omega 2.0

Forumindex Forums Modellen Omega omega 2.0

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246453
    Calibra Boerke
    Deelnemer

    Hallo.
    Na 2 jaar een calibra v6 gerden te hebben is het tijd voor wat anders.
    Nou heb ik een 2.0 8v omega uit 98 gekocht. Mijn vraag is of er veel uit zon motor te halen valt. Een licht vliegwiel ofchippen? Want mag best wel iets meer vermogen hebben. En ik ben opzoek naar een stuur, da leer is helemaal aan het loslaten.
    Kan hem morge ophalen dus fotos komen nog.
    Groeten bart

    #17991008
    Marc O
    Deelnemer

    Hai,

    Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe aanschaf …… :thumb

    Met chippen valt er weinig eer te behalen met de 2.0 8v :( , heb zelf een 3.0 v6 32v uit ‘2000 , met een goede afstelling kan je daar +- 30 pk extra uithalen incl een handvol Nm.

    Met jou blok is het de investering gewoon nt waard ……mijn mening hoor ;)

    Blijft er over mechanisch, nokkenassen, blue printen, kop, etc, etc
    Serieuse tuning …… Mijn voorkeur trouwens :D , maar gaat wel in de papieren lopen kan ik je vertellen, bedragen van 2 a 5 duizend euro is niet gek als je het serieus aan wil pakken.

    Misschien is een motor swap iets voor je?
    Misschien heeft iemand van onze forum vrienden nog een mooi gekietelde 16v blok liggen die bij jou erin gaat ?

    Succes

    #17991009
    dqp-sammy
    Deelnemer

    De 2.0 8 V in de omega B is gewoon veel te zwak voor deze zware auto.
    Moet minstens en 16 v zijn maar die ecotecs zijn sowieso niets waard.
    Als je de mogelijkhijd hebt gooi en oude C 20 XE erin of en 2.2 alles andere komt niet vooruit.
    In de omega A ging het nog maar de B is gewoon niet vooruit te brengen.

    #17991010
    Calibra Boerke
    Deelnemer

    En waar moet ik allemaal aandenken als ik een swap wil van de 8v naar de 16v?
    Of past dit allemaal gewoon?

    #17991011
    wim-v6
    Deelnemer

    @Marc O wrote:

    Hai,

    Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe aanschaf …… :thumb

    Met chippen valt er weinig eer te behalen met de 2.0 8v :( , heb zelf een 3.0 v6 32v uit ‘2000 , met een goede afstelling kan je daar +- 30 pk extra uithalen incl een handvol Nm.

    Met jou blok is het de investering gewoon nt waard ……mijn mening hoor ;)

    Blijft er over mechanisch, nokkenassen, blue printen, kop, etc, etc
    Serieuse tuning …… Mijn voorkeur trouwens :D , maar gaat wel in de papieren lopen kan ik je vertellen, bedragen van 2 a 5 duizend euro is niet gek als je het serieus aan wil pakken.

    Misschien is een motor swap iets voor je?
    Misschien heeft iemand van onze forum vrienden nog een mooi gekietelde 16v blok liggen die bij jou erin gaat ?

    Succes

    32V????

    willem

    #17991012
    Calibra Boerke
    Deelnemer

    Oh en mijn vriendin zeurt da ze de achterlichten nie mooi vind.. Heb haar de mond proberen te snoeren .. Was geen succes.
    Nu is de vraag , zij er voor de b1 andere achterlichten te krijgen?
    Alvast bedankt

    #17991013
    Marc O
    Deelnemer

    Sorry Willem, 24V, had per ongeluk de tankklep, achterklep, etc meegeteld …… :jerry

    #17991014
    ColinH
    Deelnemer

    @Calibra Boerke wrote:

    Oh en mijn vriendin zeurt da ze de achterlichten nie mooi vind.. Heb haar de mond proberen te snoeren .. Was geen succes.
    Nu is de vraag , zij er voor de b1 andere achterlichten te krijgen?
    Alvast bedankt

    Je kan B2 achterlichten met wit glas bij achteruit en knipperlicht erin zetten.

    En als je uit een V6 komt zal een 2.0 zeker een heel verschil zijn.

    Verder succes met de Omega, hou ‘m heel :thumb

    Gr Colin

    #17991015
    Calibra Boerke
    Deelnemer

    Passe die achterlichten er zo in?
    En mee testritje wast inderdaad een enorm verschil. Maar wel super luxe, is wa anders als die grote kart waar ik eerst mee reed haha

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.