Ombouw van OEM Xenon naar Angel eyes met Hallogeen

Forumindex Forums Modellen Astra Ombouw van OEM Xenon naar Angel eyes met Hallogeen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur

Hoi mede Opel rijders
    Ik heb al eens geprobeerd te zoeken op het forum maar kwam er niet echt achter of dit mogelijk is:(
    Op het moment zitten er de originele xenon units in met als het goed is H7 en D2S xenon lampen
    Nu wil ik er Angel eyes in hebben maar die hebben als ik het goed begrepen heb H1 Fittingen
    Dus nu is mijn vraag.
    Ik zou graag er gewone hallogeenlampen in willen hebben omdat ik gehoord heb dat je anders nogal storend lichtbeeld hebt
    Is dit mogelijk en zo ja hoe kan k dat dan het beste aanpakken?
    Gewoon alle bekabeling even doormeten en handmatig alles verbinden of zijn er spec verloopstekkers voor?

Groeten Scorpion

Waarom zou je van orgineelxenon… wat goed licht geeft naar halogeen (waxine lichtjes) gaan?
    Als je angel eyes koopt met een lensprojectorlamp geeft deze minder of geen storend licht en kan er gewoon xenon in……
    het lijkt mij dat als je eenmaal xenon gewend bent wil je niet anders meer…..

Mvg Paul

dat dacht ik dus ook .

en ik ken alleen angel eyes met projectors.
    de standaard lampen zonder xenon hebben reflectors.

maar ik heb wel intressen in je orginele xenon units :angel
    dus als je die verkoop :agent

ik heb ook wel interesse in je oem xenon koplampen. haha
    wel meerdere lui denk ik.

Als ik ze verkoop zal ik het wel hier op het forum zetten hoor :)
    Maar om weer terug te komen on topic
    is het wel mogelijk om van xenon naar halogeen te gaan?
    en aangezien ik naar H1 lampen ipv H7 lampen moet gaan ivm die AE
    heb ik geen zin om nog extra set xenonlampen te moeten kopen ivm kosten (hallogeen is tch stukje goedkoper :P)

je hebt ook wel angel eyes met h7 van het merk fk en deze kosten 189 volgens mij en deze zijn wel goed

Ja ik weet dat er ook AE’s met H7 zijn en dan zou het ook stuk makkelijker zijn maar ik heb m’n oog op DEZE laten vallen en volgens de shop is die H1:(

Snap ook het nut hier niet echt van, zijn mensen hier op het forum, die geven bakken geld uit om xenon in hun auto te bouwen wat goed licht geeft.

En jij gaat terug naar de prut AE waar totaal geen fantsoenlijke beeld uit komt.. Heb zelf ook OEM Xenon in de coupe, en vergeleken met AE’s heb je 10 keer beter licht.

Ik zou zeker NIET van Xenon naar Halogeen gaan.

Storende Xenon komt niet van OEM Xenon units!!!

Storende Xenon komt van Xenon in Projector lampen.

Lenzen zijn veelal niet storend.

zolang je licht niet gevaarlijk verblindend is (en dus goed afgesteld), zijn het waarschijnlijk alleen de Superzeikers en mensen met ernstige jaloerzie om dat ze zelf geen Xenon hebben, die je hoort klagen dat het vervelend is.

Ik had ook een keer iemand bij me, liep ook te klagen over Xenon lampen, dat ze verblinden etc..

Ik rijdt hier over een onverlichte weg, en heb m gevraagd wanneer hij dus verblindende ”Xenon” lampen tegen komt hij dit moest melden.

hij melde op verblindend licht / Xenon:

1x bij een VAG met (aftermarket) Xenon in een Reflectorlamp (Golf 5 uiteraard)., was ik met m eens
    4x bij verkeerd gemonteerd / afgestelde halogeen lampen (haha zie je toch vaker als verblinden xenon)
    1x bij tegenligger in lange bocht, met OEM xenon in een Audi A5

Dus ik zo tegen hem, is dat echt zo storend dan, Xenon, nee eigenlijk niet was daarop het antwoord…

kijk eerst eens zelf om je heen naar wat je zelf storend vind

Op een of andere manier trekt Xenon de aandacht en gaan mensen recht in de koplampen van deze tegenliggers kijken (STAREN), maar doe dat ook eens bij iedere Halogeen lamp, je zal zien dat er nouwelijks verschil is in Verblindings factor, denk zelfs meer Halogeen lampen in dit geval vervelend veel licht geven dan Xenon lampen, om het simpele feit dat Halogeen in de meeste gevallen in Reflector lampen zit.

het enige punt wat vervelend kan zijn van goed gemonteerde en afgestelde xenon is, dat als je tegenligger door een flinke hobbel, een kuil of uit een diepte komt tegenover gereden, dan zijn de Xenon’s wel wat feller, maar niet gevaarlijk verblindend, je moet je er tenslotte niet op blind STAREN.

Mijn Idee: Laat het Xenon Lekker zitten in je auto, het hoort er tenslotte in!!

Willem

ik zou ook zeker niet oem xenon ombouwen naar halogeen. ik heb pilot xenon in gewone halogeen projectoren zitten, dus geen lenskoplampen. Er heeft nog nooit iemand lopen seinen naar mij dat m’n lampen niet goed staan afgesteld, maar eerlijk er eerlijk… xenon in een projector koplampen unit ziet er wel wat irritanter uit.
    daarnaast ben ik het ook met willem eens dat mensen sneller naar xenon licht gaan staren omdat het er anders uitziet of misschien wel mooier uitziet dan halogenen en inderdaad dan is het minder prettig.

gewoon niet naar koplampen staren zou ik zeggen, daar bespaar je jezelf een hoop narigheid mee.

Weet er dan iemand goed adresje waar ik goede goedkope xenon H1 lampen kan kopen want ik neem aan dat m’n H7 en D2S lampen niet in H1 fiiting passen?

Waarom heb je H1 Xenon nodig als je Origineel Xenon (D2S erin hebt???

Als je de Originele lampen uitbouwd heb je nog een probleem, namelijk de hoogteregeling van de koplampen.

Deze zal in storing gaan wegens ontbreken van de hoogte stelmotoren.

Willem

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.