Ombouw 30E naar C30SE [24V]

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Ombouw 30E naar C30SE [24V]

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 105)
  • Auteur
    Berichten
  • #17763651

    ziet er goed uit RON :thumbup :thumbup :thumbup

    #17763652

    Een Manta met een 24V, jij ook 2 24V’s :shock:
    de Monza vond ik al heel mooi geworden, Ron :wors
    en ik vind de koets ook super, mooie ombouw :wub

    De Monza a1 is startklaar en kan naar de rvs monteur,
    probeer deze week een plekkie vrij te maken dat ie erheen kan ;)

    Als de uitlaat eronder zit, kunnen de puntjes op de i gezet worden,
    nu issie nog een beetje wild, wel zinnelijk, maar gromt ie nog een beetje te luidruchtig :D

    #17763653

    Mooie monza’s heb je en ook zeker leuke blokjes in bijne ga zo door volg het al een heletijd :jerry

    Groeten bas.

    #17763654

    Heb dat laswerk aan ‘jou’ uitlaat bekeken, ziet er goed uit bas, mooi stukje werk :thumb
    en de klank van het geluid is adembenemend :shock: :D

    ben benieuwd hoe de A1 met zn 24V gaat klinken, na het weekend,
    afspraak moesten we ff iets vooruit zetten.
    we gaan voor de org uitlaat styling Monza A1,
    dus deze krijgt weer dubbele tussenpijp/demper, maar zonder kats :thumbup

    #17763655

    uitlaat rvs 304 [bling bling] zit eronder, de sound, lijkt bijna weer 30E origineel, maar dan iets bruter :D

    tis geen dubbeldemper systeem geworden, wel een demper met 2 ingangen en 1 eruit naar eindemper en ovaal eindstuk.

    meer foto’s en evt filmpje later……..

    maar we hebben er een probleempje bij, multisnaar ging in rook op :shock:
    zou kunnen zijn dat de onderste poelie een tikkie heb opgelopen, voorheen met vervoer, af daarvoor, kweet het niet,
    als er maar geen doemscenario opduikt, gaan er niet vanuit, blokkie loopt zonder snaar zoals het hoort.
    zit een soort slagje in poelie, van bovenaf bekeken dan, pas te zien na demontage koeler kunstof kap,
    laten we hopen dat het alleen de poelie is, heb nog nie lange tijd gelopen, vanwege de herrie zonder uitlaat.
    met uitlaat en zonder snaar loopt blokkie zoals het moet, nie al te lang lopen laten, zonder snaar nl geen koeling [waterpomp staat stil]
    we zijn nie dagelijks met Monza bezig, alleen weekends, monteur kan weekends, doordeweeks is die te ver weg.
    hopenlijk dit weekend verder, en met beter nieuws, wordt dus vervolgd ;)

    #17763656

    hele mooie uitlaat…Ron… :wub

    succes met de poelie… :thumb

    #17763657

    Heb de poelie eruit gekregen, simpel klusje, heb voor de zekerheid het geheel vervangen,
    voorste poelie bleek iets vervormd te zijn, achter de 6 torks.

    Het blok loopt nu gelukkig met multiriem weer zoals het hoort :jerry
    moest er niet aan denken dat het anders was, pfff,
    affijn, op naar het volgende klusje, weet nu hoe de boel te dé en monteren,
    begin het blokkie goed onder conrole te krijgen :D
    Nu de waterpomp vervangen, lang stilstaan, miss oxidatie binnenkant, dan weet je het wel, :hmmz
    bij het ronddraaien hoorde ik al ietsjes,waarvan ik denk, beter nu vervangen dan over miss …….binnenkort.

    waterpomp, thermostaat, zijn nu eenmaal zwakke schakels, that’s Opel ;)

    #17763658

    hier nog een paar pics van de uitlaat

    er is van voor bij de lambdasonde een y-stuk aangebracht,

    die loopt door in 2pijps naar een grotere middendemper, hangend in org ophangpunten,

    daaruit gaat er weer 1 richting achterdemper,

    eentje met extra demping, met daarop een eindsierstuk [ovaal].

    grtz

    #17763659

    Ziet er veel belovend uit Ron.
    En netjes op de oude ophang punten weer gemonteerd.
    Ben er wel jaloers op :wub :wub

    #17763580

    Wow, zekers zeer mooi. Ben ook jaloers. Je zou bijna spiegels onder je auto liggen in de stalling. Hoe klinkt hij?

    #17763660

    Mooi werk Ron!!
    Ziet er super uit zo :thumbup
    Ik ben ook wel heel benieuwd naar het geluid.
    Ikzelf heb een rvs einddemper op mijn Monza zitten en dit klinkt ook erg dik moet ik zeggen.
    Ik heb wel toendertijd voor een “standaard” look gekozen en niet voor een “sport” look.

