Ombouw C kadett 1.2n

Forumindex Forums Modellen Kadett Ombouw C kadett 1.2n

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243312

    Hey allemaal,

    Ben in het bezit van een nog originele 1.2n c kadett sedan van 3/1979. Nu zou ik graag wat informatie willen over het ombouwen naar een c20let motor. Hierbij zou ik graag willen weten wat ik allemaal aan moet passen en wat het ongeveer gaat kosten en waar ik de onderdelen kan vinden. Zelf zat ik te denken aan een C20LET motor met F28 versnellingsbak en de ophanging wou ik ook aanpassen met een set die in hoogte en hardheid is te verstellen (deze heb ik nog niet kunnen vinden, tips?). Voor degene die nog iets zoeken en willen ruilen: ik heb nog vele reserveonderdelen liggen waaronder 2x 1.2n motorblokken, aantal achterassen, carburateurs enz.

    Alvast bedankt voor de hulp!

    Mvg,
    Max

    #17943115

    hallo, en welkom hier.

    een f28 versnellings bak is een bak voor een voorwiel aandrijver.
    je zou de bak van een manta b 1.8s kunnen pakken of de bak van een omega r25/r28.
    een schroefsetje is er helaas voor de c kadet niet, omdat de veer en de schokbreker los van elkaar zitten.
    er zijn wel zat setjes veren en schokbrekers te krijgen, Koni is wel in hardheid verstelbaar.

    groetjes erwin

    #17943116

    laat ik nou toevallig 1 c20let motor met 18s getrag bak hebben die daar mooi geschik voor is,en tja aanpassen moet je toch in die c-kadett heb er zelf eentje gehad opel kadett c coupe turbo geel/wit.
    dus als je wat zoekt hier op het forum staat het te koop die set die je daar voor kunt gebruiken.

    mvg.ronny

    #17943117

    Als je goedkoop uit wil zijn en bijna alles in een keer wil hebben:
    viewtopic.php?f=60&t=157319

    Maar hoogte verstelbare vering/ schroefset is onder een kadett c amper mogelijk zonder gekke dingen uit te halen. Er zijn mensen die het gedaan hebben, maar dan belast je het chassis op een heel andere manier. Geloof niet dat dat goed is.

    #17943118

    ik heb er even naar gekeken maar die pijs valt mee

    ik ben er zelf ook eentje aant bouwen en kost een stuk meer normaal ik heb dan wel al veel omdat ik er nu een dike 16v in heb die 600km oud is maar mijn 16v heeft al meer gekost dan 2500

    dus als je nog niets hebt koop dit set geen geld wand zoon bak en blok kost dat geld al normaal

    #17943119

    setje van tweety is idd geen geld, normaal betaal je dat al minstens voor alleen een c20let alleen

    #17943120

    Moet ik voor de c20let dan ook niet het sper aanpakken en wat zijn daar de kosten van?

    #17943121

    ja zou ik wel doen anders heb je niet veel grip blijft hij spine

    #17943122

    Ligt ook aan je rechtervoet natuurlijk.

    Diffjes zijn redelijk duur… 900-1000 euro ben je zo kwijt. ( bij biesheuvel dan)
    Het inbouwen is ook best wel specialistisch werk, maar er zijn er wel een paar op het forum die dat kunnen.

    Je kan ze wel goedkoper vinden denk ik, maar dan moet je even zoeken.

    #17943123

    co2 sperretje king:

    #17943124

    @*Jurgen* wrote:

    co2 sperretje king:

    kijk daar hou ik van :D dat zijn de beste sperren die zijn en de goed koopste :thumbup

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.