Omega X30XE Inlaat lang en kort

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Omega X30XE Inlaat lang en kort

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273325

    Ben weer bezig met een 3.0 blok voor mijn calibra,

    heb pas een x30xe opgehaald maar mij viel op dat de gaskleppen niet over de distributie kap komen

    heb voorheen ook al eens een x30xe ingebouwd maar die gaskleppen kwamen wel over de distributie kap.

    Foto van wat ik bedoel.
    lange inlaat

    korte inlaat

    Waarom is dit toegepast of anders iemand een idee ?

    #18294802

    Het lange inlaat kwam vanaf het prefacelift model op deze motor om hem zijn koppel bij een wat lager toerental te geven.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18294803

    Oke goed om te weten, Weet je toevallig ook of de korte inlaat past in de calibra ivm de hoogte van de inlaat, Die korte lijkt ook wat lager te zijn dan de lange

    #18294804

    Omgedraait met aanzuiging aan de bakkant is ie goed pas te maken volgens mij.

    Omdraaien kan zo

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18294805

    Kwestie van passen lijkt me. Ik weet dat er Astra’s F zijn die de lange alswel de korte van de Omega erop hebben zitten (wat ik zoals is ben tegengekomen dan op internet zo door de tijd heen)
    in de originele plaatsings riching (gasklep aan distri-zijde)

    Een Calibra heeft natuurlijk wel een wat gestroomlijndere en lager toelopende neus, dus best kans dat dat inderdaad wat krapper wordt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.