Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht)

Forumindex Forums Modellen Kadett Ombouw kadett C : alle informatie (gezocht)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 108)
  • Auteur
    Berichten
  • #17370117

    als je een dikkere uitlaat monteert in een 1.2 carrosserie dan kan het wel eens zijn dat deze tegen de bodem aan klappert.

    dan word ie nog wel eens uitgeklopt. 5 bak past normaal in de 1.2 tunnel. Tenminste wel bij die dingen die ik omgebouwd heb.

    #17370118

    mss ook handig

    #17370119

    Sorry ,Heb het slecht uitgelegd .
    Kadett 1.2 met een lange versnellingspook MOET het gat omgedraaid worden.
    kadett 1.2 met een korte versnellingspook MOET dat NIET.

    Mvg Stef.

    #17370120

    Bedankt voor de toevoeginen weer!. Ik heb het aangepast in de openingspost.

    #17370121

    dit is handig jongen’s :thumbup
    ik wil ook graag een 2 liter inbouwen, maar wil niet beginnen
    zonder dat ik weet dat het met de onderdelen die ik dan heb goed
    en veilig gebeurd nu kan ik onderdelen sparen en weet ik dat als ik klaar ben alles ook goed werkt. Ik blijf het volgen :wors

    #17370122

    manta en ascona b achteras is 3 cm per kant breder en een a ascona manta as 1,5 cm per kant.
    is allebei makkelijk aan te passen onder een c alleen rekening houden met uitzoeken velgen:P
    ivm et waardes

    gooi je een 2,0 met 4 bak in de 1200 tunnel dan moet je hem uitkloppen want schakelstangen zitten aan de zijkant.een gewone manta getrag past in de 1200 tunnel op het orginele pookgat pak je een record getrag komt de pook verder naar achter.die je het mechaniek aan te passen

    #17370123

    Mooi, weer bedankt voor de toevoegingen. Maar nu heb ik wel weer enkele nieuwe vragen over de ET waarde :hmmz . Wat is de standaar ET waarde bij een kadett en (hoeveel) mag je daar van afwijken?
    En hoe zit het bij een bredere as, hoe dien je hierin rekening te houden met de ET waarde.

    Alvast en alweer bedankt :thumbup

    #17370124

    standaart is dacht ik 30 of 35.

    heb onder mijn aero achter 8j13 et -12 en voor 8j13 et-1
    deze staat op c kadett assen

    mijn station heeft voor en achter 7j15 inc et 40 met 195 45 15 banden met voor 5mm spacers en aan de achterzijde een manta b as aangepast

    zomers rijd ik met de station met voor 7j13 et 3 en achter 7j13 et 20 allemaal op 175 50 13.het lijkt dan wel aan de achterzijde of je met 8j rijd

    #17370125

    Alweer bedankt, eens kijken hoe ik daar een algemeen verhaal van kan maken.

    #17370126

    Schopje omhoog, in de hoop dat er nog wat informatie bijkomt :D

    #17370127

    omdat ik overal nogal verschillende waardes las over de afmetingen van achterassen die onder een C kadett passen ben ik vorige week zelf maar eens gaan meten bij verschillende achterassen die ik staan had en dit kwam er uit :vertag

    ik heb dus gemeten bij mijn achterassen van buitenkant remtrommel tot buitenkant remtrommel omdat alleen deze waardes de juiste zijn, (had eerst zelf ook verkeerd gemeten).
    als je namelijk alleen bent en de as wilt meten dan meet je snel even van af ankerplaat tot ankerplaat en kom je op de verkeerde waardes uit omdat er verschil zit tussen de afstand waar de ankerplaaten bevestigd zitten. :thumbdown

    dit zijn de waardes die ik gemeten heb;)

    C kadett = 138 cm
    A manta/ascona = 140 cm =>verschil = 1 cm aan elke kant
    B manta/ascona = 145,5 cm =>verschil = 3,75 cm aan elke kant

    zet nog wel even bij jou verhaal van de achterassen op blz 1 dat je een manta/ascona A/B niet zomaar past want je zit met het probleem dat de bevestiging van het staartstuk anders is.
    ook zit bij de manta/ascona B achteras de panhardstang bevestiging aan de verkeerde kant en zal dus omgelast moeten worden naar de andere kant, bij de A versie zit deze wel goed. ;)

    groeten.

    #17370128

    vraag maar :P kan ze bijna dromen:cool:

    #17370129

    origineel gepost door toppertheo
    omdat ik overal nogal verschillende waardes las over de afmetingen van achterassen die onder een C kadett passen ben ik vorige week zelf maar eens gaan meten bij verschillende achterassen die ik staan had en dit kwam er uit :vertag

    ik heb dus gemeten bij mijn achterassen van buitenkant remtrommel tot buitenkant remtrommel omdat alleen deze waardes de juiste zijn, (had eerst zelf ook verkeerd gemeten).
    als je namelijk alleen bent en de as wilt meten dan meet je snel even van af ankerplaat tot ankerplaat en kom je op de verkeerde waardes uit omdat er verschil zit tussen de afstand waar de ankerplaaten bevestigd zitten. :thumbdown

    dit zijn de waardes die ik gemeten heb;)

