Ontsteking? Lekt olie.

Forumindex Forums Modellen Corsa Ontsteking? Lekt olie.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256961

    Beste forumleden,

    Al een half jaar of zo lekt er olie uit mijn ontsteking. Dus dat wordt ook eens tijd om repareren. (Ik doe niet anders sinds ik een Corsa heb). Het is dat blok rechts naast mijn motor waar die kabels zitten die naar mijn bougies gaan. Ik zet het er maar bij want als één van jullie zegt dat dit anders heet, geloof ik het ook. Ik ben wat auto’s betreft een leek. Een overbuurman vertelde me dat er een keerring lek is. Maar voor dat ik weer iets open maak, zonder eerst info te hebben ingewonnen over wat me te wachten staat, eerst maar even advies vragen hier op het forum.
    Dat ik niet die kap eraf haal en dat b.v. alle olie uit mijn motor loopt.

    Kan iemand mij a.u.b. vertellen wat een keerring is en hoe deze te herkennen?
    Of is het weer zo’n klus die door een ander gedaan moet worden en een bak geld kost?
    Die auto is nu al bijna zijn gewicht in goud waard.
    Pfff nooit geen Corsa meer hierna.

    Alvast bij voorbaat dank.

    Sjaak

    #18125706

    Leuk om hulp te vragen en erbij te zeggen “Pfff nooit geen Corsa meer hierna”.

    Dat zal zorgen voor veel sympathie en hulp.

    En je ontsteking zal niet lekken hoor ;)

    #18125704

    Wat voor een motor, type corsa, bouwjaar, foto van het probleem?

    Hoe erg is de lekkage, ligt er elke ochtend een plas olie onder de auto of is je motorblok gewoon vies? Merk je de lekkage bij het oliepeilen?

    #18125705

    het zal wel die rubberen ring zijn achter de onstekingsmodule waar de 4 bougie kabels opzitten, deze lekken nogal graag! ring kost je 2 euro bij de lokale onderdelenboer en iets meer bij de opel-dealer, het zijn 3 torx boutjes, en erna zie je 3 dop 10 boutjes, deze draai je los en dan zie je die ring zitten, goed schoonmaken, nieuwe ring plaatsen en je heb er weer jaren plezier van, er zal geen tot een paar drupjes olie maar uitkomen

    #18125703

    Is dat die ring op de houder van de DIS Bobine richard? Die worden meestal keihard na een paar jaar :) Fijn om te weten dat die nog goed te krijgen zijn, want heb er 1tje nodig voor m’n C16Se :-)

    #18125707

    Ik kon keerring toen alleen bij opeldealer krijgen.
    Bij 3 onderdelenboeren gevraagd met geen succes.
    Let niet op witte pijl.
    Maar het vlak goed schoonmaken.
    PS ik wil alleen nog maar opel.
    Geen jap meer.

    #18125708

    Is dat gewoon een ronde rubber ring? niet in speciale vorm ofzo?
    Ik moest namelijk laatst een setje rubberen pakkingen hebben voor de vlotterbakjes van mijn motor en die waren ook nergens zomaar te krijgen.
    Maar de plaatselijke bouw/ijzerhandel om de hoek bleek rubberen ringen in alle maten en diktes te hebben voor een paar centen per stuk.
    Misschien heb je zo iets in de buurt?

    En anders kan dat bij Opel toch ook niet duur zijn joh?
    Alle autos kosten geld om rijdend te houden.. :hmmz Voor een Corsa zijn de meeste onderdelen iig wel lekker goedkoop ;) De A en de B iig ;)

    #18125709

    Gewoon een ronde ring ja.
    Heb er jammer genoeg geen foto van.
    En zoiets kan je beter orgineel bestellen, hebben ze wel op voorraad.
    Koste maar een paar cent die keerring.

    #18125710

    @bandido wrote:

    Gewoon een ronde ring ja.
    Heb er jammer genoeg geen foto van.
    En zoiets kan je beter orgineel bestellen, hebben ze wel op voorraad.
    Koste maar een paar cent die keerring.

    Zeker niet heel toevallig onderdeel nummer/bestelnummer nog bij de hand?

    #18125711

    GM 1212578

    http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/15/570/2170/20936,20938,20961/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Kijk maar een op deze site, is heel handig.
    Wel ff rechts boven op duits zetten.
    Onderdeel nr 19.

    #18125712

    Ah nice! Dank je bandido!

    #18125713

    Hij staat alleen maar te repareren aan zijn Corsa, Wat kan er in godsnaam nou allemaal kapot aan zo’n 8kleppertje???

    Willem

    #18125714

    Helemaal niet nee.
    Niet kapot te krijge :D :D

    #18125715

    Ligt aan de kwaliteit van sleutelen. Anders kan er veel kapot gaan hoor ;)

    #18125716

    Ringetje is trouwens echt een ringetje, heb helaas geen voorbeeld, maar heb m eens een keer ingetjalkt met vloeibare pakking en weer teruggeplakt haha..

    en dat is tot de uitbouw van de motor droog gebleven non lekkos haha..

    willem

    #18125717

    @ Little paul: dat wel uiteraard…

    effe je klepdeksel met 100Nm aatrekken ofzo haha..

    Willem

    #18125718

    Ik dacht al 500Nm :wtf
    Grapje :D :D :D

    #18125719

    Om het even compleet te maken:

    #18125720

    Hehe die moet ik nog halen :)

    #18125721

    komt dit kleine probleem ook voor bij corsa-c?? :wtf :hmmz

    #18125722

    Ik snap wel een beetje wat Sjaakzwart zegt wat betreft het constant kapot zijn. Ik had voor mijn Corsa een Daihatsu Cuore, daar ging nooit iets aan kapot (tot hij heel langzaam een totale dood stierf) behalve het normale onderhoud (190+k mee gereden). Sinds iets minder dan een jaar een opel corsa B en sindsdien ben ik constant aan het sleutelen (vind het stiekem ook leuk :P), wat opzich prima is, maar ik durf er niet mee op vakantie te gaan ofzo… Heb altijd voldoende gereedschap bij mee om de boel weer tijdelijk te kunnen fixen…

    #18125723

    @heks,

    dat zou niet mogen dat je niet je auto vertrouwd.
    dan scheelt er toch een hoop niet aan.
    achterstallig onderhoud of dingen stuk die weg gewuifd worden voor later??

    #18125724

    Offtopic

    @combo
    c tour

    De motor is goed en gebruikt nog geen liter per 12.500 km, 12 jaar dealer onderhouden (zegt niks want ze zetten vanalles op de bon wat ze niet gedaan hebben) verder ook bijna geen roest (altijd in een verwarmde garage gestaan). Alleen de electra die telkens problemen geeft. Heb ondertussen een reserve gasklepsteller en gaskleppositiesensor in de auto liggen, metname die gasklepsteller lust mijn autootje er wel een paar van per jaar.
    //Offtopic


    @Sjaak

    Is het al gelukt om het lek te fixen?

    #18125725

    Uhm, als je Crossatje elk jaar een aantal vitale stukken electronica opvreet, is het dan niet eens raadzaam om op zijn allerminst de massapunten eens langs te gaan lopen?
    Loshalen, goed schoonmaken en weer terugzetten? Slechte massa is in veel auto’s iets wat voor dergelijke gekke dingen zorgt.

    #18125726

    Offtopic
    Ga ik doen! Had ik geen idee van. Ik heb ook een bruine draad los hangen bij mijn egr in de buurt… Als mijn geheugen me niet in de steek laat is bruin meestal massa?
    /offtopic

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.