ontluchten koelvloeistof

Forumindex Forums Techniek Cih ontluchten koelvloeistof

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226460

    Hoi,

    Ik heb een c20xe in mijn manta liggen, nou heb ik de koppakking vervangen en ben ik benieuwd hoe ik nu goed de koelvloeistof vul en ontlucht.

    Ik heb geen expansievaatje, en vul bij in de radiateur.

    Ik heb ook nergens ontluchtingsnippels ontdekt.

    Hoe ik het gisteren gedaan heb is vullen en dan starten en met open dop stationair lopen tot de thermostaat open gaat. Is dat de goede manier?

    #17735057

    Als je ervoor gezorgt hebt dat de rad dop het hoogste punt is, door hem aan de voorkant wat hoger te zetten, wel.

    #17735058

    Heeft ie uberhaupt nog lucht en wat vloeistof uitgebraakt toen de thermostaat open ging??
    Meestal stijgt dan even het peil zodat er wat vloeistof uit komt.
    Dan weet je dat de lucht er wel uit is.

    #17735059

    ja dat gebeurde idd, daardoor ging ik me afvragen of ik het nou wel goed deed :) dat geklooi met water :)
    Ik zie trouwens dat ik het in het verkeerde gedeelte hebt gepost eigenlijk :sleeping

    Bedankt voor de tip van opkrikken, ga het vanavond nog eens doen maar dan inderdaad met opgekrikte voorkant, kijken of er nog meer lucht uit komt

    #17735060

    Ontluchten koelsysteem?????????????
    Vullen totdat de radiateur vol is gaat zo`n 6 liter in het koelsysteem dan de TEMP. zender eruit en wachten tot er voldoende koelvloeistof uit komt.
    En je raad het al…………dan kan de TEMP. zender er weer in.
    Radiateur afvullen en KLAAR!!
    SIMPEL!!:wors:wors
    :jerry:jerry:jerry

    #17735061

    hmm, das ook een idee misschien.
    Naja ik heb er een stukje mee gereden naar het apk adres, en hij bleef nu mooi koel + niks eruit via het overloop slangetje zo te zien
    ik hoop dat het goed is zo, maar es wat testritjes maken als ie weer apk heeft :)

    #17735062

    na een lange rit vorig weekend toch weer wat kvs verloren. heb een originele radiateurdop besteld, daar staat (als het goed herinner 140 KPa op. De oude stond 1,0 op….

    Als ik kijk op http://www.tvr-webmart.co.uk/tvr_info_psi.asp
    komt 1,0 bar overeen met 100 kpa
    de nieuwe gaat dus bij een hogere druk open, 140 kpa = 1,4 bar

    Dat zou het dus best wel eens kunnen zijn dus :)

    Dit weekend maar es een proefritje maken…

    #17735063

    motor starten
    kachel vol laten blazen op warm
    als thermostaat open gaat gelijk afvullen klaar

    groet michel

    #17735064

    origineel gepost door mies&geri
    motor starten
    kachel vol laten blazen op warm
    als thermostaat open gaat gelijk afvullen klaar

    groet michel

    Enig puntje, als je hem dan afvult met koele koelvloeistof, gaat de thermostaat ook weer dicht, met als gevolg dat ie alsnog niet helemaal goed afgevuld is. Altijd een paar keer herhalen tot ie niet meer lust.

    #17735065

    je vult m af en dan starten dan zakt ie als thermostaat open gaat
    dan weer afvullen en klaar

    niet eerst starten en dan wachten met vullen tot je thermostaat open gaat dan ist gelijk telaat denk ik

    groet michel

    #17735066

    Maar waarom de kachel op vol op de warme stand laten draaien?

    De kachel van een B manta heeft continu stroming, ook als de kachel uit staat.
    Heb dit vaker voorbij horen komen, maar begrijp niet waarom.

    Bij oudere modellen waar er een kraantje in de kachelslang zit, kan ik me dat goed voorstellen.
    Maar dit is bij de B niet het geval.

    #17735067

    origineel gepost door Freestyler
    Maar waarom de kachel op vol op de warme stand laten draaien?

    De kachel van een B manta heeft continu stroming, ook als de kachel uit staat.
    Heb dit vaker voorbij horen komen, maar begrijp niet waarom.

    Bij oudere modellen waar er een kraantje in de kachelslang zit, kan ik me dat goed voorstellen.
    Maar dit is bij de B niet het geval.

    Klopt, kachel mag je bij een B met normaal kachelhuis gerust op koud zetten.

    #17735068

    maar wel vol blazen toch

    ik zette hem altijd op warm (C kadett en B enC ascona)
    dus vandaar de reactie

    groet michel

    #17735069

    nee, ook zonder blazen

    C kadett heeft een kraantje in het systeem, die moet je dus wel op heet zetten, B en C ascona beide niet, omdat die continu doorstroming hebben.

    #17735070

    zo leren we allemaal dus

    groet michel

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.