    C kadett = 138 cm
    A manta/ascona = 140 cm =>verschil = 1 cm aan elke kant
    B manta/ascona = 145,5 cm =>verschil = 3,75 cm aan elke kant

    zet nog wel even bij jou verhaal van de achterassen op blz 1 dat je een manta/ascona A/B niet zomaar past want je zit met het probleem dat de bevestiging van het staartstuk anders is.
    ook zit bij de manta/ascona B achteras de panhardstang bevestiging aan de verkeerde kant en zal dus omgelast moeten worden naar de andere kant, bij de A versie zit deze wel goed. ;)

    groeten.

    is geen probleem pannardstang kan je omdraaien moet je alleen een plaatje achter de schotel leggen met een moer om te borgen,
    en de balk van het staartstukvoor draai je 2 bouten uit en 4 puntlassen los boren dan valt de balk er af en blijft het lager met rubber zitten dan van je 1,2 as ook die 2 bouten er uit en puntlassen los,en de beugel op het manta staartstuk lassen.klaar is klara.

    dan de 2 beugeltjes van de stabilisator van de 1,2 as slijpen en op je manta as lassen:thumbup

    #17370130

    kijk dat wist ik ook niet allemaal en is weer goeie info voor het lijstje:thumbup

    had al eens gekeken bij m’n manta/ascona as en dacht al dat het balkje van het staartstuk er af te krijgen was en dat die van een C kadett 1200 er dan op zou kunnen maar heb het zelf nog nooit gedaan.

    en zo leer je elke dag weer bij ;)

    groeten.

    #17370131

    Harstikke bedankt, weer een hoop bruikbare informatie. Ik heb het verwerkt in het verhaaltje.
    Informatie is nog steeds van harte welkom, vooral over de inlaat, uitlaat en het hele ET-waarde gebeuren.

    #17370132

    hoezo in en uitlaat gebeuren??

    en et waarde met een b manta as en 15 inc velgen zal je toch rond de et 49 moeten zitten
    maar ik rijd achter van de zomer met 7j13 inc et20 en 175 50 banden en dat staat er onder alsof je met 8j rijd
    hahaah
    ken net

    #17370133

    Ik dacht dat bij sommige motorombouwprojecten een uitlaat of inlaatspruitstuk van een andere motor werd gebruikt. En dan deze soms aangepast moest worden. Maar verder weet ik hier dus ook nog niks van.

    #17370134

    ja ze bouwen er injectie op en dan heb je een ander inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstuk van een manta
    en dan een sportuitlaat van een c kadett 2,0e

    #17370135

    als je een 2.0s blok in wilt bouwen moet je dan ook de motor steunen aanpassen?

    #17370136

    als je een voortrein van kadett 1600 gebruikt niet, en gewoon alu motorsteunen van een cih pakken.

    #17370137

    origineel gepost door Djean
    als je een 2.0s blok in wilt bouwen moet je dan ook de motor steunen aanpassen?

    motorsteun rubbers en alu steunen van een omega gaat ook nog net:D

    #17370138

    klopt, ik heb ze er ook opzitten, worden de rubbers alleen iets meer uitgerekt omdat 1 steun iets korter is dan de ander.

    #17370139

    Hej Pipo, bedankt voor je velgenverhaaltje. Maar jouw verhaal is voor één specifiek geval. Ik kan er niet echt een algemeen verhaaltje van maken over de standaar ET waarde, hoeveel hiervan afgeweken mag worden als dit al mag. En hoe je een bredere as moet compenseren met de ET waarde (hogere ET waarde dan normaal dacht ik, maar hoeveel ?).

    En het in en uitlaat gebeuren. Van welke manta motor komt het gebeuren dan af?

    En dan nog een vraag, ik ben een site op aan het zetten met ook deze informatie erin. Maar nu heb ik een vertaalprobleempje, weet iemand wat een sicherheitslenkrad is. Letterlijk vertalen geeft veiligheidsstuur, maar wat houdt dit precies in? En het woord Seitenbemalung ken ik helemaal niet.
    Alvast bedankt :D

    #17370140

    origineel gepost door FredjeP
    Hej Pipo, bedankt voor je velgenverhaaltje. Maar jouw verhaal is voor één specifiek geval. Ik kan er niet echt een algemeen verhaaltje van maken over de standaar ET waarde, hoeveel hiervan afgeweken mag worden als dit al mag. En hoe je een bredere as moet compenseren met de ET waarde (hogere ET waarde dan normaal dacht ik, maar hoeveel ?).

    En het in en uitlaat gebeuren. Van welke manta motor komt het gebeuren dan af?

    En dan nog een vraag, ik ben een site op aan het zetten met ook deze informatie erin. Maar nu heb ik een vertaalprobleempje, weet iemand wat een sicherheitslenkrad is. Letterlijk vertalen geeft veiligheidsstuur, maar wat houdt dit precies in? En het woord Seitenbemalung ken ik helemaal niet.
    Alvast bedankt :D

    Seitenbemalung
    is beschildering aan de zijkant maar wat dat met ombouw e maken heeft haahha
    :hmmz

    om naar heel lage et waardes te gaan schijnt slecht te zijn voor de wiellagers.
    uitlaat dient gewoon van een 1600 c kadett te zijn anders past het niet.of je moet een manta uitlaat met veel geduld verbouwen. of een sportpijp kopen

    #17370141

    Haha, nee het heeft niks met de ombouw te maken, maar ik was bezig met wat algemene informatie over de modellen. Dit kwam voor in een stukje over de SR uitvoering, dus ik begrijp het nu. Bedankt.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 108)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.