Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht)

Forumindex Forums Modellen Kadett Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht)

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 108)
  • Auteur
    Berichten
  • #17370142

    origineel gepost door FredjeP
    Haha, nee het heeft niks met de ombouw te maken, maar ik was bezig met wat algemene informatie over de modellen. Dit kwam voor in een stukje over de SR uitvoering, dus ik begrijp het nu. Bedankt.

    oo dan is dat over de strepen op de flanken

    #17370143

    Wat ik me nu nog afvraag, zijn er ook voortreinen (of voorassen) van andere opels die op de kadett passen?

    #17370144

    origineel gepost door FredjeP
    Wat ik me nu nog afvraag, zijn er ook voortreinen (of voorassen) van andere opels die op de kadett passen?

    kun je kort op zijn.

    nee
    alleen kadett c.
    mocht je draagarmen hebben van een 1600 of hoger kun je wel fusestukken nemen van een manta die zijn het zelfde alleen dan voor dikke fusekogels

    #17370145

    Bestaat er dus geen andere manier dan een 1600+ as aan te schaffen? Of kan de 1200 as ook verstevigd worden?

    #17370146

    origineel gepost door FredjeP
    Bestaat er dus geen andere manier dan een 1600+ as aan te schaffen? Of kan de 1200 as ook verstevigd worden?

    je kunt een verstevigingset kopen gelijk aan de gte maar dan blijf je nog met dunne fusekogels zitten.
    nou zie ik daar geen probleem in zolang je er niet met een 2,0 16v turbo gaat rijden en dan op sliks en op het circuit.
    heb nog nooit gezien dat er een 1,2 fusekogel afbrak door alleen door de bocht te gaan.wel dat het wiel omklapje doordat de draagarm afgescheurt was door rottigheid

    #17370147

    hallo allemaal

    ik ben zelf vanplan om in miijn kadettje een 2.0 16 v in te bouwen,

    ik ben nu eerst een hoop onderdelen aan het zoeken,
    nu moet ik nog een carterpan hebben
    ik heb er nu 1tje gevonden van een record 2.0s cih
    gaat dit passen op een c2.0xe?

    met vriendelijke groet tom

    #17370148

    origineel gepost door tombo
    hallo allemaal

    ik ben zelf vanplan om in miijn kadettje een 2.0 16 v in te bouwen,

    ik ben nu eerst een hoop onderdelen aan het zoeken,
    nu moet ik nog een carterpan hebben
    ik heb er nu 1tje gevonden van een record 2.0s cih
    gaat dit passen op een c2.0xe?

    met vriendelijke groet tom

    nee gaat nie lukken is een heel andere motor en de bult zit op de verkeerde plek.

    je moet en manta 1800 s pan hebben of de orginele pan een beetje aanpassen

    #17370149

    Of een stalen pan verlassen!!
    Het Hoeft niet perse alu te zijn!!!!1

    #17370150

    nu heb ik mn 2.0S klaar liggen met getrag 240.
    maar is welke tussenas kan ik het beste pakken in in te korten?
    heb een 1.2 achteras er onder zitten.

    #17370151

    origineel gepost door Ted-Jan
    nu heb ik mn 2.0S klaar liggen met getrag 240.
    maar is welke tussenas kan ik het beste pakken in in te korten?
    heb een 1.2 achteras er onder zitten.

    pak maar alvast een andere achteras deze zul je met een betje spelen wel stuk trekken.:vertag

    maar het zal dan de achterkant van een 1200 aandrijfas worden en de voorkant van een automaat 16 19 of 2,0

    #17370152

    ja t zal wel kapot gaat maar moet eerst ff sparen.
    dus moet gewoon ff een andere tussenas erbij zoeken en aanpassen.

    bedankt.

    #17370153

    hallo

    ik heb 2 vraagjes over de ombouw
    hoe zit het met de ontsteking als je een motor hebt zonder dis ontsteking
    ik heb wel iets gelezen over de kachelradiateur weghalen maar kun je hem dan ook weer terug plaatsen? want een kachel is toch ook wel fijn in de auto,

    en kun je ook een B-kadett ombouwen naar een 2.0 16v?
    ik vind namelijk een B-kadett ook erg mooi

    groetjes tom

    #17370154

    hoi,

    past een c-ascona achteras ook onder een c-kadett zonder meerdere aanpassingen als een manta a/b of ascona a/b achteras?

    alvast bedankt

    #17370155

    origineel gepost door Ted-Jan
    hoi,

    past een c-ascona achteras ook onder een c-kadett zonder meerdere aanpassingen als een manta a/b of ascona a/b achteras?

