Ontgrenzen luchtfilter.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Ontgrenzen luchtfilter.

24 berichten aan het bekijken - 51 tot 74 (van in totaal 74)
  • Auteur
    Berichten
  • #17882263

    Ik wou zeggen Bas, deze discussie heeft ons juist nader tot elkaar gebracht! :jerry

    #17882264

    @ronnie opel boy wrote:

    hoi heeft u het ook wel ens gefilmpt
    ik wil hetook wel op mijn vectra 2.2 dti maar heb het nog nooit ge hoort op een diesel

    Nope, geen filmpje. Maar echt veel verschil in geluid is er niet. En ook daar raak je aan gewend. Steek er een pop off tussen, ja die blijf je horen, maar dan heb je wel een turbo nodig. :afro


    @ING
    Bas,

    Hier wil ik toch even op inhaken jurg.

    het is niet dat je op 1 stuk van het filter blaast.
    de motor zuigt op het gehele oppervlak van het filter aan de boven kant.
    het enige wat dat kleppie doet, is het vuil naar 1 plek geleiden.
    dat wil niet zeggen dat het overig deel van het filter niet gebruikt wordt.
    Sterker nog, ik denk zelfs dat op de lichte plekken je nog meer luchtdoorstroming hebt als op de donkere plekken.
    Want er zit gewoon onder het hele luchtfilter lucht. Dat trekt tie echt wel door het luchtfilter heen.

    Daar kan ik met mavo diploma natuurlijk niks tegen inbrengen :jerry :jerry
    Groet jraaf.

    #17882265

    mijn 2.2 dti 16v is een turbo
    heb wat foto.s gemaakt
    onder grijse kap zit de turbo

    maar als ik het goed hebt lijkt me te wijnig ruimte voor de luchtinlaat wat te groot
    of heb ik het mis kijk foto

    #17882266

    Hoi Ronnie, :thumb Ik begrijp dat een DTI een Turbi diesel is. Opmerking was ook meer voor het algemeen. Terug naar dbilas :afro
    Die ik heb gaat bij jou idd niet passen vanwege de hoek waaronder de buis door loopt naar je LMM. Je zou et eerer kunnen proberen met de versie voor de 2.2DTR op de site van Dbilas staat een goede pica.

    Hierbij de link. http://www.dbilas-shop.com/Produkte/FlowMasterKit/Opel/Vectra/Vectra-C:::7_24_46_252_83.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Groet jraaf.

    #17882267

    Van de week wou ik dit ook gaan doen maar nergens zo”n kutinlegfilter te koop alles moeten ze bestellen. Ik heb een z20let stage 2 speedster turbo Nu boven de 100 doet die niet heel veel meer. Dus ik wou een goedkope upgrade doen. Orgineel filter eruit en heb die tuut gezien wat een klein kut gat zeg. Naar de plaatselijke autoshop voor 30 euro een powerfilter gehaald en bij de fixit en pvc buis 75mm boel gemonteerd bij mijn linker luchthapper Wat een verschil echt niet normaal Leek wel of die gechipped was naar stage 2.5 ook boven de 100 krijg ik weer een duw in de rug motor is veen levender geworden, Doordat het orginele luchtfilter niet meer de luchtstroom bij mijn linker luchthapper blokkeerd krijg mijn motor nu ook meer koele lucht.

    #17882268

    oke nice

    #17882269

    @Rayz26 wrote:

    Van de week wou ik dit ook gaan doen maar nergens zo”n kutinlegfilter te koop alles moeten ze bestellen. Ik heb een z20let stage 2 speedster turbo Nu boven de 100 doet die niet heel veel meer. Dus ik wou een goedkope upgrade doen. Orgineel filter eruit en heb die tuut gezien wat een klein kut gat zeg. Naar de plaatselijke autoshop voor 30 euro een powerfilter gehaald en bij de fixit en pvc buis 75mm boel gemonteerd bij mijn linker luchthapper Wat een verschil echt niet normaal Leek wel of die gechipped was naar stage 2.5 ook boven de 100 krijg ik weer een duw in de rug motor is veen levender geworden, Doordat het orginele luchtfilter niet meer de luchtstroom bij mijn linker luchthapper blokkeerd krijg mijn motor nu ook meer koele lucht.

    zoals je zelf zegt is die z20let van jou niet meer standaard, maar is er al het een en ander aan versleuteld.
    waardoor je motor meer lucht nodig heeft.

