omega trekt slecht door

Forumindex Forums Modellen Omega omega trekt slecht door

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224077

    Hey mijn omega trekt slecht, blijft hangen tussen de 2/3000 toeren en trekt dan weer als een gek door. Luchtmassameter al schoongemaakt, maakt geen verschil.
    Vacuumslang losgehad en die zuigt geen vacuum, iemand een idee waar dat aan kan liggen.

    Opel omega 2.5 v6 1997 (b1) 131000 km

    #17705271

    brand er ook een lichtje op t dash?.
    mss de krukas sensor aan t overlijden

    #17705272

    Welke vacuumslang heb je los gehad?????

    Gr Jack

    #17705273

    nee brand geen lampje oid. heb voor bij de radiator de vacuumslang losgehaalt, die het bijregelen regelt

    #17705274

    Boven de groene cirkel Zie je een wartel moer met een slang. Als je deze volgt kom je bij de rem bekrachtiger uit.

    Net voor de verdikking in de slang zitten aan de onderkant twee aftakkingen.

    Haal deze eens los en voel of er daar een vacuum voelt???
    Zo niet kun je het inlaat plenum loshalen en een goed schoonmaken. Dan zit deze ergens verstopt.

    Gr Jack

    #17705275

    wat is een inlaat plenum?

    #17705276

    die andere (bij groene cirkel hebben wel vacuum. van het punt wat ik bedoel ( naast de rode cirkel) loopt de slang naar een soort van klepje(denk ik) die aan de rest van het vacuum zit aangesloten. misschien die stuk? en waarvoor is dat ding

    #17705277

    De inlaat plenum is dat grijze ding met het zwarte kader met ecotec.

    Deze zorgt voor de lucht verdeling naar alle zes de cilinders.
    Tevens komen hier diverse vacuumslangen en carter ventilatie op aan.
    De lucht komt via het luchtfilter – lucht temperatuur meter – lucht massa meter – dualram systeem via de dubbele buis in het plenum.

    Net voor de dubbele buis zit een gegoten aluminium stuk waar een klep in zit. Dit is het dual ram systeem.

    Boven een bepaald toerental gaat deze klep open zodat de motor het maximale aan lucht krijgt.

    Heb je hier geen vacuum dan gaat de klep niet open en krijgt de motor een beperkt deel lucht.

    Er zit een t-stuk bij die klep en gaat daarna door naar een vacuumbox helemaal onderin.

    Deze kan ook lek zijn of een slangetje kapot.

    Den kdat je het beste van bovenaf kunt beginnen met het volgen van de slangetjes en dan kom je vanzelf wel bij het lek uit.

    Bij de “How too” staat een hele lay-out van het vacuum systeem van een omega.

    Gr Jack

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.