Ombouw C city naar c20xe

Forumindex Forums Modellen Kadett Ombouw C city naar c20xe

10 berichten aan het bekijken - 51 tot 60 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #17499981

    origineel gepost door Pablo
    Wil je niet meer zo hard door de straat rijden:fy1
    Ik kreeg de schuld ;)

    Ikke en hard rijden, dat gaat echt niet samen hoor :angel ;)

    Blok ligt er nu eenmaal niet alleen in voor de show.
    Maar ik ga nog wel een andere tussen demper proberen want dit is mij zelfs een tikje te luidruchtig.

    Iemand ervaring met de universele simons dempers? Dempen deze ook een beetje want ik kan maar 1 fatsoenlijk demper kwijt en een heel klein potje achteraan maar das niet echt een demper te noemen.

    #17499982

    Groep n niks?, staan nieuw op marktplaats voor 300, heb je een compleet systeem!
    Ga ik ook voor kijken ivm herrie en kentekenkeuring!

    #17499983

    Dan neem je een demper van een motorfiets ;) om de prijs binnen de perken te houden zoek je even op een motorsloperij, of motorzaak.
    want op een motorfiets wil je geen demper met krassen of deukje hebben, dan zijn ze niks meer waard :cool:
    Maar onder de auto zie je dat toch niet

    #17499984

    zoek je een open demper, waar je een dicibel killer bij kan kopen, of waar er al 1 bij is, dan kan je zelf kiezen wanneer je herrie gaat maken, of braaf wilt zijn :hmmz

    #17499985

    origineel gepost door Bas_nl

    origineel gepost door Pablo
    Wil je niet meer zo hard door de straat rijden:fy1
    Ik kreeg de schuld ;)

    Ikke en hard rijden, dat gaat echt niet samen hoor :angel ;)

    Blok ligt er nu eenmaal niet alleen in voor de show.
    Maar ik ga nog wel een andere tussen demper proberen want dit is mij zelfs een tikje te luidruchtig.

    Iemand ervaring met de universele simons dempers? Dempen deze ook een beetje want ik kan maar 1 fatsoenlijk demper kwijt en een heel klein potje achteraan maar das niet echt een demper te noemen.

    ik heb de grootste 63mm rvs simons middendemper die er is ertussen, en een kleine simons rvs einddemper… (beide universeel) onder mijn corsa c20xe.

    en t maakt teringherrie:jerry
    rest van de uitlaatlijn is ook 60mm rvs overigens.

    http://s30.photobucket.com/albums/c341/mayhem22/?action=view&current=03052009007.flv

    das niet echt stilletjes te noemen:wub

    #17499986

    De motor hoort ook schuin te liggen… anders zit je bak er scheef onder en de carterpan ook.:wtf

    #17499987

    origineel gepost door ckadett16v

    origineel gepost door CommoCruiser

    origineel gepost door Bas_nl

    Heeft er iemand foto’s van de motor steunen van een 16v die in een c-kadett ligt?
    Ik kwam er namelijk achter dat ik 1 alu motorsteun heb en 1 plaatstalen. Onder deze stalen motor steun lag ook een lager als op vulling :hmmz :thumbdown
    Dus ik ben benieuwd hoe andere dit gedaan hebben.

    De afstand tussen de motorsteunen bij een kadett is iets kleiner als bij een manta. Als je beide alu steunen van de manta 1.8 S gebruikt krijg je de motor niet op zijn rubbers.
    Dit kan je verhelpen door 1 stalen steun van een A-Omega 1.8 / 2.0 OHC te pakken, deze is wat korter.
    Nadeel hiervan is dat de motor een beetje schuin komt te liggen. Kan geen kwaad, maar sommigen vinden dat niet mooi. Iets wat ze bij jouw slopert opgelost hebben door de te lage steun een beetje op te vullen.

    Je hebt je city netjes opgebouwd, mooi werk :thumbup , zeker met een beperkt budget.


    @commocruiser

    Als je de stalen steun vd omega gebruikt, komt je motor
    juist recht te liggen. En als je dan een groep a spruitstuk
    hebt kom je niet weg met je stuurstang.

    Dus vulringen hebben ze iig niet gebruikt om de motor recht
    te leggen.

    En de afstand vd motorsteunen vd vooras is bij een kadett
    breder als bij een manta.

    Oh, breder, is dacht smaller.
    Ik kreeg m’n 1.8 E OHC (= zelfde onderblok als een 20XE) toen met twee alu steunen iig niet op de rubbers, en heb toen na een tip die stalen steun gehaald. Dat werkte wel.
    Problemen met de uitlaat had ik niet, maar hij lag er wel scheef in, met de inlaat iets hoger.
    Ligt er misschien ook aan wat voor motorrubbers je gebruikt.
    Ik had toen twee trillingsdempers van een aggregaat gebruikt (zo’n ronde rubber schijf, waar aan weerszijden een draadeind uitsteekt). Misschien verschillen de orginele rubbers links en rechts in dikte.
    De 1.8 E

    #17499988

    origineel gepost door ckadett16v

    Originele rubbers zijn gelijk in dikte, manta is ook geen
    kadett. En wat giuliettaevo ook zegt, als je motorblok er
    aan de boven kant recht in ligt. Dan zit je carterpan en
    versnellingsbak er scheef onder. Bovenkant blok hoort
    scheef te liggen, dan is je bak en carterpan recht.

    Misschien lag die van mij dan niet schuin genoeg, het carter lag ook ietsje schuin met de onderkant.
    De pook stak idd ook niet helemaal recht omhoog, maar iets van me af.

    #17499989

    origineel gepost door Pablo
    Groep n niks?, staan nieuw op marktplaats voor 300, heb je een compleet systeem!
    Ga ik ook voor kijken ivm herrie en kentekenkeuring!

    Mijn spruitstuk is gemaakt voor 63,5 mm dus dan zou ik die ook weer moeten verlassen naar 54.

    Maar een motor demper er tussen bakken zou ook nog een mogelijkheid zijn. Maar welke pijp diameters zijn hiervoor gangbaar?

    #17499990

    Verloop ertussen?

10 berichten aan het bekijken - 51 tot 60 (van in totaal 60)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.