onderstel en wegligging nog meer verbeteren corsa b

Forumindex Forums Modellen Corsa onderstel en wegligging nog meer verbeteren corsa b

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259911

    hallo,

    ik wil kijken in hoe ver ik de wegligging kan verbeteren.

    opel corsa b 1999 3 deurs 1.2 16v

    aanpassingen:

    -kw schroefset variant 1 voorzijde op 3 cm schroefdraad over.
    -PU rubbers in de trekstangen, stabi stang voor, en achteras.
    -extra stabiliteit stang tussen de draagarmen voor onder
    -veerpootbrug voor boven (lexmaul)
    -veerpootbrug achter in de kofferbak tussen de schokbrekers in
    -extra stabiliteit stang achter onder tussen de veerschotels in.
    -trekhaak (ook dat helpt een beetje)

    -to do list:

    -stabiliteits stand voor onder vervangen voor een gsi/diesel versie die dikker is
    -achteras van een gsi eronder hangen (sowieso ivm roest) vanwege de dikkere stabiliteit stang
    -pu rubbers plaatsen tussen de schokbrekers op de achteras.

    kan ik nog meer doen?

    ik kan nu op het moment vrij hard door de bocht :jerry
    met name die stang in de kofferbak die tussen de schokbrekers zit doet erg veel. is nu achter veel stabieler

    robert

    #18166277

    > Stabi achter van de Fase 1 GSi is dikker dan de latere Diesel/Gsi stang.

    > De Stang voor van de diesels is dunner als die van de diesels.
    – Ik heb op mijn (turbo)diesel een Stabi gezet van een GSi, de originele was 20mm, de GSi is 24mm
    – Op mijn Combo-B (Duitse Import) 1.4 8klepper zaten GSi voorpoten en GSi 24mm stabi standaard op.

    GSi stang op de Diesel:

    Zoek nog een Stabistang voor in de motorruimte die op de diesel past..

    Deze pst niet over het inlaat heen bij de diesels:

    dieselmotor:

    Willem

    #18166278

    de lexmaul moet wel passen, heb ergens gelezen dat die zelfs past met de 2l erin.

    de donor achteras die ik heb komt van een forum gebruiker af hier. die as is van 94 en nog bikkel hard.
    had toevallig vandaag gehoort dat die van een gsi dikker zijn ja.

    #18166279

    achter alleen van de Fase-1 Voor geld dat verschil voor Alle GSi’s en blijkbaar sommige Combo’s B

    Willem

    #18166280

    Volledige stalen kooi erin.

    #18166281

    Word ie knap Stijf van inderdaad..

    Strubars voor en achter.. onder en boven..

    Willem

    #18166282

    zoals Corsa_Gsi al zegt volledige kooi erin en carrosserie helemaal doorlassen

    #18166283

    ja, kooi is nog niet meteen aan de orde.
    komt er wel in. alleen dan weet ik nog niet hoe ik hem wil hebben.
    wil wel knap in en uit kunnen stappen. dit is echt nog denkstof voor later. en zal de laatste stap ook zijn (gezien wegligging)

    #18166284

    Zolang je er normaal mee op de weg rijdt, dan hoef je geen zij-bars in je kooi te nemen, als je die weg laat dan kan je normaal in en uit stappen.

    Het enige is dat je je achterbank moet aanpassen om alles netjes er in te krijgen.

    Ook een H-buis in de hoofdbeugel is niet nodig, maar voor de stijfheid weer aan te bevelen, alleen zullen je achter passagiers het weer niet leuk vinden.

    Compromis compromis haha :thumb

    #18166285

    Plaats ook nylon of pu bussen in je draagarm ophanging en je achteras ophanging.

    Dat gaat je heel veel schelen.
    Daar zit standaard belachelijk veel speling op.

    Ik ben zelf helemaal weg van nylon bussen.
    Pu geeft mij ook nog teveel mee.

    #18166286

    pu bussen zitten er al in.
    achterbank gaat eruit. dus achterin kan de kooi volledig zijn.

    heb net gemeten dat de standaard as een stabiliteitstang heeft van 1.9cm.
    de gsi as heeft er 1 van 2.1cm.

    2mm verschil dus in dikte.

    #18166287

    1.) Volledige rolkooi inbouwen. :jerry Je carosserie moet in geheel stijver zijn vooral tegen wringing.

    2.) Bredere wielen met lagere et-maten, bredere banden.

    Achterbank eruit halen lijkt leuk maar de wegligging gaat er wel op achteruit. Omdat je gewichtsverdeling anders wordt en een Corsa B is al erg licht aan de achterzijde.

    Je moet maar eens meerijden, een kart is niks vergeleken bij mijn Corsa. :angel

    #18166288

    Er is zelfs nog een dikkere voor stabi.

    Achterstabi die in de as zit, die kan je ook nog vervangen voor een dikkere van een GSi / Sport.

    En de achterbank weegt denk ik nog geen 10 kilo bij elkaar, dus dat zal niet veel uitmaken.

    #18166289

    Ik had een gsi stabstang voor. + gsi achteras.
    m-tech bussen rondom, ook in de schokdempers
    schroefset + wat camber
    Zelfbouw (ivbm carbs) veerpootbrug voor, zelfbouw brug achter…tussen de schokdempers
    Stabstang onder de auto op de bouten van de draagarmen (zon ding over de uitlaat)

    En extra….op de achteras een dikke stabstang van een vectra a. Deze heb ik pas gemaakt op de achteras. Was in hardheid verstelbaar dmv de afstanden te veranderen tov boutgat achteras.

    #18166290

    Heb je daar meer info over Fearless?
    Eventueel via PB. :thumb

    #18166291

    De achterste stabalisator stang van onder een achteras van een vec a is net zo breed als de corsa as…
    Ik moest 2 gaatjes boren en zorgen dat ie aan de as vastkwam. Heb een plaatje overdwars gelast. Daar de stang aangebout….het kan op meerdere manieren

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.