    #17882270

    @Haasje17 wrote:

    @BlueAstraG wrote:

    @sw_reijnders wrote:

    heb je meer lucht nodig met een standaard motor . . . nee . . . FEIT :vertag
    vermogenswinst 0 . . . feit

    :jerry

    je kunt er ook teveel lucht in gaan douwen . . . maar dan heb je zelfs kans dat de motor alleen maar beroerder gaat lopen

    Kerel, met je 6000 nog wat posts en je manier van typen en “onderbouwen” lijkt het er voor sommigen op, dat je er veel verstand van hebt. En dat zul je in veel gevallen misschien ook zeker wel hebben.

    Maar hier krijg ik toch zeer de neiging je de daadwerkelijke feiten in kindertaal aan je uit te leggen.

    Maar zoals ik al zei, I’m out. En ik wil jou in je waarde laten. Want dit is niks persoonlijks ofzo.

    Meer lucht in een motor levert bijna altijd meer vermogen op. Alleen een standaard ecu zal hiervan vrijwel geen voordeel ondervinden.

    Tenzij je ook zorgt dat de ecu en uitlaat tracect tevens aanpast.

    hier wil ik even op inhaken,

    Ik heb vroeger nog wel eens een vermogensbank tot beschikking gehad. om dit soort dingen te testen.

    Bij standaard benzine motoren kwam meestal uit, dat Meer lucht, meestal minder vermogen en koppel gaven, omdat de motorregeling dit op vollast niet kon omzetten.
    bij gewoon rijden blijven namelijk de Lambda’s werken, bij vollast worden deze uitgeschakeld, en dat was precies het punt dat dan het vermogen inzakte, en de uitlaatgas temperatuur, motorolietempetatuur en Koelvloeistoftemperatuur vlot deed stijgen, en het mengsel vak flink te arm werd.

    Dit is op te vangen door een aanpassing in het motorprogramma, op een standaard motor is dat dus eigenlijk niet altijd goed voor een motor om er meer lucht in te gooien.

    Willem

    #17882271

    heb mijn dbilas er al in met k&n filter

    ben nu nog op zoek naar deze

    sorry wat -offtopic

    #17882272

    @ronnie opel boy wrote:

    ben nu nog op zoek naar deze

    sorry wat -offtopic

    Excuus, ff door spammen off topic. Die DPH Derby performance hose, kun je eenvoudig op hun website bestellen :afro Daar heb ik mijn set ook weg en waren binnen 5 werkdagen binnen.

    Groet jraaf

    #17882273

    oke is er geen nederland bedrijf die ze ook heeft

    #17882274

    @ronnie opel boy wrote:

    oke is er geen nederland bedrijf die ze ook heeft

    Universeel wel maar niet met die exacte pasvorm volgens mij.

    Groet jraaf

    #17882275

    #17882276

    Ik heb geen luchtmassameter Willem :)

    Mijn auto loopt lekker rijk!

    #17882277

    Heren, ik heb het hele topic doorgelopen en ben nu toch wel benieuwd of het zin heeft om dat kapje weg te halen en een betere luchtfilter erin te duwen? De vraag dan met name voor mijn blok een Z22YH. De luchtfilter heb ik onlangs eruit moeten halen voor de xenon, ik weet nu dus hoe hij eruit moet dus kan ik het veilig weer opnieuw doen…. :)

    P.s. de filter was bij mij aan een kant behoorlijk vuil. Ik heb het met mijn boerenkennis en verstand van motoren omgedraaid in de hoop dat dit beter is? Omgedraaid als in boven beneden niet de voorkant omgedraaid naar de achterkant :shock:

    #17882278

    heb ook toevallig even mijn filter bekeken, maar maar ik snap wel dat er
    door een gasbetonblok meer zuurstof doorheen gaat dan de standaard lucht filter..
    Verschrikkelijk wat is dat ding dik..

