Onderhoud..

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244808

    Goede middag
    Had even een paar vragen over het onderhoud aan een V6.
    Wat mij tot nu toe bekend is..
    -Inlaat pakking
    -Distrubutie+spanrollen 40000 km
    -Waterpomp 40000 km
    -Kleppendeksel pakking
    -Bougies + bougies kabels rond de 80000-100000 km
    -En bij elke beurt de warmtewisselaar chekken op lekkage.

    Tis me verteld en hier en daar wat op internet gekeken dus pin me der niet op vast.
    Daarom stel ik de vraag hier bij de mensen die al wat langer en meer ervaring met de V6 hebben.
    greetz bouke

    #17967265

    over welke V6 hebben we het hier? C25xe of een X/Y25-26-30SE?

    Distributie + rollen: 60000km
    Waterpomp: uhh nog nooit kapot gezien, zit ook NIET op de distributie
    Kleppendekselpakkingen: NIET vervangen, kleppendeksels trekken vaak krom,dan heeft n andere pakking ook geen nut meer
    Bougies: 30000km ( of eerder ) kabels + bobine rond de 120000
    inlaatpakking alleen van toepassing op de C25xe motoren

    Warmtewissellaar check… tja je ziet vanzelf wanneer je olie in je koelvloeistof krijgt….

    Beurt, elke 10 tot 15000km:
    Olie+filter
    Luchtfilter
    Interieurfilter

    #17967266

    we hebben het over inderdaad een C25xe
    is de waterpomp dan aangedreven via een v-snaar?
    en dat van die inlaatpakking?
    dus dan is het meestal nieuwe kleppendeksels de op zetten of laten vlakken?
    greetz

    #17967267

    Ja, waterpomp dmv multiriem idd. Inlaatpakking idd, die groene papieren tussen bovendeel inlaat en kruisstuk (x-stuk is deel waar injectoren inzitten) C25XE is standaard kunststof klepdeksels, valt weinig aan te vlakken, setje nieuwe (duur), anders de vorm vastere aluminium viarant van Vectra B X25XE en dan 2 keuzes; voorste klepdeksel aanpassen (vuldop olie verplaatsen) of V6 afdek kap aanpassen of weglaten.

    #17967268

    @otdh wrote:

    over welke V6 hebben we het hier? C25xe of een X/Y25-26-30SE?

    Distributie + rollen: 60000km
    Waterpomp: uhh nog nooit kapot gezien, zit ook NIET op de distributie
    Kleppendekselpakkingen: NIET vervangen, kleppendeksels trekken vaak krom,dan heeft n andere pakking ook geen nut meer
    Bougies: 30000km ( of eerder ) kabels + bobine rond de 120000
    inlaatpakking alleen van toepassing op de C25xe motoren

    Warmtewissellaar check… tja je ziet vanzelf wanneer je olie in je koelvloeistof krijgt….

    Beurt, elke 10 tot 15000km:
    Olie+filter
    Luchtfilter
    Interieurfilter

    Bougies om de 30.000 ? dacht dat longlife was. Bij de Y en Z motoren kunnen ze geloof ik 60.000 volgens Opel..

    #17967269

    op mijn werk hebben we erg veel opels in onderhoud met alle motortype’s…

    ik heb dr al n paar gehad die na 35000km cilinderoverslag kregen (met uitlezen)
    dit kwam dus gewoon omdat de bougies gewoon op waren

    bij n c25xe word zelfs gewoon 15000 aangehouden/opgegeven

    #17967270

    dank voor de reacties hier kan ik wat mee! :D

    #17967271

    @otdh wrote:

    op mijn werk hebben we erg veel opels in onderhoud met alle motortype’s…

    ik heb dr al n paar gehad die na 35000km cilinderoverslag kregen (met uitlezen)
    dit kwam dus gewoon omdat de bougies gewoon op waren

    bij n c25xe word zelfs gewoon 15000 aangehouden/opgegeven

    Dat is geen C25XE geweest… die geeft geen storing op Overslaan, net als de X25XE en X30XE motoren.

    Bougies bij ALLE V6en 60.000km indien de juiste bougies geplaatst zijn, de Latere Y en Z motoren zelfs 90.000km.

    Bij mijn 2.5 V6 altijd iedere 60.000 vervangen (mee met de distri), nooit problemen mee gehad (ik plaats dan altijd NGK BKR5EK bougies)..

    Voorgeschreven Bosch FLR8LDCU+ Bougies willen wel Verbranden in de V6 motor.

    Willem

    #17967272

    was een y26se…

    ik heb er echt al meerdere gehad die t probleem hadden
    enne, bij alle motoren,behalve die met een C25xe inlaat is het wissellen van bougies poepen zonder douwen…
    kost je hooguit 30euro extra

    wij monteren altijd orriginele opel bougies(net zoals filters e.d.)
    dus zou idd daardoor kunnen komen

    #17967273

    De originele voor de Y26SE Y30SE Y32SE Z32SE zijn Bosch bougies, en daar heb ik het eigenlijk helemaal niet op.

    deze 4punts bosch gevallen zouden 90.000 mee moeten kunnen.

    Ik heb ze er nu ook in, de 4punts bosch gevallen (nieuwe motor / Y30SE)

    Ik doet ze denk om de 50 of 60.000km als ze het uithouden, en vervang ze de eerste vervanging gelijk voor NGK’s

    Willem

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.