Omgekeerd luchtfilterhuis Z20LET

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Omgekeerd luchtfilterhuis Z20LET

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17560758

    origineel gepost door Baas J.
    De moeren breken niet, het zijn de tapeinden die breken !!

    Ik heb er trouwens voor gekozen juist niet meer die moeren te gebruiken, ik gebruik M8 koppelmoeren die het hele tapeind goed beschermen. Kopervet gebruikt bij montage. Deze moeren draai je never nooit niet kapot.

    Dus jij hebt jouw spruitstuk aangedraaid met koppelmoeren. Is wel een goed idee.

    Maar dat standaard spul is bij mij denk een beetje gaar, moet misschien wel gaan denken aan een nieuwe pakking tussen de turbo en blok. Want ik ruik hem nog steeds.

    Hoe kan je nou testen of dat goed dicht is? Bij een gasleiding doe je dat met zeepsop.

    #17560759

    Als je de turbo demonteerd kun je er een “regel” langs/op leggen of er ergens iets kromgetrokken is.
    En soms wil een dubbele pakking ook onevenheden opvangen.
    Maar scheuren doen deze spruitstukken ook nog regelmatig.
    gr Marcel

    #17560760

    Maar ff vraagje heeft het echt zin om zo iets te doen een omgekeerd luchtfilterhuis ? Ik bedoel als je al 250 pk heb en je krijg er 10 pk bij dan merk je het ook niet echt maar heeft het dus zin is bij deze mijn vraag.

    Greetz Wes

    #17560761

    Hoi Zetos , het is idd een geval van alle keine beetjes helpen.
    Maar links er rechts wat van deze (wat goedkopere) modificaties kun je toch lekker
    wat pktjes erbij pakken en dat is nou net leuk als je naast iemand staat die je even denkt
    in te kunnen pakken.
    Dan telt gewoon iedere pk.
    Ook is het zo dat de “verkorte aanzuigroute” het wat prettiger maakt om onder de kap te sleutelen en om de boel netjes en schoon te houden.
    ps ; ik heb van beide (open en dicht luchtfilter) nog een setje liggen voor als je het wat lijkt.
    groeten Marcel.

    #17560762

    Hey Marcel,

    Bedankt voor je uitleg ik had ook al zoiets dat zoiezo die verkorte aanzuigroute wel een voordeel is, lucht is sneller bij je turbo maar ik heb wel intresse in de dichte versie heb het niet zo op open filters aangezien in een lucht scoop in me moterkap heb en water in de zuiger is niet goed ghe ghe maar zie dat je in de omgeving van amsterdam woont das nog in de buurt ook:D

    Groeten Wes

    #17560763

    origineel gepost door zetos
    Hey Marcel,

    Bedankt voor je uitleg ik had ook al zoiets dat zoiezo die verkorte aanzuigroute wel een voordeel is, lucht is sneller bij je turbo maar ik heb wel intresse in de dichte versie heb het niet zo op open filters aangezien in een lucht scoop in me moterkap heb en water in de zuiger is niet goed ghe ghe maar zie dat je in de omgeving van amsterdam woont das nog in de buurt ook:D

    Groeten Wes

    Ik heb je een u2u gestuurd.
    Marcel.

    #17560764

    Je heb u2u terug :D.

    Wes.

    #17560765

    heb op de mijne een 2.2 luchtfilterhuis zitten van een astra g.was ff passen en meten maar…..merkt er idd weinig van.
    meschien iets meer geluid?zou het wel schelen bij fase 1 of meer????ziet er in ieder geval beter uit zo!

    #17560766

    @ Deef was de voorkatvervanger goed merkbaar in vermogen?

    #17560767

    origineel gepost door ron1978
    @ Deef was de voorkatvervanger goed merkbaar in vermogen?

    Zeker wel pakt feller op , de turbo.:thumbup
    ps ; ik heb er 1 nog liggen.

    #17560768

    Voor diegene die er nog intresse in hebbe ik hem nog een 2.2 airbox in de aanbieding.

    Greetzzz

    #17560769

    voorkatvervanger merk je goed turbo is veel gretiger! :wors

    en de tip van baasj ga ik ook gebruiken koppelmoeren lijkt me toch sterker..

    #17560770

    Beste leden,

    Om dit topic maar weer heel even te openen.

    Ik kwam bij eds vandaan en hij had het over een 1.6 airbox in plaats van de zoveel geplaatste 1.9cdti airbox.

    Weet iemand het verschil hier tussen????

13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.