omkeurregels weer gewijzigd!!

Forumindex Forums Overige APK & RDW omkeurregels weer gewijzigd!!

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 227)
  • Auteur
    Berichten
  • #17486016

    Zo zie je maar dat het per keuringstation verschilt!
    Wat dat betreft blijft het een zooitje bij de RDW. Er is geen duidelijke lijn die ze aanhouden.

    #17486017

    dat is er bij de rdw ook niet echt

    bij mij vroegen ze er niet eens naar

    alleen naar de inhoud en vermogen

    als k had gezegd dat t een 3.0 was vonden ze t ook wel best denk k zo (had k t maar gezegd :( )

    #17486018

    Volgende week ga ik naar de rdw, maar heb een aantal vragen,

    Is een aankoop bewijs van het blok verplicht?

    Heb een auto uit ’93 zonder u9 op het kenteken, dan is een kat niet verplicht?

    Wou in Zwolle gaan.

    #17486019

    als het niet op je kenteken staat is het niet verplicht volgens mij maar moet wel aan de waardes komen met meten

    aankoop bewijst kunnen ze om vragen maar veel doen het niet

    je kan evt zelf een A4-tje maken :P

    je moet misschien zelf met vermogen en inhoud doorgeven (was bij mij het geval ) dus zou mooi zijn als e dat zo er uit kan gooien tegen een keurmeester :P

    #17486020

    ff over dat rdw gebeuren, heeft ff niets met motor ombouw te maken.

    weet het niet zeker meer namelijk.

    hoe zat dat ook al weer als je je auto een andere kleur geeft?
    dan hoefde je alleen maar een briefje naar het rdw te sturen, of te bellen dat de auto een andere kleur heeft toch?
    en dan word er een nieuw kenteken of zo opgestuurd?

    zit er namelijk aan te denken om de astra ooit eens een ander kleurtje te geven.

    wat ik me ook af vroeg, en dan wel over motorombouw)
    stel mijn c1.4nz loopt kapot.
    en ik zet er gewoon een andere c1.4nz weer terug in, dan hoef ik niks om te keuren?

    en zoals de oudere modelen, ik heb bijvoorbeeld een oude open met een 1.2n blokje, en ik leg er een 1.2s in, moet ik hem dan laten omkeuren?

    #17486021

    Andere kleur moet je je kentenken opsturen naar rdw en hun passen de kleur aan

    van 1.2s naar 1.2n hoef je niets te keuren en met 1.4 ook

    alleen met meer vermogen

    #17486022

    Nog een vraagje, de vorige eigenaar is gaan rijden zonder de hulp-veren (ben ik zelf geen voorstander van) Nu ligt de veer dus los bij het opkrikken, maakt dit uit voor de omkeuring?

    #17486023

    Heb je een OPEL uit 1993, dan zit er zowiezo een geregistreerde kat onder, als je in 1993 geen U9 erop hebt, heb je wel E2 erop staan (Euro 2)

    Mijn 1993 astra-F 2.0i Caravan CD stond dan alsvolgt:

    model: Astra Stationwagon C2.0NE E2

    #17486024

    @wim-v6 wrote:

    Heb je een OPEL uit 1993, dan zit er zowiezo een geregistreerde kat onder, als je in 1993 geen U9 erop hebt, heb je wel E2 erop staan (Euro 2)

    Mijn 1993 astra-F 2.0i Caravan CD stond dan alsvolgt:

    model: Astra Stationwagon C2.0NE E2

    Er staat inderdaad e2 op het kenteken. Is een kat dan niet verplicht?

    #17486025

    Zeker wel E2 is een nog scherpere norm..

    4gastest!!!!

    Willem

    #17486026

    Kat is voor de apk pas verplicht vanaf 1995, totaal onafhankelijk van wat er op kenteken staat, al die codes zijn onbelangrijk. er hoeft dus geen kat visueel aanwezig te zijn. Wel moet je aan de uitlaatgaseisen voldoen.

    Vanaf 1993 heb je een 4-gasmeting en of je die gaat halen zonder kat is natuurlijk lastig te beantwoorden. ;)

    #17486027

    Helaas dat wordt de kat er dus tussen drukken voor de rdw. Dacht dat het niet hoefde maar dat heb ik dus mis.

    #17486028

    Hoeft niet als je aan de emissie-eisen voldoet… ;) meten = weten. :D

    #17486029

    Moeilijk doen als t makkelijk kan :jerry

    #17486030

    Kan iemand mij vertellen wat het ongeveer ga kosten als je auto van “99 is en je hem van 1.4 naar 2.0 onbouwt?

