ombouw calibra van c20ne naar c25xe

Forumindex Forums Modellen Calibra ombouw calibra van c20ne naar c25xe

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220586

    ey
    zoals in de titel ga ik wss een c20ne cali ombouwen naar een c25xe

    alleen heb ik nu een paar vraagjes over de motorsteun
    ik ga met een f18 eraan rijden, en weet dat je daarvoor normaal een pasplaat nodig hebt ivm het vliegwiel
    echter ga ik met een c20xe vliegwiel+koppeling rijden, dan past het 1:1

    nu de vraag:
    kom ik dan nog uit met de aandrijfassen en de baksteunen?
    aangezien de pasplaat meen ik +- 1cm is

    #17664482

    origineel gepost door otdh
    ey
    zoals in de titel ga ik wss een c20ne cali ombouwen naar een c25xe

    alleen heb ik nu een paar vraagjes over de motorsteun
    ik ga met een f18 eraan rijden, en weet dat je daarvoor normaal een pasplaat nodig hebt ivm het vliegwiel
    echter ga ik met een c20xe vliegwiel+koppeling rijden, dan past het 1:1

    nu de vraag:
    kom ik dan nog uit met de aandrijfassen en de baksteunen?
    aangezien de pasplaat meen ik +- 1cm is

    Nee kom je niet uit.
    Je kunt ook de motorsteun diszijde opvullen met een buisje van 1 cm,zo rijd ik ook rond werkt perfect.
    Ik heb een 3,0 met f18 bak en 2.0 16v vliegwiel derop.
    Of je moet een f25 pakken dan kom je gewoon goed uit!
    En je hebt de distributiesteun van een calibra 2.5 nodig,de c20ne steun past niet.

    #17664483

    Als je zonder pas plaat gaat rijden met een f18 -f20 of f28
    dan heb je een koppeling nodig van een c20xe of c20let
    Maar het probleem is dat je motor dat 2,5 cm naar links gaat.
    Hier door past aan de rechterkant je motorstuen niet meer en moet je ook je uitlaat aanpassen aan

    Ook kom je te zitten met het tussen lager van de aandrijf as aan de rechter kant
    Hier moet je dan een opvul stuk voor hebben om die 2.5 cm wat de motor naar links is gegaan op te vangen

    je kunt ook gewoon een F25 versnellingsbak gebruiken dan hoef je niks aan te passen en passen de motorsteunen gewoon
    Of je zoekt een kapote F25 bak en slijpt daar de verdikking van het koppelings huis af en laat die vlak slijpen
    Die zet je dan tussen je F18 bak en je hebt een adaterplaat
    maar dan moet je zorgen dat de zelf gemaakte plaat goed vlak is

    Het mooiste werk het met een F25 bak of met de adaperplaat van DHZ (niels)
    Ik zelf rij met een v6 met een adapterplaat van niels met een F28 er achter en heb er nog geen problemen mee
    Maar er zijn er ook zat die met een 3,0 v6 rijden met een F25 er achter en dat werk ook goed

    En ik weet niet hoeveel geld je wilt uitgeven ander staat hier nog een 3,2 v6 te koop met F28
    Die kun je er zo in bouwen :D

    http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=6&t=14476

    #17664484

    ey
    bedankt voor de antwoorden

    distristeun is geen probleem,heb hier een complete vectra a v6 staan,en die steun is t zelfde als een cali
    normaal zou ik ook de f25 eraan hangen, alleen is mijn vectra een automaat, en de f18 heb ik hier liggen
    en kan hier in de buurt geen f25 vinden


    @bully
    :
    dus als ik de steun aan distrizeide 1cm opvul, past de rest gewoon?
    dus niet dat ik met de aandrijfassen niet uit kom omdat de motor opzij gegaan is?

