Ombouw Automaat naar handbak

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Ombouw Automaat naar handbak

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262334

    Beste Mensen!

    Waarschijnlijk is dit al 100 keer besproken, en heb gezocht naar een bestaand topic maar ik wil graag verse info :P

    Mijn Vectra heeft op dit moment een automaat… bij het upgraden naar een verse 3.0 V6 heb ik besloten om de automaatbak te laten zitten omdat dit origineel was en omdat ik automaat echt fantastisch vind rijden…
    Maar na lang wikken en wegen wil ik terug naar handbak… Enkel vanwege het karakter van de motor… die word een beetje verpest door de 4bak die er nu onder ligt…

    Nu heb ik een aantal vragen…
    Als donor voor de 3.0 V6 heb ik destijds een in elkaar gedouwde Omega gekocht, en dus heb ik geen onderdelen/aanbouwdelen van een hand geschakelde Vectra/Calibra meer…

    Als ik dit lijstje neerzet: F25/F28 Bak (ben er nog niet uit)
    Vliegwiel/Koppeling/drukgroep/druklager
    Koppelingskabel
    Pedaalset
    Schakelmechanisme/pook

    heb ik dan alles?
    Naar mijn weten zijn de aandrijfassen hetzelfde, en veranderd er niets aan de kabelboom… enkel dat het bakbrein niet meer is aangesloten… Kan iemand dat bevestigen?

    Verder twijfel ik over de baksteun, is deze anders t.o.v. een handbak?
    En of ik een F25 bak of een F28 Bak moet hebben… het gaat mij om de eindratio, het voordeel van een Automaat is dat je op 120 KM/h een bescheiden 2600 toeren draait, en dit wil ik het liefst behouden. Weet iemand welke bak op dat gebied een beste keus is?

    Ik ben van plan zo goed als alles nieuw te kopen, zodat ik jarenlang geen gezeur heb met slijtage of wat dan ook…

    Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, en dat diegene mij wellicht wat tips kan geven!

    Alvast bedankt!

    #18196728

    F25 code WT of QQ
    Abs met snelheidsdraad f25 heeft geen telleraandrijving.
    Electrische snelheidsmeter.
    Handschakelpook met huis en schakelstang type R rechts achter.

    Willem

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    #18196729

    @wim-v6 wrote:

    F25 code WT of QQ
    Abs met snelheidsdraad f25 heeft geen telleraandrijving.
    Electrische snelheidsmeter.
    Handschakelpook met huis en schakelstang type R rechts achter.

    Willem

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    Bedankt voor je reactie Willem!

    Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met de snelheidsmeter… de meter is nu al electrisch, is de handbak met een kabel? :???: Dat was bij mijn laatste Astra F ook niet…

    #18196730

    Nope, had even een Zwak moment, ben bekender met ombouw NAAR V6, dan moet je inderdaad de teller veranderen..

    Willem

    #18196731

    Hier ligt zowat alles wel op dat lijstje… enkel alles uit Vectra B, weet niet of dan de pedalen en zo passen… Maar dat moet wel lukken om dat voor een A te vinden toch?
    Zal de bakcodes van mijn F25’s eens bekijken…

    #18196732

    je zit dan nog wel met de koppeling … a vec is allemaal kabel toch?

    #18196733

    Vectra-B is RC, deze is qua verhouding korter als de Vectra-A / Calibra, en andere bevestiging bellhouse aan achterste motorsteun..
    eindtrap RC is i=4,05
    eindtrap WT QQ = i=3,82

    Verschil bij 120km/u in een Vectra B:

    RC = 120km/u – 3100 toeren
    WT / QQ = 120km/u – 2800 toeren

    Koppeling is mechanisch bij de Vectra-A / Calibra
    Hydraulisch bij de Vectra-B

    Willem

    #18196734

    @CQPV6 wrote:

    je zit dan nog wel met de koppeling … a vec is allemaal kabel toch?

    Koppeling is kabelbediend inderdaad, er zit al een afgedopt gat int brandschot

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.