwijderen , maar welke ? Wat houdt het reset on the dashboard in ?

    mvg marc

    #17576052

    Ja ik wil daar ook nog mee bezig. Maar niet in me eigen auto. :P
    Heb een aantal dashes hier liggen.
    Ik ga een losse CAN bus op een plankje maken hier.
    En dan eens wat knooien. En dan weet ik ook meer. Maar moet nog een CIM hebben. Laatst een weggegooid. Heb ik nu spijt van:D
    Maar vind er wel weer keer eentje.

    Welke zekering je moet verwijderen? Geen idee. De voeding van je dash in elk geval. En anders het instrumentenpaneel even eruit trekken, Das 10 min werk. Als ie maar spanningsloos wordt. Daar gaat het om.

    #17576053

    Heren, dat ga je hier toch niet bespreken. Voor de goede orde is dit naar mijn weten simpelweg verboden.

    Ik zou graag nog lang gebruik willen maken van dit forum dus als het even kan…

    #17576054

    ligt eraan waarvoor je het wilt gebruiken, corrigeren mag wel (bijvoorbeeld een nieuwe tellerunit ofzo), terugdraaien niet.

    Maar volgens mij is de km die in de ecu staat geregistreerd niet terug te draaien enkel die van de teller zelf.

    #17576055

    origineel gepost door Spacejam

    Maar volgens mij is de km die in de ecu staat geregistreerd niet terug te draaien enkel die van de teller zelf.

    jep correct.

    de ECHTE km stand van de auto is altijd af te lezen in de ECU.

    Mocht je het niet vertrouwen, kun je altijd even een uitdraai laten maken door de verkoper.

    De functie is idd ALLEEN voor het corrigeren van de km-stand als je een andere teller-unit plaatst.
    En voor deze reden vind ik dat het ook besproken mag worden openbaar op een forum.

    Helaas is het idd ook gevoelige informatie om misbruik te kunnen maken van de situatie.

    Ik weet wel dat ik de volgende keer iig even een tech2 erbij probeer te krijgen als ik een opeltje koop :angel

    Opcom kan volgens mij niet de km-stand uit de ECU uitlezen . . . iig niet bij mijn z18xe’tje

25 berichten aan het bekijken - 651 tot 675 (van in totaal 1,804)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.