Onderhoudsbeurt Opel Corsa D

Forumindex Forums Modellen Corsa Onderhoudsbeurt Opel Corsa D

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Hallo,

Ik had een vraagje. Mijn vriendin heeft een Opel Corsa D hatchback uit 2008 en die moet een onderhoudsbeurt hebben. De teller staat op 40K. Mijn (ik denk) simpele vraag is dat ik graag wil weten wat er bij zo een beurt allemaal moet gebeuren en welke materialen ik nodig heb. Ik ben zelf redelijk handig dus de meeste dingen kan ik zelf uitvoeren. De Garage rekent daar gewoon €350,- :vertag voor. en ik denk dat er voor €75,- materiaal aan zit en de rest is uurloon . Maar ff alle gekheid op een stokje. Op de één of ander manier krijg ik nergens op andere fora een fatsoenlijk antwoord en garage’s geven daar liever geen details over. begrijpelijk ;)

grtz OnsEricje

asl je onze garage zou bellen zullen ze precies uitleggen wat er aan de auto word gedaan

@OnsEricje wrote:

Hallo,

Ik had een vraagje. Mijn vriendin heeft een Opel Corsa D hatchback uit 2008 en die moet een onderhoudsbeurt hebben. De teller staat op 40K. Mijn (ik denk) simpele vraag is dat ik graag wil weten wat er bij zo een beurt allemaal moet gebeuren en welke materialen ik nodig heb. Ik ben zelf redelijk handig dus de meeste dingen kan ik zelf uitvoeren. De Garage rekent daar gewoon €350,- :vertag voor. en ik denk dat er voor €75,- materiaal aan zit en de rest is uurloon . Maar ff alle gekheid op een stokje. Op de één of ander manier krijg ik nergens op andere fora een fatsoenlijk antwoord en garage’s geven daar liever geen details over. begrijpelijk ;)

grtz OnsEricje

Beschik je over een originele handleiding van de auto? Meestal is daarin een schema vermeld met de werkzaamheden van de service-intervallen. Onderhoudsbeurt omvat in het algemeen wisseling van olie en oliefilter, bougies, luchtfilter en benzinefilter. Indien nodig remvloeistof, koelvloeistof en ruitesproeiervloeistof bijvullen. Eventueel ook verlichting en remmen controleren.

Mijn advies: spaar geld en doe het zelf. Dan weet je wat er aan je auto gebeurt en vooral dat het goed gebeurt.

En wat dacht je van uitlezen om te controleren of er fouten in het systeem zitten.
    Denk daar bij aan ABS, ESP….

Ook moet je de remmen inspecteren op slijtage en eventueel vervangen.

Remvloeistof moet je gewoon om de 2 jaar vervangen, want dat is hygroscopisch (trekt water aan en werkt daardoor minder).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.