Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › onbekend onderdeel bij de motor….
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2013 om 16:32 #17259247
Dag
8 jaar geleden kocht mijn vriendin een corsa z.g.a.n. ivm autoaanpassingen, segment gas en rem aan het stuur.
Na een jaar rijden met vreemde storingen die men niet kon uitlezen. Kon de opel garage niets vinden, wel voor een vriendenprijsje een nieuwe unit voorde tiptronic á 1500 euro.
Nu opnieuw een corsa gekocht met weinig op de teller 2010 model. Laten aanpassen maar na 6 maanden een plastic hendeltje afgebroken achter de motor. Vanaf 900 euri wil de garage wel eens kijken naar een oplossing…
We zijn verplicht een jonge auto te kopen ivm dure aanpassingen waar je minimaal 7 tot 10 jaar mee moet doen. Volgens mij weinig zin want de dure reparaties dienen zich het eerste jaar al aan. Maar goed hier komt ie:Bij een Corsa ecotec motorblok uit 2010 zitten achter de motor 4 plastic ‘schuifjes’ die centraal worden aangestuurd door een zwart bolletje met een plastic staafje eraan.(rechts)
a) hoe heet dit onderdeel?
b) welke functie heeft het?
c) gaat zoiets wel eens vaker stuk?
d) Is het nodig om te vervangen? En zo ja op welke manier?Jullie snappen al wel dat ik een leek ben wat auto’s betreft. Toch hoop ik dat iemand reageert. Alvast bedankt! :thumb
14 juli 2013 om 19:11 #18159725Waarschijnlijk heb je een Twinport motor dit is de benaming van het variabele spruitstuk. Die 900 euro zou dan wel voor een nieuw inlaatspruitstuk zijn evt. incl montage.
Misschien moet je even je motorcode posten.
14 juli 2013 om 19:59 #18159726Dag,
Bedankt voor je reactie.
Als leek ben ik nog aan het stoeien op dit forum. Waar kan ik de motorcode vinden?
En hoe kan ik gemakkelijk foto’s plaatsen? want dat maakt het een stuk makkelijker over het onderdeel welke precies gebroken is.
De garagehouder had het wel over het spruitstuk dus dat kan wel kloppen.14 juli 2013 om 20:14 #18159727Via http://www.imageshack.us/” onclick=”window.open(this.href);return false; ff registreren en daar de foto’s opzetten. Dan krijg je de link die zet je hier tussen en post je vervolgens.
De motorcode kun je vinden in je kentekenpapieren/boekjes van de auto.
14 juli 2013 om 20:21 #18159728W0L0SDL08A6117223
14 juli 2013 om 20:27 #18159729Dat is je chassisnr ;-)
14 juli 2013 om 21:25 #18159730
Gebroken onderdeel

corsa D 1.2 motor 63kw vermogen
14 juli 2013 om 21:28 #18159731Jup, Stangetje van de wervelkleppen kwaaltje…
dacht dan een geheel nieuw inlaat gemonteerd moest worden..
Willem
15 juli 2013 om 08:30 #18159732Ik gok dat er ergens op je kentenkenbewijs iets van Z12XEP, A12XER of zoiets staat.
Maar wat Wim al zegt, er is dus iets in je inlaatspruitstuk kapot. En dat kunnen ze niet repareren alleen vervangen.
Eventueel kan je gelijk overwegen iets meer uit tegeven en gelijk een Dbilas spruitstuk te nemen zonder dat Twinport verhaal.
Prijs is afhankelijk van het type 1.2 16v je hebt.http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Flowtec-Saugrohr/Opel/Corsa/Corsa-D:::7_25_41_238_247.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.speedequipment.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;15 juli 2013 om 11:47 #18159733heb ik ook een keer gehad bij een klant…
heb alle kleppen open gezet (vast) .. en de stekker van het klepje af..
rijd er al een jaar mee zonder problemen.. ;) en rijd volgens klant een stuk beter15 juli 2013 om 15:31 #18159734Het is ook van de ratten besnuffeld wat je hier zoal leest, 900 eurie voor een afgebroken klep, 500 eurie voor het vervangen van de remmen voor…Alsof je een emmer leeggooit! Zou in dit geval mooi het bovenstaande advies volgen….Vastzetten die klep!
16 juli 2013 om 10:26 #18159735@wim-v6 wrote:
Jup, Stangetje van de wervelkleppen kwaaltje…
dacht dan een geheel nieuw inlaat gemonteerd moest worden..
Willem
Dag Willem,
Helaas is het stangetje nog heel.
Het plastic stangetje van de klep (welke uit het inlaatspruitstuk steekt) is afgebroken.
Het gaat nergens over qua onderdeel alleen dit heeft tot gevolg dat er een geheel nieuw inlaatstuk gemonteerd moet worden. Let wel pas 3 jaar oud en voldoet intern als de beste dus wat mij betreft is vervangen kapitaal vernietiging en zou zo’n plastic onderdeel misschien gelijmd kunnen worden o.i.d. heeft iemand ervaring met reparaties zoals deze?16 juli 2013 om 10:49 #18159736@mattemaker wrote:
heb ik ook een keer gehad bij een klant…
heb alle kleppen open gezet (vast) .. en de stekker van het klepje af..
rijd er al een jaar mee zonder problemen.. ;) en rijd volgens klant een stuk beterDag,
Welke functie hebben deze klepjes eigenlijk in de inlaat?
En wat als ik blijf rijden met 3 werkende kleppen en 1 gebroken klep.Thanks
17 juli 2013 om 17:55 #18159737Ze zorgen voor een korter of langer inlaattraject, waardoor theoretisch je koppel en vermogen beter wordt aangesproken.
20 juli 2013 om 21:19 #18159738en het vebruik gunstig word beïnvloed..
als zo’n klepje bij de kleppen terecht komt, is het over en uit met deze motor…
ik weet niet of dat kan bij deze motoren, maar bij de BMW diesels wil het nog wel eens voorkomen dat zo’n klepje door de motor word opgegeten, en dan kan je de motor vervangen..Willem
23 juli 2013 om 11:04 #18159739Mensen,
Mag ik jullie danken voor alle info over het inlaatspruitstuk.
Conclusie: wanneer de plastic overbrugging van één van de 4 kleppen aan de buitenkant van het inlaatspruitstuk stuk gaat dan moet je het hele ding vervangen. GM prijs is 900,- en plus. een ‘hightec’ ding 1000,-en meer. dan nog het inbouwen.
Via het dealernetwerk kon een 2e handse voor 210,- aangeschaft worden. Boutjes losschroeven,pakking en afstellen kost 340,- op garage niveau. Dus 550,- is de dame des huizes weer mobiel. Zonder verklaring waarom de klep was stuk gegaan bij een 3 jaar oude auto.
De monteurs hadden het nog niet gezien bij dit model. en de klep vastzetten vond men geen optie. Nogmaals dank voor de feedback. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.