omega b2 bj 2000 cruise control inbouwen

Forumindex Forums Modellen Omega omega b2 bj 2000 cruise control inbouwen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Hallo,

Ik heb een omega b2 zonder cruise control. Graag wil ik weten wat er nodig is om cruise control te instaleren.

Na wat zoekwerk schijnt het volgende het geval te zijn.

Om de cruisecontrol werkend te krijgen moet er een andere knipperlichtschakelaar met cruise control functie gemonteerd worden (dit is logisch). Verder dient de remlicht schakelaar vervangen te worden voor een exemplaar met 4 aansluitmogelijkheden. ook dient er een koppelingsschakelaar gemonteerd te worden.

Graag hoor ik of mijn bevindingen kloppen

Groeten Jacco

Wat is je motorcode?

idd motorcode en of de auto voorzien is van electronisch gas pedaal of gewoon met gaskabel is.

Excuses die was ik er nog vergeten bij te vermelden

4 cilinder 2.2 16 v 144 pk

motortype: y22xe

Betekent die e (multipoint injectie) in de motorcode niet dat de auto voorzien is van elektronisch gas?
    Als dat zo is, kijk eens bij het koppelingspedaal of daar een uitsparing zit voor de schakelaar. Kans is niet zo enorm groot aangezien je een late Omega hebt, maar wie weet is je auto al deels voorbereid.
    Edit: klopt geen zak van. Ik bedoel natuurlijk dat je moet kijken of er een losse stekker aan de kabelboom vlakbij de koppelingsschakelaar zit. Dat kan een teken zijn dat je snel klaar bent

Die e in de motorcode zegt niks of het een electronische gas is of niet. De y daarintegen wel. Alle z en y motoren zijn electronische gas. Hier en daar een uitzondering

Met uitzondering van de schakelaars zal er met de Tech2 ook nog wel wat aangepast moeten worden.

B2 is nooit geleverd zonder CC?

@warhamstr wrote:

B2 is nooit geleverd zonder CC?

Blijkbaar toch wel.

maar alles is voorbereid dacht ik. Enkel zou het misschien ingelezen moeten worden maar dat is zelfs niet altijd het geval schijnbaar …..

Alvast bedankt voor het meedenken

Ik heb bij de mijne gekeken of er een stekkertje met 4 aansluitingen zat onder de kap rond de stuurkolom.
    De andere knipperlichtschakelaar gemonteerd en effe gaan rijen. Het werkte!
    De mijne is een B2 2.2dti elegance uitvoering.

Is niet altijd plug and play.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.