ombouw van een B kadett

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling ombouw van een B kadett

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243056

    dag allen ik ben mijn b kadett aan het verbouwen

    van een 1100

    naar 2.0.e cih

    ik heb een opel gt vooras en achteras gemonteerd en op de achteras heb ik schijfremmen gebouwd en ik heb een opel corsa a rembekrachtiger/hoofdremcilinder gemonteerd
    maar op de één of andere manier krijg ik geen goede remdruk zou het nog zo kunnen zijn dat de hrc te weinig olie opbrengst heeft voor schijven rond om of heeft iemand nog een tip want ik eigenlijk alle manieren van remmen ontluchten al geprobeerd maar ik krijg niet genoeg remdruk bij het rempedaal.
    heeft één van jullie dit probleem ook al eens gehad met een ombouw naar schijven rond om bijv. bij een c kadett of ascona of manta

    ik heb voor de liefhebbers nog wel meer foto’s van de ombouw

    #17939103

    wat heb je nog tussen de remleiding naar achter

    ik heb voor mijn kadett c ook schijven achter maar dan komt er wel een remverdeler tussen die ik zelf kan afstelen
    maar dan moet het blokje bij de hooftremclinder die moet er tussen uit bij de kadett c zit hij er onder

    #17939102

    bij mij zitten dus aan de corsa hrc vier uitgangen , bij de twee die naar achteren gaan zitten rechtstreeks in de hrc remdrukbegrensers gedraaid en daar zitten dan weer de leidingen aan die naar achteren gaan . verder zit er niks tussen .

    #17939101

    mischien de rem te ver ingetrapt met het ontluchten heb ik ook een x gedaan. dan doet hij niets meer :hmmz

    :kewlpics graag

    ik ben zelf ook al jaren met mijn b kadet bezig ik heb alleen veel te veel projecten dus kom er niet echt aan toe.

    #17939104
    E+Bkadett wrote:
    mischien de rem te ver ingetrapt met het ontluchten heb ik ook een x gedaan. dan doet hij niets meer :hmmz

    niet om beter te weten maar ik denk van niet want ik heb eigenlijk alles nieuw waar onder ook de hrc dat wat jij zegt heb ik wel eens gehoord met een oude hrc

    ik had dit probleem al toen ik alles erop had gebouwd , dus ik dacht de hrc zal wel kapot zijn maar ik heb daar een nieuwe opgezet maar het voelt nog precies het zelfde aan

    ik zal morgen nog eens alles bekijken

    #17939105

    remklauwen goed zitten? dus met de ontluchtingsnippels naar boven?

    #17939106

    Leuk projectje, ziet er allemaal netjes uit. Oude motortje zag er ook fris uit :thumbup

    Probeer eens te ontluchten met een ontluchtingsapparaat. Deze zet druk op het reservoir en vult gelijk bij. Als het daarmee niet lukt dan is er toch iets mis.

    Je kan ook een zuigende pakken, die zet je op de nippels en vervolgens zuitgt ie de vloeistof er uit (wel iemand bij laten vullen telkens)

    #17939107

    Hey kom jij niet uit Nijverdal? Broer van Jeroen?

    #17939108

    ja ik kom uit nijverdal , jij bent al een keer met jeroen bij mijn kadettje wezen kijken maar toen was ik niet thuis .
    jij bent danny toch

    #17939109

    heb je wel de goede klauwen bij je schijven.
    wij hebben ooit eens de verkeerde klauwen op een crosswagen gehad, en die kregen we ook niet ontlucht.

    groeten.

    #17939110

    @kadettje73 wrote:

    @E+Bkadett wrote:

    mischien de rem te ver ingetrapt met het ontluchten heb ik ook een x gedaan. dan doet hij niets meer :hmmz

    niet om beter te weten maar ik denk van niet want ik heb eigenlijk alles nieuw waar onder ook de hrc dat wat jij zegt heb ik wel eens gehoord met een oude hrc

    kan ook cker met een nieuwe hrc gebeuren
    in het begin van het ontluchten nooit helemaal doortrappen tot t eind
    dat mag pas als je al wat druk hebt
    anders heb je kans dat je de cupjes dubbel trapt en dan krijg je inderdaad ook geen remdruk meer ;)

    ik had dit probleem al toen ik alles erop had gebouwd , dus ik dacht de hrc zal wel kapot zijn maar ik heb daar een nieuwe opgezet maar het voelt nog precies het zelfde aan

    ik zal morgen nog eens alles bekijken

    #17939111

    klauwen onderste boven zitten ???
    met de ontluchters naar beneden

    #17939112

    het is opgelost , het probleem zat hem blijkbaar toch in de opbrengst van hrc.
    ik heb nu deze setup, voorkant geventileerdeschijven van een E kadett 16v plus remklauwen en de hrc van de 16v en aan de achterkant schijven van een audi 80 met golf 2 16v remklauwen.
    al met al een hoop leer geld betaald maar krijg je aals je van standaard afwijkt ;)
    maar ik ben in ieder geval blij dat hij nu goed remt.

    #17939113

    @kadettje73 wrote:

    ja ik kom uit nijverdal , jij bent al een keer met jeroen bij mijn kadettje wezen kijken maar toen was ik niet thuis .
    jij bent danny toch

    Ja klopt, thats me! Vrijdag ben ik weer in Nijverdal aan het werk (naast de brezan)

    #17939114

    en toch denk ik dat het enkel de hrc was…..

    tenminste dat zou ik me zeer goed voor kunnen stellen.

    je mag deze namelijk gewoon niet helemaal intrappen…..

    in ieder geval tof dat hij het nu goed doet!!

    heb je nog meer :kewlpics

    die zien we zo graag :vertag :D

    #17939115

    @c-dett16v wrote:

    en toch denk ik dat het enkel de hrc was…..

    tenminste dat zou ik me zeer goed voor kunnen stellen.

    je mag deze namelijk gewoon niet helemaal intrappen…..

    in ieder geval tof dat hij het nu goed doet!!

    heb je nog meer :kewlpics

    die zien we zo graag :vertag :D

    ik had deze hoofdremcilinder eral op zitten met de remklauwen van een opel gt en die hebben twee zuigers per klauw en toen remde de auto niet en de kadett 16v klauwen heeft er maar 1 maar dan een grotere diameter en nu remt het wel dus dan heeft het volgens mij toch met de opbrengst van de hrc te maken.
    maar wat boeit het verder nog, het remt :thumb

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.