Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Onze Kadett Cabrio 1.6 Edition
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 7 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 april 2010 om 05:43 #17219950
Naar aanleiding van een paar mensen die ik afgelopen zondag 11 april heb gesproken op de meeting in Eindhoven, zal ik me hier ook even netjes voorstellen.
Mijn naam is Frans, ben 27 jaar, woon samen met Anita in Eindhoven en heb 3 katten.
Ik werk als nachtplanner bij een koeriersdienst in Eindhoven (misschien bij sommigen wel bekend, “Formule1 Sneltransport” :D) en ben in het bezit van een Opel Kadett Cabrio 1.6i Edition uit ’92.Deze auto hebben we 3 jaar geleden gekocht bij een handelaar, puur omdat ik altijd al eens een Cabrio wilde hebben. De auto zag er niet erg mooi uit. Had aardig wat roest en het leek of deze gewassen was met een schuurspons.
Verder was de kap helemaal rot en zat er een of ander goedkoop alarmsysteem op waarvan de startonderbreking soms niet er af ging. Fijn is dat als je in de zomer langs een terrasje staat en je niet kunt wegrijden omdat de blokkering er op blijft! :swear
Aangezien het voor ons gewoon puur een auto voor erbij was en is, wilden we kijken of het cabriogevoel ons zou bevallen en hebben we het eertse jaar weinig aan ons Dett’je besteed.Daarna begon ik het eigenlijk toch wel storend te vinden dat de auto er zo verwaarloosd uitzag en hebben we besloten de auto helemaal te laten spuiten in de originele kleur donkerblauw metallic.
Weer een jaar later hebben we een splinternieuwe Sonneland linnen cabriodak laten monteren, eveneens in de kleur donkerblauw.
Vervolgens heb ik 2 voorstoelen van een Kadett GSI Champion op de kop kunnen tikken en deze gemonteerd.De auto is verder helemaal in originele staat en zo wil ik ‘m ook laten. Het enige wat niet standaard is zijn de originele 15 inch Irmscher velgen met 195 bandjes erom. Deze laten de auto net ff wat stoerder overkomen.
Goed, genoeg verteld, hier een paar foto’s van de metamorfose en het eindresultaat.
Ik hoor graag de reacties!13 april 2010 om 11:40 #17656190Ziet er uit als een knappe Kadett. Leuk om (in drievoud) te lezen dat je een cabrio nieuw leven in blaast, deze kan er kennelijk weer een tijdje tegen aan:thumbup
Vraag me alleen af of je achteraf niet liever een GSI zou willen hebben? Deze zijn er nog wel te vinden in een redelijke staat als je goed zoekt;)13 april 2010 om 16:38 #17656191leuke Kadett hoor!:thumbup
13 april 2010 om 17:00 #17656192Sorry dat het topic een aantal keer geplaatst was maar ik had vanmorgen nogal wat problemen met het forum. Op 1 of andere manier liet die niet zien dat ik het topic geplaatst had en naderhand bleek het er dus toch op te staan.
Vervolgens wilde ik dit doorgeven aan een van de mods maar toen kon ik helemaal nergens meer komen op de site…Bedankt voor het welkom in ieder geval en de rede dat ik niet voor een GSI gegaan ben, is eigenlijk heel simpel.
Mijn vriendin en ik hebben namelijk nog 2 andere auto’s (ik een Seat Toledo 20V Turbo uit ’04 en mijn vriendin een Kia Picanto van net 2 maanden oud). Deze Kadett is dus puur voor de fun en het open rijden te beleven en niet voor dagelijks gebruik.
Vaak hoor je ook dat een GSI afgetrapt zou zijn dus daar was ik ook een beetje bang voor.
Daarbij is de 1.6 lekker zuinig (gemiddeld 1 op 12/13) en zit die in een lagere wegenbelastingcategorie dan de GSI.
Het scheelt dus duidelijk in de kosten en met het dak open is hard rijden toch geen pretje dus voldoen die 75 pk prima voor waar wij de auto voor gebruiken.14 april 2010 om 06:09 #17656193Hallo Franske F,
Is inderdaad een knappe cabrio. Zelf heb ik ook een 1.6 cabrio maar dan in combinatie automaat. En moet zeggen dat de motor prima voldoet.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=100583&page=1#pid144396514 april 2010 om 13:56 #17656194Hele mooie en nette Cabrio.
Had em zien staan bij de Burger koning in Eindhoven.Mooi strak in de lak en een net dakje :thumbup
14 april 2010 om 15:48 #17656195mooie kadett :thumbup.
ik heb momentheel ook ee kdett cabrio maar da wel een gsi:D
maar de gaat als het mooie weer komt er net weer uit:D
moet alleen nog een paar plekjes maken voor apk:vertag16 april 2010 om 05:21 #17656196Thanx mannen!
Overigens heb ik een ding wat me erg stoort aan onze Kadett en dat is dat het sleepoogkapje van de standaard Kadett GT voorbumper ontbreekt. Ik ben al meerdere sloperijen afgeweest maar helaas zonder resultaat. Is er misschien hier iemand die nog zo’n kapje heeft of weet te liggen?
Alvast bedankt voor de reacties want dat zou ons Dett’je helemaal af maken! :D16 april 2010 om 06:11 #17656197origineel gepost door Franske F
Thanx mannen!Overigens heb ik een ding wat me erg stoort aan onze Kadett en dat is dat het sleepoogkapje van de standaard Kadett GT voorbumper ontbreekt. Ik ben al meerdere sloperijen afgeweest maar helaas zonder resultaat. Is er misschien hier iemand die nog zo’n kapje heeft of weet te liggen?
Alvast bedankt voor de reacties want dat zou ons Dett’je helemaal af maken! :DWellicht is deze nog bij de dealer te verkrijgen. Toen ik mijn cabrio kocht, ontbrak deze ook. Was toen iets van € 25,-.Moest deze nog wel in de juiste kleur spuiten.
16 april 2010 om 23:28 #17656198Ok, bedankt Manuel voor je reactie. Ik zal het a.s. maandag eens navragen.
Grt. Franske ;)
17 april 2010 om 10:13 #17656199hier nog een met een cabrio wel weer een gsi dan
blokje doet t nog goed maar gaat later denk ik wel een 2.0 16 v of c25xe in
net trouwens nog met dakje open gereden :P
17 april 2010 om 10:49 #17656200mijnes staat in de garage, daar moe tnog wel het 1 en ander aangedaan worden hahaha
maare nette auto, mooi kleurtje :P
gr vinc
17 april 2010 om 12:10 #17656201Mooie cabrio! Origineel :wors Irmscher velgen is ook soort van origineel hoor :P
Netjes joh! lekker onderhouden die dett :)
28 april 2010 om 07:07 #17656202Bedankt voor de reacties, ik wil onze Dett ook juist helemaal in originele staat houden. De Irmscher velgen staan ‘m goed en het achterspoilertje vind ik persoonlijk ook wel netjes maar verder wil ik er niets aan doen.
Tuurlijk vind ik de zwaar verbouwde Kadett’s en andere modellen ook mooi maar deze auto vind ik van zichzelf al mooi en de bewonderende blikken die je krijgt als je met dit weer lekker aan het touren bent vind ik helemaal geweldig! :cool: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.