Ook ik weer aan de calibra":)

Forumindex Forums Modellen Calibra Ook ik weer aan de calibra":)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251527

    heey

    ook ik ben weer aan de calibra, heb een 94er aangeschaft in de kleur E265 Technical Violet Metallic

    de basis is een Turbo versie, alleen is deze voorzien van een C20XE ( komt wel weer een let in terug )
    verder zit het 4×4 systeem er nog wel onder, alleen werkt deze op het moment niet ( geen brandend lampje oid )

    Plannen:
    Weer op de orriginele hoogte zetten
    Uitlijnen
    Remmen rondom vervangen
    C20LET ervoor hangen
    4×4 repareren en meteen locken ( maar wil t eerst werkend hebben voordat ik m lock )

    en daarna overspuiten in de orriginele kleur

    meteen een vraagje:
    weet iemand toevallig waar de 4×4 ecu zit? en heeft er toevallig iemand een kabelschema van het 4×4 systeem?

    M

    #18058065

    Die licht paarse van Marktplaats?

    #18058062

    Ja idd die lichtpaarse van mp, hoezo?

    M

    #18058064

    Ben benieuwd, waar blijven de :kewlpics ?

    #18058063

    Nu n beetje donker en moet er ff n paar dingetjes aan doen voordat die foto klaar is ;)

    #18058066

    @otdh wrote:

    Ja idd die lichtpaarse van mp, hoezo?

    M

    Dat was de eerste die me te binnen schoot, had een mail gestuurd met de vraag om wat meer informatie want voor dat bedrag had ik wel zin in 2 Calibra Turbo’s voor de deur. Eentje voor dagelijks gebruik waar minder op gelet hoeft te worden en dan de blauwe voor show & shine :-P

    #18058067

    Waarom je 4×4 “locken”? als je gewoon goed met je 4×4 omgaat is er niks aan de hand. Het hele “lock” verhaal is gewoon fout, en gevaarlijk. Het is niet voor niets een variabel, vrij systeem… die Opel engineers zijn echt niet dom oid…
    Zodra jij het systeem “locked” terwijl er een omwentelingsverschil tussen de voor en achter as zit (bijvoorbeeld voor verlagen, verkeerde uitlijning, oude olie, meer als 2mm verschil in profiel diepte, etc) gaat je frictie optreden. Nu wordt dat omgezet in (veel) warmte, vandaar dat de bak kapot gaat (die is daar niet opgebouwd, om meer vermogen naar achter te kunnen doorgeven is namelijk warmte nodig, een simpele radiator gaat dus niet werken). Maar zodra je gaat “locken” moet dat verschil ergens naar toe… dat zal waarschijnlijk te kosten gaan van je banden, das het enige punt waar het verschil naartoe kan (waardoor er nog meer verschil tussen voor en achter optreed), maar reken maar dat de tandwielen van je 4×4 en versnellingsbak ook een optater krijgen …

    Bij een 4×4 met diff-lock mag je niets voor niets alleen de diff-lock gebruiken zodra je off-road rijd!

    #18058068

    Tja
    Het 4×4 systeem geeft geen teken van leven meer, alle electronica is er al uit en aangezien deze auto geen dagelijks vervoer voor me word kan ik prima dat systeem locken

    Er rijden al meer rond op t forum met zown gelockte bak dus waarom ik niet?
    En daarbij, er komt minimaal 400pk onder de motorkap te liggen wat het orriginele 4×4 systeem toch al
    Niet kan verwerken
    Het is standaard gewoon een Kut systeem welke zoiezo al meer onderhoud nodig heeft als dat nodig zou zijn als ze bij opel gewoon een fatsoenlijk systeem hadden gecreeerd zoals bij vw/audi met het quattro/syncro systeem

    @ inject:
    Moet wel genoeg aan gebeuren voordat t n daily zou kunnen worden maarja wat wil je voor dat geld

    #18058069

    Voor dat geld valt er absoluut niet te klagen nee, helemaal met zo’n mooie en niet vaak geziene kleur. Zou hem zelf alleen niet gelockt hebben maar gewoon gereviseerd/verstevigd bij Gema in Duitsland of bij Hürlimann in Zwitserland voor dat vermogen.

    Maak er wat moois van ik ben benieuwd :thumb Met zo veel Turbo rijders nu zou het niet gek zijn als we een Calibra Turbo club hadden king:

    #18058070

    Ey

    Ja alles is mogelijk :) niet alleen van die 4×4 bak maar ook van de turbo club

    Alleen ben ik zelf nog geen turbo rijder maar binnen 2 weken hangt er wel weer een LET in

    #18058071

    Ben benieuwd wat het gaat weorden. Gave kleur trouwens, zie je niet vaak. We wachten maar even geduldig op de foto’s dan maar he.

    :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics

    #18058072

    Voor 600 euro zeker een mooie aankoop gedaan anders was deze wss gesloopt in onderdelen

    #18058073

    Ey gozer,

    Toch weer aan de calibra :D Is de vw de deur uit dan?

    Hebbie trouwens nog me mail gelezen voor de ontsteking?

    #18058074

    Heey

    De vw is er ook nog
    Die is wegenbelasting vrij en kost 80eu verz per jaar

    Nee heb geen mail gehad, stuur me anders ff n pm

    Marc

    #18058075

    zow

    ff n update,voorral alvast spullen voor de LET ombouw :)

    Vandaag een Helix koppeling opgehaald, ZGAN goed tot 600NM en 500PK!! (alsof een f20 dat overleefd :P )
    maar goed,better safe then sorry

    ook is er een FMIC set met 60mm piping en n berg silicone slangen+klemmen+Dumpvalve binnengekomen

    zit nu alleen nog te wachten op mn 4×4 lock set ( was eerst wat anders me 4×4 vanplan )

    verder is alles aanwezig voor de LET ombouw

    tevens heb ik een set Astra OPC 1 17”BBS wielen gekocht,deze worden binnenkort antraciet gecoat

    binnenkort bij een mede forummer n paar spullen halen en dan kunnen we gaan bouwen :)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.