Ontgrenzen luchtfilter.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Ontgrenzen luchtfilter.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 74)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237999

    Ik heb hier en daar wat gelezen over het ontgrenzen van het luchtfilterhuis wat wordt hier mee bedoeld en zijn er voorbeelden van,ik heb namelijk een K&N inlegfilter besteld.[chevy vectra 3.2 V6 sedan]

    #17882214

    Soms zit er een buisje in de aanzuigkant van je filterhuis, deze halen ze er dan uit.

    #17882215

    @martklanderman wrote:

    Soms zit er een buisje in de aanzuigkant van je filterhuis, deze halen ze er dan uit.

    Zal ik is gaan bekijken dan en merk je dit met een inleg van K&N?

    #17882216

    Je merkt het al als je alleen de buisjes eruit haalt met je orginele luchtfilter. Het is een klein verschil. Maar je merkt het wel.
    De motor pakt eerder op in de lage toeren zeg maar. :thumb

    #17882217

    Ga ik snel even proberen :) Hoe moet je dat stuk eruit halen? Zagen?

    Grtz Seth

    #17882218

    Nee zit gewoon geklikt ;) Maar het zit gewoon tussen de oren hoor..

    #17882219

    Ah zo :D Ja proberen kan geen kwaad hé ;)

    Grtz

    #17882220

    Eruit geklikt en nou binnenkort zien hé :)

    #17882221

    @martklanderman wrote:

    Nee zit gewoon geklikt ;) Maar het zit gewoon tussen de oren hoor..

    ik kreeg er wel meer aanzuiggeluid van king:

    #17882222

    Inderdaad, alleen meer geluid, rest zit tussen de oren.

    #17882223

    ja maar geluid geeft ook het gevoel van snelheid.. ookal zit het tussen je oren

    #17882224

    Heb er effe mee gereden en moet zeggen dat ik weinig verschil van geluid hoor :)

    #17882225

    euhm pomp er een sportfilter in met je orginele zal je niet veel merken.

    #17882226

    Bij m’n Z16SE merkte ik toch wel verschil, waar ik eerder terug naar 2 moest voor bochten, kon ik nu gewoon in 3 blijven. En gashernemingen op de snelweg gaan stukken vlotter.

    #17882227

    zit dat buisje ook bij een 2.5 v6?

    #17882228

    @basjuhh1988 wrote:

    zit dat buisje ook bij een 2.5 v6?

    gewoon je filterbak openmaken, dan zie je het meteen :P

    #17882229

    tog maar eens kijke morge

    #17882230

    Het nut van het ontgrenzen van de filterbak zit niet tussen de oren. Dit is gewoon een performance upgrade die werkt.

    Standaard wordt er met bepaalde eco en emissie eisen rekening gehouden, dit heeft niks met performance te maken, dit is gewoon moeilijk doen.

    Nog niet overtuigd? Waarom denk je dat de filterbak van bijv. een Astra H OPC standaard ontgrenst is? Precies.

    Geen uitspraken “tussen de oren” meer.

    #17882231

    Een verschil merk je maar of het “in je hoofd” ( :jerry ) zit of niet, veel is het niet. Binnenkort gaan zien voor een DBilas sportfilter en hopen dat dit meer verschil maakt :)

    #17882232

    icm met een sport inlegfilter ga je alweer een stuk meer merken maar het punt was het ontgrenzen van de luchtfilterbox. Dit op zich is al een bewezen perormance upgrade.

    En ja, een Dbilas filtersysteem werkt nog beter dan het ontgrenzen van je luchtfilterbox icm sport inlegfilter.

    Een flowmaster bijv. of een ander goed cold air systeem zoals bijv. een Pipercross Venom werkt gewoon het beste. Zelf heb ik ook een customized cold air systeem wat ik aan dat rijtje toe kan voegen.

    #17882233

    @BlueAstraG wrote:

    Het nut van het ontgrenzen van de filterbak zit niet tussen de oren. Dit is gewoon een performance upgrade die werkt.

    Standaard wordt er met bepaalde eco en emissie eisen rekening gehouden, dit heeft niks met performance te maken, dit is gewoon moeilijk doen.

    Nog niet overtuigd? Waarom denk je dat de filterbak van bijv. een Astra H OPC standaard ontgrenst is? Precies.

    Geen uitspraken “tussen de oren” meer.

    De filterbak van een H opc is totaal anders dan van de andere motoren dus niet te vergelijken ;) En je mag het ook geen performance upgrade noemen. Want het leverd echt geen enkele pk op hoor. Hetzelfde geld voor egr kleppen afdoppen.

    Maar mensen geloven graag dat dat soort dingen voor betere performance zorgt. Maar geloof me, echt niet. Ik werk bij een tuner en maak dat soort dingen dagelijks mee. Zowat alle dingen die met emissievermindering te maken hebben, hebben niets met performance te maken. Zal je het afdoppen of uitschrijven gaat je auto echt niet harder van lopen (op de kat na). Alleen word je motor minder vuil van binnen.

    Maar er zijn altijd mensen die er weer in trappen helaas..

    #17882234

    Nah goed, alleen het ontgrenzen van de luchtfilterbox gaat ook geen zoden aan de dijk zetten. Icm een inlegfilter dan weer wel. Je doet niet het 1 zonder het ander om er zo veel mogelijk uit te halen. Los van elkaar maar vooral in combinatie met elkaar is het een performance upgrade. Feit.

    Ik snap je wel maar al rijdend geeft zelfs het alleen ontgrenzen van de luchtfilterbak een soepeler rijdende auto, je verlost de auto van een beetje astma zeg maar. Al zou je het niet in pk’s of nm’s uit kunnen drukken, je auto gaat er wel beter en soeper van lopen. Performance betekend prestaties. En dat zit ‘m niet alleen in snelheid. Een auto “presteert” al beter wanneer deze soepeler loopt.

    Ik weet wel dat de originele luchtfilterbox van bijv. een Astra G zo onlogisch in elkaar steekt, de 2 buisjes ontlopen elkaar totaal, dit geeft geen lekkere flow en al helemaal niet icm zon standaard papieren filter waar sowieso amper lucht doorheen kan.

    #17882235

    ook een sportluchtfilter alleen zet geen zoden aan de dijk . . . en geeft je echt niet meer vermogen.

    wanneer heeft dat nut, als je eerst een ander inlaatspruitstuk hebt gezet, andere zuigers hebt geplaatst, andere nokkenassen hebt gestoken, een spaghetti spruitstuk hebt geplaatst, etc. etc.
    dan idd zorgen dat tie ook genoeg lucht binnen krijgt door er een sportfilter op te zetten en dan de software aan te passen.

    maar op een standaard motor heeft elke vorm van je luchtfilter aanpassen geen effect op je vermogen.

    #17882236

    Ik haal het abonnement van dit onderwerp af, dit gaat echt he-le-maal nergens over. Meer koude luchtdoorlaat = meer vermogen. Feit.

    En een sport inlegfilter laat tot 40% meer lucht door tov een standaard pieperen filter, zonder de filterende functie te verliezen. Ook een feit.

    Het optimaliseren van de flow zorgt voor betere prestaties en een soepeler lopende auto. Ook een feit.

    I’m out.

    #17882237

    heb je meer lucht nodig met een standaard motor . . . nee . . . FEIT :vertag
    vermogenswinst 0 . . . feit

    :jerry

    je kunt er ook teveel lucht in gaan douwen . . . maar dan heb je zelfs kans dat de motor alleen maar beroerder gaat lopen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 74)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.