ontstekingsprobleem!!!!!! help!!!!!!!!!

Forumindex Forums Modellen Omega ontstekingsprobleem!!!!!! help!!!!!!!!!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur

ik heb een nieuwe bougiekabelset bestelt uit duitsland, levering heeft vertraging, dus de auto staat al sinds vrijdag stil.

ben op zoek naar 1 kabel zodat ik iig naar mij werk kan.

iemand een idee?!;)

een losse kabel? welke, heb er nog wel liggen, zitten op een lopende motor dus moet goed zijn.

net binnen gekregen, en gemonteerd, maar loopt beroerd, wie weet de volgorde op de dis?!

volgens mij is de bovenste rij 1 3 5 en de onderste van links naar rechts 1ste gaat naar het midden, middelste naar de 1ste tellende vanaf schutbord, en de derde naar de verste bougie (richting bumper)

heb ik het goed?!

op de dis module van mijn V6 staan de nummers gewoon onder de aansluitingen

kijk maar eens goed..

ik heb de dis niet los gehaald, het zit achter de motor, dus de nummers zijn niet te zien, morgen maar loshalen dan……:hmmz

Bij deze

Peter

hey vega, helemaal top!! bedankt! ik heb zojuist dit gemaakt om te posten, eigelijk niet meer nodig maar post het toch maar om het verhaal compleet te maken.

origineel gepost door omega20000
    hey vega, helemaal top!! bedankt! ik heb zojuist dit gemaakt om te posten, eigelijk niet meer nodig maar post het toch maar om het verhaal compleet te maken.

wel knap een knappe tekening :thumbup;)

snap er geen bal van, dit is de situatie, wat is er fout?!

Als je hem zo hebt aangeloten als je hem getekend hebt dan klopt er
    idd niks van.
    De zijde van de dis module die tegen het blok zit is de 5-3-1 kant
    tegen het schutbord is de 2-6-4 kant daar zit ook de stekker.

Gr Jack

ik heb de dis getekend zoals hij gemonteerd zit, de 5 3 1 (heb met een lampje de cijfers gezien) kant aan schutbordzijde, de stekker zit bij mij links van de onsteking als je voor de auto staat.

origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
    Als je hem zo hebt aangeloten als je hem getekend hebt dan klopt er
    idd niks van.
    De zijde van de dis module die tegen het blok zit is de 5-3-1 kant
    tegen het schutbord is de 2-6-4 kant daar zit ook de stekker.

Gr Jack

maar de 2 6 4 kant is goed aangesloten op het blok dus?!

oke en heb je ook de volgorde gevolgd op de klepdeksels?? op een van de twee staat een volgorde schema van de cilinders.

Anders zal ik morgen even bij mijn omega kijken.

Gr Jack

origineel gepost door omega20000
    snap er geen bal van, dit is de situatie, wat is er fout?!

Je moet de 4 en de 6 omdraaien.

6
    5

4
    3

2
    1
    Als je voor de auto staat,
    Is de volgorde van de cilinders.
    Daar zit je probleem.Draai 4 en 6 maar om.
    Gr Jack

ok dus de bougiedop die ik nu rechts midden heb moet rechts op de 1ste plaats tellende vanaf schutbord.
    morgen meteen proberen het is donker nu, en ik heb helaas geen garage…..bedankt jack! ik zal hier ff posten of het gelukt is.

net geprobeerd, slaat helemaal niet aan, motor slaat vast, draait even rond, dan vast.

ontstekings volgorde = 123456
    links = 135
    rechts = 246
    gezien vanaf de neus van de auto.
    en hij heeft een ouder type dis met de ovale stekker die er waarschijnlijk aan de bovenkant ingaat aan de linkerkant.

de stekker zit idd links en gaat er van bovenaf in, als het droog is ga ik het nog een x checken. iig bedankt voor alle advies tot nu toe.:wors

staat ook erbij dat het van af de voorkant van de auto is.

Deze dis module heb ik ook.

cilinder volgorde staat op het rechter klepdeksel zonder de olie vuldop. tussen cilinder 3 en 5

Gr Jack

ja, ik heb dezelfde, het staat ook op de dis, en dan is het kabels volgen, drie verschillende lengtes voor elke kant. ik heb het echt goed aangesloten, verder heb ik alleen de manifold los gehad, en vier stekkers in totaal. geeft nog steeds geen teken van leven, nog een ander idee?

je hebt u2u jack!;)

Ziet je dis module er niet zo uit??

hoop het niet,

Brand je motorstorings lampje??

Gr Jack

zo moet de motor er daarvoor ui de dis module

origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
    Ziet je dis module er niet zo uit??

hoop het niet,

Brand je motorstorings lampje??

Gr Jack

:o Zo die is goed heen.
    Maar zover hoeft het niet te komen hoor Jack, wil de DIS problemen gaan veroorzaken. Heb een een keer ook de DIS module verrot gehad bij me Vectra X25XE.. Je moest heel goed kijken, maar zat een scheur in de behuizing.. Genoeg om de stroom al te doen weg laten slaan.

origineel gepost door bart b1 mv6
    zo moet de motor er daarvoor ui de dis module

Nee dat niet, maar dunne vingers en geduld zijn vereiste #1.
    En wat demontage werk. o.a. van paravaan plaat dacht ik.

Wat dat aangaat heb ik een probleem bij vervangen evt. ooit van de DIS module, vorig jaar nieuwe voorruit laten plaatsen, en ruitzetters achtte het noodzakelijk oom ook de parafaan plaat volledig vast te kitten aan alles vast.. :wtf

Heel handig. :D

de paravaan moet los en om het makkelij te maken de inlaatplenum der af halen dan kun je alle bougie volgorde zien. En nee ik heb mijn blok gereviseerd en meteen genoeg foto’s genomen. Gr jack

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.