Ombouw naar C20NE

Forumindex Forums Modellen Ascona Ombouw naar C20NE

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264226

    Beste Forum gebruikers.

    Ga mijn Ascona C ombouwen van een 1.6 S (85 PK) naar een C20NE (115 PK)
    Wil dit ook op kenteken laten zetten.
    Wie heeft dit ooit gedaan? hoe gaat dat in zijn werk ?

    Hoor graag jullie ervaringen.

    #18219148

    ik zou zeggen gebruik de zoek funktie.

    ombouw is gelijk aan die van een kadett.
    en met een beetje geluk heb je nu al een sh motor ( bigblok )
    en dan is het helemaal een eitje

    #18219149

    Hallo

    Het technische gedeelte dat gaat wel goed komen.
    Wil graag weten hoe ik het officieel op het kenteken kan krijgen.

    #18219150

    afspraak maken bij rdw … naar rdw gaan …… die kijken m na en vinden zij t goed krijg je de motor op kenteken ,,, kosten samen met de apk ongeveer 100 euro

    #18219151

    Oke, dat is duidelijk.
    Bedankt !

    #18219152

    Wel zorgen dat je aan kan tonen waar de motor vandaag komt, kenteken van de auto, rekening van de sloop met motor nr of zo iets.

    #18219153

    En hoe doe je dat als je hem bijvoorbeeld via marktplaats hebt aangeschaft?

    #18219154

    Dat wil ik ook wel graag weten.
    Heb mijn motorblok ook van een particulier gekocht.

    #18219155

    volgens mij doen ze daar niet moeilijk over lijkt me sterk net of je alleen via een bedrijf een motor koopt

    #18219156

    Volgens mij doen ze daar moeilijker over als je een jongere auto hebt, als ze al moeilijk doen.
    c20ne zijn al wat oudere blokjes, toen die “vrijkwamen” was die regel er nog niet.
    Dus toen zijn al die gegevens wel een beetje verloren gegaan.

    #18219157

    Maar de herkomst van het blok moet bekend zijn , zodat het niet om een gestolen auto gaat.
    En die moet jij aan kunnen tonen, dus of met een copy van het kenteken van de auto waar die uit komt. Of aankoop bewijs waar gegevens van de motor en auto waar die uit komt.
    Die zelfde gegevens gebruiken ze ook voor het vermogen. In Heerenveen controleerden ze het motornummer niet toen ik met papieren van de donor kwam.

    #18219158

    Ja dat snap ik wel.
    Maar toen de eerste c20ne blokken uit de Kadett’s te koop kwamen, was deze regel er nog niet.
    Toen zijn die blokken 10x verkocht, en hebben elk een aantal straat- en crossauto’s gehad.
    Dan is nu (ruim 20 jaar later) niks meer te achterhalen.

    Dat zou betekenen dat je al de blokken zonder herkomst wel op de bult kan gooien.
    En dat geloof ik niet, dus ik denk dat ze niet zo moeilijk doen.

    Als je nou een blok van een Corsa D uit 2013 in je ascona legt, willen ze wel graag weten waar die wegkomt denk ik.

    #18219159

    Ik was aan het editen toen jij een reactie plaatste,

    Ik snap wat jij bedoelt, maar zo zijn de regels.
    Als je wat creatief bent is er wel wat mogelijk.

    En pb naar de ts

    #18219160

    zo moeilijk doen ze niet bij de rdw.
    Als jij gewoon verteld hoe je aan die motor komt is er niets aan de hand.
    Daar heb je geen bon bij nodig.

    Ik kocht een kaal onderblok en vanaf daar ging ik verder verzamelen. Overal in nederland wel onderdelen opgehaald toen.
    En zo heb ik ze dat ook verteld.

    ook als je een blok particulier koopt krijg je er toch geen bon bij. Hooguit een kentekennummer waar de motor uit gekomen is.

    Ze keken bij mij alleen naar het nummertje en verder ook niet.

    #18219161

    Beste Forum-gebruikers

    Van de week een C20NE blok in mijn Ascona C gemonteerd.
    ik had er een losse kabelboom bij van een Astra F met een ECU (0261-200-538 / GM 90-354-094)
    Er zat geen luchtmassameter bij, heb op het forum gelezen dat deze ECU versie M1.5.2 is, dan zou ik een klein luchtmassameter moeten gebruiken.

    De auto loopt, maar houdt erg in, ik moet langzaam gas geven anders slaat hij af.
    Bij de luchtmassameter hou ik een oranje stekker over !
    Heeft iemand enig idee waar deze stekker voor is ?
    Is dat misschien de oorzaak van het slecht lopen ?

    Ik hoor het graag.


    [img]20140328_142149.jpg[/img]

    #18219162

    inhouden kan ook een tekort aan benzine zijn heb je een externe pomp of een pomp in de benzine tank.
    in de tank is voor multipoint maar levert niet genog voor de 20ne..
    je druk moet rond de 2,5 a 3 bar zitten succes met het zoeken groetjes renee..

    #18219163

    Zonder luchtmassa meter loopt ie ook niet goed. Is de oranje stekker niet de octaan stekker?

    #18219164

    Beste,

    Probleem met slecht lopen is opgelost.
    Bedankt voor het meedenken.
    Had de verkeerde luchtmassameter, de oranje stekker is voor de temperatuursensor in de luchtleiding
    (zit een ronde luchtmasameter bij, kabelboon is van een Astra F)

    #18219165

    Beste,

    Even een vraag.
    Voor mijn Ascona C met C20NE blok wil ik een sportuitlaat eronder zetten.
    Er is een complete set te koop (kost 700 euro)
    Dat vind ik veel te duur
    Is een uitlaat makkelijk samen te stellen met universele delen of is het beter om een set aan te passen ?
    De uitlaat van een Manta B / Ascona B lijkt er toch veel op ?
    Heeft hier iemand ervaring mee ?

    #18219166

    een uitlaat van een achterwielaandrijver gaat passen op een voorwielaandrijver not

    dan dan kun je beter voor een uitlaat vanaf een d/e kadett astra f vectra of calibra

    maar dat gaat dan nog niet passen zonder aanpassingen

    #18219167

    vectra a is bijna t zelfde …

    #18219168

    Waar zit het verschil in ?
    De dempers kun je die gewoon gebruiken ?

    #18219169

    ja dempers wel t verschil zit in de voor pijp van de ascona , de voorpijp van de vectra zal meen ik tegen t subframe aankomen ascona c hebben daar een knik in de pijp zitten , op mijn c20xe spruitstuk (uit vectra/ calibra )hebben ze ook de flens afgesneden en schuiner gezet om er langs te komen

    #18219170

    Einddemper van een A vec past eigenlijk zonder problemen. Heb er zelf ook een onder hangen, je moet alleen de ophangbeugels iets verbuigen omdat de demper bij een A vec iets meer naar links hangt, waardoor je bij een C Ascona je chassis raakt.

    #18219171

    hallo,

    mocht je nog iets zoeken van een C20NE, dan zeg je het maar. Ik heb nog een originele kabelbundel van een ascona C20NE liggen. Met inlaatspruitstuk en luchtfilerhuis.

    mvg

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.