ombouw naar webers

Forumindex Forums Techniek Ecotec ombouw naar webers

18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #17931804

    wat voor webers zou ik dan het beste kunnen zoeken voor een x14xe

    #17931805

    40ers als je met een setje leuke nokken gaat rijden.

    Alles kleiner is volgens mij gelijk ook weer een ander typetje carburateur met een andere aansluiting op het inlaatspruitstuk

    #17931806

    en waar te zoeken ebay ofzo duistland hoe heten ze in het duits

    #17931807

    Vergasser! king: king: king:

    #17931808

    danke schon

    #17931809

    Je kunt de motorfiets carbjes ook wel van elkaar scheiden, maar dan moet je wel de brandstoftoevoer en dergelijke tussen de carburateurs aanpassen.

    #17931810

    Had ook altydnog idee om motor carberateurs te gebruiken maar helaas is projeckt weg

    Heb de carberateurs nog liggen
    Mocht iemand intresse hebben komen van een suzukie 1100 af
    Mogen voor weinig weg

    Intresse pm of bel maar 0611141316

    #17931811

    @*Jurgen* wrote:

    Je kunt de motorfiets carbjes ook wel van elkaar scheiden, maar dan moet je wel de brandstoftoevoer en dergelijke tussen de carburateurs aanpassen.

    Daar ben ik in het begin mee bezig geweest voor de 1.8 8v welke nooit is afgekomen.

    Het is een hoop werk, 4 tstukken maken die er in passen. met o ringen
    (2x aanvoer 2x retour)

    Gasklepvolgers op elkaar aan laten sluiten……en vervolgens zien dat ze allemaal te gelijk open gaan. Iets verschil er in en het loopt al niet lekker meer. Dit moet ook van goed hard staal gemaakt worden want als het verbuigt klopt de gasklepverstelling al niet meer.

    Heb hem helaas nooit afgemaakt, na een akkefietje (2 jaar lang lopen zeuren om iets te maken, en zelf wel vanalles voor m doen, en mij laten wachten…) met degene die het voor mij zou lassen/draaien heb ik het spul in de kliko geflikkerd en heb ik de 8v verkocht. Zonde van die mooie aangepaste kop die er op zat……. :(

    Het mooiste is gewoon als ze aan elkaar kunnen blijven. Je hebt een hoop gepruts anders, met verhoogde kans op lekkages

    #17931812

    @eddepet007 wrote:

    Had ook altydnog idee om motor carberateurs te gebruiken maar helaas is projeckt weg

    Heb de carberateurs nog liggen
    Mocht iemand intresse hebben komen van een suzukie 1100 af
    Mogen voor weinig weg

    Intresse pm of bel maar 0611141316

    gasklepmaat?
    Met vacuum gasnaalden?
    hoe is de staat?
    foto?
    en nog mooier om te weten…..hartmaten van elk carbje

    Wil nog een keer zelf een spruitje maken voor een oldschool golfje of polo 86c

    #17931813

    @Fearless wrote:

    Vergasser! king: king: king:

    Euhm het is Vergaser.
    Met 1 s en niet met 2 ss-en.
    :thumb

    Anders vind hij misschien de foute dingen op de Duitse ebay. ;)

    #17931814

    ss vergaser….allemaal 1 pot nat :jerry

    Mn oude dettje heeft een carbje met daarop de text “deutsche vergaser” stond ik wel ff raar te kijken, ook omdat het lpg mixertje er boven zat :jerry

    #17931815

    @RickR91 wrote:

    Louwe, hoezo zou een 40 te groot zijn?? Heb hier het David Vizard boek liggen.

    45DCOE Weber op een bored&stroked A Series blok, 1435cc
    123 corrected flywheel HP bij 7000 rpm

    dit kan nooit een standaard 1,4 met 2 45ers zijn
    een standaard 2.0 gaat al te veel “voer” krijgen met 45ers
    een 1.4 kan domweg de aanvoer niet verwerken wat 4 x 45 mm gaten naar binnen stampen ;)
    bovendien geloof ik lang niet alles wat ik lees

    en jou qoute uit dat boek is erg sumier ;)
    mischien staat daar wel maar 1 45er weber op ;)
    das gelijk aan 4 x 22,5 mm er vanuit gaande dat het een 4 pitter is

    #17931816

    ik heb nog n set 40er DCOE webers liggen…
    aangezien ik 45 of groter nodig heb met mijn plannen….

    #17931817

    wat wil je daar voor hebben dan

    #17931818

    200eu
    zijn gebruikt op een c16se…

    Marc

    #17931819

    bedankt voor de reacties .
    ik zit persoonlijk te denken aan een systeem op de mulit riem .

    de stuurbekrachtiging komt te vervallen
    die ruimte wilde ik gaan gebruiken om een zelf gemaakte poulie de ontstekings rotor te laten aandrijven plus verdeler kap .
    maar ik ben er nog niet egt overuit .

    #17931820

    of ik ga voor de ontsteking op de krukas sensor maar ik dat moet ik allemaal nog even goed uitzoeken
    weet iemand mischien waar deze setjes te krijgen zijn ?

    over het spruitstuk maak ik me niet druk daar zijn mogelijkheden zat voor .

    #17931821

    @pluuske wrote:

    bedankt voor de reacties .
    ik zit persoonlijk te denken aan een systeem op de mulit riem .

    de stuurbekrachtiging komt te vervallen
    die ruimte wilde ik gaan gebruiken om een zelf gemaakte poulie de ontstekings rotor te laten aandrijven plus verdeler kap .
    maar ik ben er nog niet egt overuit .

    Doe maar niet, als je multiriem een keer slipt is je timing van slag. Er zijn meerdere systemen te krijgen, zoek eens op megajolt of iets dergelijks.

18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.