    #17486031

    Als dat over de b corsa uit je onderschrift gaat; heeeel veel… :(

    Auto’s vanaf bouwjaar 1 januari 1998 zijn lastig omkeuren. Het komt er op neer dat je alleen een bestaande typegoedkeuring kunt overnemen en dan ook echt alles moet ombouwen dat daar bijhoort. Dus je kunt er bv een GSI van maken maar dan moet je ook echt de remmen e.d. van de GSI ook overnemen. Een motor die niet geleverd is kun je alleen met veel moeite en kosten op kenteken krijgen. Hoe dat precies zit zul je even bij de RDW na moeten vragen. Aangezien ik alleen oude auto’s heb weet ik dat niet. ;)

    #17486032

    ehhh… check matthijs zn topic…….die heeft een 98 er laten omkeuren. Voor weinig :thumbup

    #17486033

    Linkje? Zie zo geen topic van ene Matthijs… :hmmz

    Maar dan heeft hij waarschijnlijk geluk gehad dat de RDW keurmeester niet wist waar hij mee bezig was oid… Heb ik al een keer meer gehoord bij iemand.

    Mooi voor hem maar gevaarlijk om vanuit te gaan dat jij dat geluk ook gaat hebben. Beetje jammer als je alles klaar hebt en vervolgens alleen voor heel veel geld kunt omkeuren oid. :(

    #17486034

    Bug-Killer > in het corsa gedeelte

    #17486035

    @Fearless wrote:

    ehhh… check matthijs zn topic…….die heeft een 98 er laten omkeuren. Voor weinig :thumbup

    Inmiddels gelezen ;) … Maar daarin heeft hij het ook over een gedoogperiode van een half jaar… :( Voor een 99er ben je dan nog steeds de l*l.. :cry

    #17486036

    @giuliettaevo wrote:

    Kat is voor de apk pas verplicht vanaf 1995, totaal onafhankelijk van wat er op kenteken staat, al die codes zijn onbelangrijk. er hoeft dus geen kat visueel aanwezig te zijn. Wel moet je aan de uitlaatgaseisen voldoen.

    Vanaf 1993 heb je een 4-gasmeting en of je die gaat halen zonder kat is natuurlijk lastig te beantwoorden. ;)

    we zullen het zien… ik ga over 2 weken met mijn corsa..
    94er met c20xe .. zonder kat (sportcell) en zonder lambda.. :wors :wors co van 3.0 :D :D
    zou geen u9 op kenteken moeten komen..
    autos van voor 95 zonder kat en zonder lambda mag je een co van 3,5 hebben..

    #17486037

    @mattemaker wrote:

    94er met c20xe .. zonder kat (sportcell) en zonder lambda.. :wors :wors co van 3.0 :D :D
    zou geen u9 op kenteken moeten komen..
    autos van voor 95 zonder kat en zonder lambda mag je een co van 3,5 hebben..

    OK, dit is interessant. Ik heb mijn kadett van 1.2s naar c20ne (oorspronkelijk u9) omgebouwd, maar zonder kat want daar is geen plek voor ivm de schakelstang die bij de eerste kadett’s onder de auto ligt. Ik heb nog wel de lamda sonde erin zitten, maar dacht dat de co sowieso 3.5 mocht zijn omdat dit volgens het originele kenteken mag.

    Volgens jouw verhaal moet ik dan de lambda eruit schroeven?? Want dan moet ik m even afdoppen. Krijgt de motor dan geen rare waarden trouwens, dat ie meer gaat verbruiken ofzo?

    #17486038

    Hoeft niet… het moet en/of zijn in de laatste zin. ;)

    #17486039

    kheb net het RDW gebeld over een evt ombouw van mijn corsa gsi X16XE van 1-1999 naar een 2L16v.
    De beste man van de technische afdeling zei,dat als de auto gewoon origineel nederlands is en tot een bouwjaar van 28-07-1999 dan kost het €55,-……mits alles gewoon goed ingebouwd zit natuurlijk :thumb
    ik wilde het gewoon zeker weten,omdat we nogal wat verschillende verhalen hebben op het forum.
    kweet niet of het al op het forum staat,maar hierbij de info king:

    #17486040

    Ik kan je nu zeggen dat dit niet klopt.
    Want vanaf het bouwjaar 1998 word er een europese keuring gedaan.
    Je zult er dan ook mee naar Lelystad moeten voor verschillende testen.

    Ik weet dit omdat ik momenteel zelf bezig ben om die van mij op papier te krijgen.
    Zie link voor meer info. —-> viewtopic.php?f=31&t=166964

    Ik moet nu wachten op een bericht vanuit Lelystad ,

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 227)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.