ombouw varajetII naar LE-jetronic

Forumindex Forums Techniek Cih ombouw varajetII naar LE-jetronic

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252693

    hallo allen,

    Het zal wel de zoveelste ombouwtopic zijn, maar ik vind niet direct een antwoord op mijn vraag, daarom nog een topic.
    Ik heb dus een Ascona B 2.0S, nu ben ik bezig die om te bouwen naar systeem LE-jetronic.
    Mijn benzinetoevoer kwam toe op een ‘filterpotje’ (ik weet de naam niet van het onderdeel) die aan mijn oliepomp hangt, nu heb ik dat ‘potje’
    niet meer nodig. Wat moet ik doen met dit potje? zo laten of moet dit eraf?
    Ik heb een foto bijgevoegd

    Uploaded with ImageShack.us

    alvast bedankt!
    groeten Stijn

    #18073073

    het kan beide, zolang dat gat in het distributiehuis maar dicht blijft.

    het is geen filterpotje, het is de mechanische brandstofpomp.

    #18073074

    bedankt,

    Als ik die 2 bouten los die rood omcirkeld zijn komt mijn olie eruit,
    is er een stuk dat daarop past? of moet ik zelf iets maken om dit gat te dichten?

    #18073075

    Dat moet je zelf maken.

    #18073076

    Zit een pakking tussen, deze pakking gewoon namaken van staal/alu etc. Alleen dan zonder gat

    #18073069

    Bedankt, ik zal die brandstofpomp er voorlopig laten opzitten.

    Verder nog 2 vragen, mijn originele gaskabel is te kort, welke gaskabel dien ik te kopen?
    Heeft iemand daar een referentienummer van of iets liggen in West-Vlaanderen?

    Er komen 2 darmen van de chauffage (kachel), 1 sluit ik aan op het T-stuk aan de waterpomp,
    maar waar moet ik de andere aansluiten? Mss een foto daarvan?

    alvast bedankt

    #18073066


    je ziet de darm aan de rechterkant achter de motorsteun aankomen. Je moet een imbus afsluitstop
    d’r uit draaien (zit muurvast) en daar een verloopstuk in draaien waar deze darm op past.
    Over je gaskabel:
    Als je wilt kan ik het Opel bestelnummer opzoeken, maar of ze die nog hebben liggen?
    Via ’t internet moet je zo’n kabel wel kunnen vinden, Dokter Manta, Cope-parts…

    #18073071

    dankje voor de duidelijke foto!

    Dit verloopstukje, heeft dit een specifieke naam als ik dit in een autopartszaak ga halen?
    bedankt

    #18073068

    Het is eigenlijk gewoon een pijpje uit metaal (origineel alu maar hoeft niet) met dezelfde schroefdraad als die afsluitstop.
    Het heeft een zeskant tussen de schroefdraad en het pijpje, zodat je het vast kunt draaien in het blok.
    Dus als je de afsluitdop er uit krijgt kan je die als voorbeeld gebruiken om de juiste draad te vinden. De buitendiameter
    van het pijpje moet dus ook ongeveer overeenkomen met de buitendiameter van je chauffageaansluiting, zodat je
    er een darm op kunt vinden. Je kan het ook eens proberen bij een loodgieter, doe-het-zelver…

    #18073067

    Die afsluitstop zit inderdaad muurvast! geen beweging in te krijgen, door te proberen al wat beschadigd door de inbussleutel die door draaide.
    Ik zal hem eens proberen op te warmen en hopelijk dan beweging in te krijgen.
    Verder tips om hem los te krijgen?

    Weet er verder iemand welke soort draad de bouten hebben waarmee de collectoren aan het blok zitten?
    Ik zal één gat moeten hertappen maar de draad van die bouten is volgens mij geen ‘gewone’ draad.

    #18073060

    @StijnV wrote:

    Weet er verder iemand welke soort draad de bouten hebben waarmee de collectoren aan het blok zitten?
    Ik zal één gat moeten hertappen maar de draad van die bouten is volgens mij geen ‘gewone’ draad.

    Zou er iemand dit weten aub?

    Verder al een verloopstuk gevonden maar de afsluitstop er nog niet uit gekregen, we blijven proberen.

    #18073072

    je kunt die afsluit dop ook omzeilen mar das niet de mooiste op lossing

    #18073070

    Het is idd geen gewone draad. Het is een M9 fijne draad en ik denk spoed 1,25.
    Ik heb eventjes gemeten met de digitale schuifmaat, maar morgen kan ik zekerheid geven, op
    m’n werk hebben we schroefdraadmalletjes.
    Zo’n tap is niet courant, maar wel bestelbaar.
    Verder: die gaskabel is leverbaar via Dr Manta.
    Die afsluitdop is een taaie, heb je al geprobeerd met een linkse tap? Of er uit dremelen.

    #18073065

    Vandaag de draad van die bout efkes gecontroleerd op’t werk: is dus M9 spoed 1,25.
    En in ons werkplaatsmagazijn vind ik toch wel zo’n draadtap en zelfs een snijkussen!

    #18073063

    Vraagje, laat je de originele 2.0s kop erop? Past de injectie er gewoon op?
    Ik ben het namelijk ook van plan.

    #18073062

    kan met 2.0s kop prima
    loopt enkel wat duurder

    #18073061

    Mijn ervaring is dat een s je wat feller is

    #18073064

    Oke, bedankt!
    Binnen kort even hobbien :-)

    #18073077

    Die 2.0Skop laat ik erop.
    Heb geen tijd meer gehad om eraan verder te werken.
    Verder op zoek achter de juiste koelwaterslangen.

    #18073078

    Maakt het een verschil uit welke aansluiting ik neem op mijn tank als depart en retour?
    Ik zou rechts depart nemen en links retour, maar wou toch eens zeker zijn voor ik alles aansluit.

    En waar sluit ik de draden komende van mijn benzinepomp aan?

    Dankjewel!

    #18073079

    Rechts dus, heeft een grotere diameter.
    Maar waar moet ik de elek van de pomp op aansluiten?

    #18073080

    hallo,

    Voor de kenners enkele vragen:
    Als ik alles aangesloten heb, mag ik dan zomaar de motor (proberen) starten?
    Of moeten er eerst zaken afgesteld of geregeld worden?
    Het is maar dat ik zeker geen schade aan mijn motor wil door hem zomaar te starten.
    Ik veronderstel dat de ontsteking zoiezo opnieuw moet afgesteld worden met een stroboscooplamp? klopt dit?

    alvast bedankt,
    Stijn

    #18073081

    Als injecktie van lopend blok af komt kun je gewoon starten

    #18073082

    De kop van een S/N/E zijn gelijk, echter alleen de E heeft een andere nokkenas.

    #18073083

    Ja dat klopt maar kwa inlaat poorten etc past het gewoon goed
    Mischien verklaard dat ook dat een s op injecktie wat feller trekt

    Zelfs op 1600 gaat het prima

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.