    #17664485

    als je hem op de steun langer maakt met je ook de steun van het tussen lager van de aandrijfas opvullen met dezelfde lengte
    maar het is volgens meer dan 1 cm
    is geloof ik 2,5 cm

    #17664486

    hmm
    ik heb zelf de beschikking tot een cnc draai/freesbank
    dus moet dat wel kunnen maken

    dan nog 1 vraag:
    kan ik de aandrijfassen van de vectra a automaat gebruiken icm een f25, of is dat niet mogelijk

    #17664487

    NIET de pasplaat tussen bak en motor gebruiken!!

    hierdoor hangt je priesas niet in het vliegwiel, en krijgen de lagers in de bak meer te verduren.

    zijn al veel f28 daardoor gesneuveld.

    gewoon f18 er tegenaan plakken’.

    en dan de motorsteun rechtsvoor wat aanpassen.

    en je bak blijft hangen waar ie nu ok hangt, daarom ook de originele baksteunen van f18 gebruiken.

    aandrijfassen zijn hetzelfde van een automaat als handbak.

    #17664488

    Beste is een V6 bak er tegenaan plakken..

    dan passen de assen van een V6 gewoon namelijk..

    Willem

    #17664489

    origineel gepost door sjoerdie
    NIET de pasplaat tussen bak en motor gebruiken!!

    hierdoor hangt je priesas niet in het vliegwiel, en krijgen de lagers in de bak meer te verduren.

    zijn al veel f28 daardoor gesneuveld.

    gewoon f18 er tegenaan plakken’.

    en dan de motorsteun rechtsvoor wat aanpassen.

    en je bak blijft hangen waar ie nu ok hangt, daarom ook de originele baksteunen van f18 gebruiken.

    aandrijfassen zijn hetzelfde van een automaat als handbak.

    als dat zo is waarom zit er dan geen lager in het vliegwiel waar de priesas in steunen kan ??
    rij er nu bij na een jaar mee en f28 bak is nog steeds niks mis mee o,ja auto word dagelijks gebruikt

    en ken er meerderen die er mee rijden

    vind dat hele verhaal een beetje overdreven dat je bak daar door naar zijn klote gaat

    #17664490

    Jup weet ook een gesneuvelde F28 incl pasplaat.

    en let op, de uitvinders van de pasplaat gebruiken deze ook niet meer, daar er problemen optraden met deze pasplaat.

    die passen tegenwoordig de motorsteun aan de distrizijde aan, en de uitlaat, door de motor iets naar de bestuurderszijde te leggen.

    Houd er rekening mee dat de koppeling verder op de punt van de price-as hangt.

    dat houd in de zijdelingse krachten groter worden voor het 1e lager van de price as.

    de passing van de price-as in de krukas is gewoon precies op maat, dat is niet om te lageren, maar puur om te grote zijdelingse krachten op te vangen..

    Deze zijdelingse krachten zijn er alleen tijdens koppelen.

    Willem

    #17664491

    hmm
    dus ff samengevat:

    f18 monteren met de f16 steunen en schakelmechaniek
    motor gewoon tegen de bak aan zonder pasplaat,maar wel met c20xe vliegwiel en koppeling(met LET plaat)
    motorsteun aan distributie kant opvullen/aanpassen
    en de uitlaat aanpassen

    dan moet het gewoon passen icm de huidige assen?

    #17664492

    ja dan past het met huidige assen.

    Maar een LET- plaat gaat niet werken, deze heeft minder splines.

    een gewone c20xe plaat houd ook (geen ebay/china troep)

    wel zou ik de gedeelde as gebruiken (ivm ruimte bij de dynamo en torqsteer)

    en dan heb je dus wel die pasbus nodig voor de aandrijfas te kunnen monteren

    en aandrijfassen van een v6 automaat passen gewoon in een f25 handbak!! en ook in een f16 f18 of f20

    #17664493

    ok dan
    alleen, ik rij zelf ook nog een corsa a met een c20let
    daar zit ook een xe vliegwiel, xe drukgroep,druklager maar wel een LET plaat, dit past gewoon perfect

    ahja, in elk geval bedankt voor alle info
    denk dat de ombouw wel moet lukken

    thnx

    #17664494

    pasbussen voor de v6 tussen de deelbare as heb ik en kan ik evt leveren

    #17664495

    kost dat? (A)

    #17664496

    u2u

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.