    alvast bedankt

    c ascona heeft voorwielaandrijving, dus dat wordt zowiezo niets

    #17370156

    origineel gepost door tombo
    hallo

    ik heb 2 vraagjes over de ombouw
    hoe zit het met de ontsteking als je een motor hebt zonder dis ontsteking
    ik heb wel iets gelezen over de kachelradiateur weghalen maar kun je hem dan ook weer terug plaatsen? want een kachel is toch ook wel fijn in de auto,

    en kun je ook een B-kadett ombouwen naar een 2.0 16v?
    ik vind namelijk een B-kadett ook erg mooi

    groetjes tom

    die zijn er ook al zat zoek maar es op het forum:cool:
    dacht cornel die heeft een 16v en kobalko of zoiets is in aanbouw

    #17370157

    ow dan is het toch een b ascona. dan kan ik die dus passend krijgen
    :wub:D

    #17370158

    reken er wel op dat deze flink breder is als een kadett c achteras, dus opletten met de ET waarden van je velgen

    #17370159

    -offtopicwaar blijft de sticky voor dit topic?-offtopic

    #17370160

    Hey ik mis trouwens een gedeelte in de topic ..
    De Koeling ?
    Aangezien er bij de 1200 een fan op het blok zelf zit,
    en bij 2.0 etc dit er niet meer op zit ?
    > wat gebruiken jullie meestal voor systeem ?
    Ik heb zelf ook een fan los op de radiateur zitten, maar deze wil niet meer werken :S..
    En de aansturing van de fan, ( heb ik iets tussen de slangen zitten van de koeling ) heeft het ook al begeven..
    :swear

    Dus wat kan daarvoor het beste gebruikt worden ? > en voor of achter de radiateur ?

    #17370161

    origineel gepost door Piet03
    Hey ik mis trouwens een gedeelte in de topic ..
    De Koeling ?
    Aangezien er bij de 1200 een fan op het blok zelf zit,
    en bij 2.0 etc dit er niet meer op zit ?
    > wat gebruiken jullie meestal voor systeem ?
    Ik heb zelf ook een fan los op de radiateur zitten, maar deze wil niet meer werken :S..
    En de aansturing van de fan, ( heb ik iets tussen de slangen zitten van de koeling ) heeft het ook al begeven..
    :swear

    Dus wat kan daarvoor het beste gebruikt worden ? > en voor of achter de radiateur ?

    effe bij het begin je moet de 1,2 steunen inkorten zodat ze net zo lang ijn als de 2,0 steunen .gaat best goed.dan radiateur van een manta a b ascona a b wel van een 1900 of 2,0 ant de 1600 is smaller.met wat hobbyen kun je natuurlijk ook een universele er tussen maken van een andere auto.

    een 1600 en 1900 hebben een vaste fan dus die kun je gebruiken of een 2,2 of 2,4 viscoslip fan alleen moet je daar de fan een beetje inkorten anders zijn de bladen te lang.
    sensor in de radiateur bouwen of in de slang vergeet alleen in de slang de massa niet.dus een buisje nemen moer er op lassen met draad dezelfde als de sensor en die tussen 2 slangen zetten massa er aan en de andere nar de fan en van de fan naar contact of accu met of zonder relais:hmmz
    voor of achter de radiateur maakt niet uit als je er dan maar op let of het een zuigende of blazende fan is

    #17370162

    Hey maar wat bedoel je pcies met die massa ?

    Ik heb nu een stiftje wat alleen als weerstand werkt ?
    > aantal megaOhms tot 93 graden ongeveer en dan veranderd de weerstand tot aantal Ohms..
    En dan gaat er een draad van de plus van accu naar fan,
    Dan van fan naar dat stiftje en van stiftje naar – van accu..
    Dan hoeft dat buisje wat tussen de buizen zit toch niet meer geaard te worden ? :hmmz

    #17370163

    Een thermoschakelaar zoals Pipo hem bedoeld word schakelt een stroom.
    Deze zal geschakeld worden door deze aan massa te leggen mits de temp hoog genoeg is.

    #17370164

    Nog een vraag over de in en uitlaat,

    Past de in en uitlaat van een 1.6s op een 2.0s en zit er verschil tussen deze 2?

    Wel weet ik dat je 2 type`s carburateurs hebt bij de 2.0s (Varajet en Solex).

    Ik heb namelijk een 1.6s op LPG en wil het inlaat-gebeuren overzetten op de 2.0s.

    #17370165

    origineel gepost door stanleybv
    Nog een vraag over de in en uitlaat,

    Past de in en uitlaat van een 1.6s op een 2.0s en zit er verschil tussen deze 2?

    Wel weet ik dat je 2 type`s carburateurs hebt bij de 2.0s (Varajet en Solex).

    Ik heb namelijk een 1.6s op LPG en wil het inlaat-gebeuren overzetten op de 2.0s.

    past wel al zullen de kanalen misschien dunner zijn
    :hmmz

    #17370166

    spruitstukken passem
    achteras Ascona / Manta 7 cm breder!!

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 108)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.