    #17882279

    Betere luchtfilter is altijd goed, zolang hij maar geen warme lucht kan aanzuigen.
    Het zal je geen tientallen pk’s opleveren, maar helpen zal het altijd iets.

    #17882280

    Ok thx corsa_gsi. Dan nu de vraag aan alle experts, welke filter is voor mijn blok een goede optie? Waar dien ik op te letten als ik een nieuwe erin wil zetten?

    Btw sry voor de topic kaap :(, hierna hou ik ermee op ;)

    #17882281

    Wat wil je? Een Cold air intake of een inlegfilter?

    De 2 opties op een rijtje:

    -Cold Air Intake: Een Simota Cold Air Intake systeem zou ik aanraden. Ben je meteen klaar. Mooi en erg goed systeem, inclusief een big ass aanzuigbuis.
    -Inlegfilter: Een Pipercross inlegfilter zou ik aanraden. Dikke A+ kwaliteit voor niet al te veel geld. Doet niets onder aan K&N, Green e.d.

    Persoonlijk ben ik meer fan van een Cold Air Intake. Werkt mijns inziens weer net wat beter.

    #17882282

    Wat je neemt voor merk is altijd persoonlijk. ;)
    Als inlegfilter neem ik liever K&N en als cold air intake ga ik hem van TX Autosport gebruiken (zie foto eerder in dit topic).

    http://www.txautosport.co.uk/air-filters-33-c.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Het is maar net hoe handig je bent om een cold air intake goed te monteren.
    Een vervangingsfilterpaneel is slechts een paar klemmetjes los en vast maken en de filters uitwisselen.

    #17882283

    Uiteraard, is een persoonlijke keus.

    Ik vind jouw opties ook zeer zeker niet verkeerd. Kun je mijns inziens ook geen verkeerde keuze in maken.

    #17882284

    Heren dank voor jullie reacties. Ik denk dat ik in eerste instantie voor een inlegfilter ga. Ben niet echt een sleutel wonder, dus meteen een volledig nieuw intake systeem is nu nog wat hoog gegrepen voor mij ( jaja stukje zelf kennis ;) ). Ik zal tzt een eigen topic starten met mijn kleine aanpassingen en dan weer wat tips aan julie vragen, misschien ga ik dan wel wat meer sleutelen en wel voor een cold air intake.

    Nu back to topic zoals beloofd :)

    #17882285

    @Corsa_GSi wrote:

    Wat je neemt voor merk is altijd persoonlijk. ;)
    Als inlegfilter neem ik liever K&N en als cold air intake ga ik hem van TX Autosport gebruiken (zie foto eerder in dit topic).

    http://www.txautosport.co.uk/air-filters-33-c.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Het is maar net hoe handig je bent om een cold air intake goed te monteren.
    Een vervangingsfilterpaneel is slechts een paar klemmetjes los en vast maken en de filters uitwisselen.

    Het is dat je banden met TX hebt, want ander zou je niet eens serieus overwegen zo’n universeel ding met zo’n geribt slurfje er in te hangen op een houtje touwtje manier.

    Dat ding is echt niet vergelijkbaar met een net afgewerkt en op maat gemaakt Simota of een dBilas systeem.

    #17882286

    Check het prijsverschil tussen een Dbilas Flowmaster+Flowpipe (dik 250 euro) tov de TX oplossing (100 euro) :agent

    Daarnaast heb ik geen banden met TX, was dat maar waar dan zou ik er nog iets aan overhouden.
    Ik draag alleen mogelijke opties aan die ook nog is betaalbaar zijn.

24 berichten aan het bekijken - 51 tot 74 (van in totaal 74)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.