onze nieuwe vectra b2 station sport edition

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum onze nieuwe vectra b2 station sport edition

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur

nou het is een lang verhaal geworden maar ok, hier wat foto’s van onze nieuwe vec en wat er no gedaan moet worden.

binnen een week ga ik de volgende dingen doen:

blok met sub frame wisselen voor de Y20DTH (heeft nu een X20DTH) (van me vorige vec) met een twee de hands pomp (tot ik geld heb om een nieuwe aan te schaffen voor 1000 euro)
    gehele achter wiel ophanging over zetten (ivm de zeer slechte staat van die er nu onder zit)(ex de sport veren natuurlijk)
    de gehele uitlaat vervangen (de sedan had er een van een jaar oud)

dat is het belangrijkste maar dan zijn we nog niet klaar, namelijk.

het plaatsen en aansluiten van:

zonnekleppen met verlichting – klaar
    leeslampjes achter in – klaar
    elektrische ramen achter. – klaar
    fabrieks alarm – klaar
    gekoeld bashboard kastje
    board comp inbouwen – klaar
    dagrijverlichting (via mistlampen)
    licht sensor voor koplampen
    auto dimmende binnen spiegel – klaar

wat er op korte termein moet gebeuren:

rechterkoplamp (orgineel xenon) hoogte regeling is kapot gerepareerd met een motor van een alfa
    nieuwe achterklep kopen plaatsen en laten spuiten
    achterklep spooileris besteld
    luxe kenteken plaaten
    buiten kant laten poetsen
    voor ruit vervangen voor raam met zonneband en warmtewerend glas
    dubbele uitlaat maken
    koplamp spoilers inhuis

dus verlopig nog genoeg te doen

gr martijn

:thumb goed bezig.
    Veel plezier en suc6 toegewenst.

Groet jraaf

@jraaf wrote:

:thumb goed bezig.
    Veel plezier en suc6 toegewenst.

Groet jraaf

vooral dat laatste zal ik nodig hebben hahahha

Dat is een aardig lijstje, je hoeft je voorlopig niet te vervelen!

Dat kan je wel stellen ja

Leuke station en leuke plannen …
    ben benieuwd naar de uitwerking ervan :thumb

maar een sport edition heeft toch lampjes in de zonneklep en een boardcomputer etc??
    of had ik dan de allerluxste sport editon II want bij de mijne zat dat er allemaal al op standaard
    maar ik had ook sport edition II velgen en dat zijn deze ook niet? is het niet gewoon een sport uitvoering?

maar hoe dan ook succes en veel plezier met j nieuwe aanwinst.

@marco-ehv wrote:

maar een sport edition heeft toch lampjes in de zonneklep en een boardcomputer etc??
    of had ik dan de allerluxste sport editon II want bij de mijne zat dat er allemaal al op standaard
    maar ik had ook sport edition II velgen en dat zijn deze ook niet? is het niet gewoon een sport uitvoering?

maar hoe dan ook succes en veel plezier met j nieuwe aanwinst.

ik wist niet dat er een sport en een sport edition was maar dan heb ik waarschijnlijk de sport.

en de velgen tja ik heb hier de sport velgen liggen met zomer banden maar me eigen winter banden liggen er nu onder want de banden waren kaal en dus niet keurings geschikt.

hij heeft wel het sport interieur maar verder niet veel ( zelfs geen warmte weerende voor ruit en geen zonneband in de voor ruit) (gok dat de vorige eigenaar het raam heeft laten vervangen en dat zelf moest betalen)

gr martijn

nou ik heb donderdag mijn vectra b2 verkocht en dit was een vectra B2 station 2.5 v6 sport edition II van 2000
    en die had zwart lederen sport interieur, boardcomputer, origineel navi en bijna alle denkbare opties en ook sport onderstel en speciale sport edition II velgen etc maar daarom dat ik het me afvroeg maar ik hoop dat je veel plezier en geluk met je vectra krijgt en hebt

mvg

De sports edition is geleverd in meerdere samenstellingen
    Heb een b1 gehad met stoffen bekleding
    Heb b2 staan origineel half lederen bekleding(nu vol leer)

Zijn er ook met vol leer verschillende stoffen etc etc

oke dat wist ik niet. dan heb ik gewoon een zeer luxe uitvoering gehad ;)

Ikzelf heb een 2.2DTI elegance(bouwjaar 2001) deze heeft nog het sport interieur van de vectra B1 terwijl het een B2 is, Heb een stoffen sport interieur en verder heeft ie niets van sport uitrustingen:)

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Je heb nog genoeg te doen, maar het is een nette Vectra zoals jij er nu bij staat.

Weet niet of het past maar ik heb de hoogte regelmotors van een b1 liggen.

Zijn dat de motoren van xenon lampen of van gewone? Want bij xenon zitten andere motoren zo ver ik weet

zijn van gewone lampen.

zo vandaag is even nuttig bezig geweest.

board comp zit er in en de y20dth motor (met tweedehands pomp) zit er in.
    wil alleen nog niet starten door een probleem met de start onderbreking maar daar gaan we morgen weer mee verder(waarschijnlijk een verschil in de kabelboom tussen 2000 en 2001, dus morgen even uit zoeken.

nou vandaag de start onderbreker aan de gang gekregen en de motor aan de praat. alleen heb ik een mega dome fout gemaakt. ik heb uit me vorige auto de gaspendaal posities sensor niet mee genomen en met deze doet hij het niet dus morgen even op zoek naar een andere. en dan kan alles af gebouwd worden en moet hij het weer doen.

zo vandaag eerste proefrit gemaakt met de y20dth motor, hij rijd weer heerlijk met de twee de hands pomp (heel veel geluk gehad met deze pomp zo als het nu lijkt)

morgen de achteras en uitlaat om hangen en dan komt eindelijk het eind in zicht.

gr martijn

:thumb
    Mooi man en dan genieten van hoopelijk een boel probleemloze km

zo eindelijk tijd gehad om een printje in elkaar te solderen voor me verlichting

nu gaat de verlichting pas branden als de motor draait en overdag heb ik dagrijlichten (via mistlampen) en als het donker word of in een tunnel schakelt hij vanzelf de normale verlichting in.

lijstje word steeds kleiner gelukkig

gr martijn

Goed bezig :thumb

jij hebt ook niet echt bespaard op tin zeg maar :shock:
    hahahaha

ben benieuwd naar het resultaat!!

ht resultaat????zwaar teleurstellend na een half uur rijden zijn de eerste relais door gebrand :evil:

heb het nu nieuw gemaakt en een stuk simpeler. 3 relais en 4 zware diodes en alles werkt zo als ik wil. en heeft gister een uur gewerkt dus verwacht dat het nu heel blijft.

gr martijn

Verlichting trekt wel de nodige Ampères ja.
    daar moet je wel rekening mee houden.

Had het uit gerekend en had goed moeten gaan. Maar goed het ging niet op de een of andere manier. Denk dat het door het opstarten van de xenon kwam

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.