    Als jij er nou een filmpje opzet dan zal ik dat ook doen :wors
    Kunnen we vergelijken hoe het klinkt met een kompleet RVS systeem en met enkel een einddemper.

    groetjes,

    Mario

    #17763661

    De A1 is een ‘Wolf in Schaapskleren’ geworden :mrgreen:

    nee, ik zit nog te wachten op een paar deeltjes ,
    als de bijgeluiden, zoals bijv de waterpomp weg zijn, dan maak ik wel een filmpje, moek ff kijken hoe dat gaat met foon,
    het geluid lijkt, nu met de 24V, met RVS, verdomd veel op m’n oude 30E, maar dan iets bruter :shock:

    2 nieuwe waterpompen met pakkingen zijn besteld, 1 voor op de plank of voor de A2 :D

    #17763662

    Hi ron,

    ik heb even snel een filmpje gemaakt hoe het geluid bij mijn Monza is vanuit de wagen.
    Ik weet niet of je het duidelijk genoeg hoort, maar dan heb je een idee hoe hij klinkt.

    :thumbup

    [youtube:1obou6mg]http://www.youtube.com/watch?v=Iknxzs7dUCo[/youtube:1obou6mg]

    #17763663

    wat een RVS uitlaat met de sound kan doen :shock: ……dat klinkt zeer goed, Mario :thumb :wub

    Hier zijn inmiddels de 2 waterpompen binnen gekomen, was ook hard nodig, veel regen gehad hiero :mrgreen:

    binnenkort even tijd maken voor de Monza, ken de hele voorgevel van het blok nogmaals demonteren :D

    nu eerst met de Nissan aan het werk, naar de plaatwerker, heeft nu tijd om de schade te herstellen :jerry

    #17763664

    Hi Ron!

    En al voorderingen omtrent de Monza?
    Ook Nissan nieuws vind ik erg leuk :wors

    greetz,

    Mario

    #17763665

    sorry, spontaan een weekje er tussenuit gaan is ook leuk ;)

    bij thuiskomst even in de garage gekeken, jawel, de Monza staat er nog :D

    binnenkort verder met de Monza, nu eerst ff wat andere zaken afhandelen.
    de Nissan staat in de wachtkamer, kan niet gespoten worden, spuiterij heeft bouwvak :wors

    heb m’n 30E motor en andere delen verkocht, heb er niets meer van.
    moest wel ruimte vrij maken, wil nu gaan sparen voor 30SE :thumbup

    de eerste post is al binnen, extra kabelboom en computer erbij, altijd handig. :shock:

    #17763666

    MonzaRon, als ik me goed herinner heb je ooit de dash van je A1 eens volledig behandeld. Vroeg me af hoe het daar nu mee staat, scheurtechnisch gezien ;) Kan het topic ook niet meer terug vinden hoe je dat toen gedaan hebt. :hmmz

    verder natuurlijk erg benieuwd naar snorrende 24 klepper filmpjes en mooi dat je nog iemand blij hebt kunnen maken met die ouwe rommel :)

    #17763667

    wat voorheen al gemeld was, ben met de wagens nu ff niet bezig, ook [nog] niet in het forum.
    de A1 staat te popelen om naar buiten te mogen, heb voorlopig ff een andere bolide om handen,
    as die klaar is ,denk binnenkort, gaan mn eigen garage lampies weer aan, om de laatste sleutel zaakjes te regelen aan de A1 king:

    affijn, over de dashes, heb 2 dashes gerepareerd, beiden van type A2, de een met een soort elastisch plamuur,
    na 1 jaar 1 klein smal scheurtje te bewonderen van paar cm, nog niet zichtbaar opvallend,
    voor de rest valt het me zekers mee, had eigenlijk erger verwacht,
    was tijdens behandeling niet echt zeker van dat of dit wel goed zou gaan op den duur,
    de dash is vooralsnog gestationeerd in de A2. [een afrader dus om deze plamuur te gebruiken] ;)

    de andere dash is met polyester voorbehandeld, het schuimwerk/bekleding eronder ruim verwijderd waar nodig,
    na reparatie blijft ie wonderbaarlijk heel, is nog niet in wagen verbouwd, wordt wel met regelmaat buiten in de zon gelegd,
    om te kijken of ie gaat reageren, tot nu toe nog geen breukje/scheurtje te ontdekken,
    inmiddels wel een deukje/krasje, maar das door mn eigen schuld, :D

    bij bovenstaande dashes moet ik wel melden dat de laatste er behoorlijk slim aan toe was,
    was in feite rijp voor grof vuil, was geen fijne, maar is wonderbaarlijk nog heel, denk 2 jaar geleden gerepareerd :shock:
    mijn conclusie dan, de voorbehandeling van de laatste is blijkbaar beter dan de eerste. :thumbup
    nabehandelen of spuiten kun je bijv met deze, heb ik gebruikt bij de dash in de A2
    http://www.innotec.nl/nl/Webshop/Primers,%20coatings%20en%20lakken/Repaplast%20Structure%20Coat/18/150/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    handig ook, dash ff voorspuiten en evt naspuiten met matzwart, daarna bijv innotec, niet vol erop gaan spuiten maar nevelen,
    krijg je dash een mooi structuur :thumb

    #17763668

    ok das mooi te weten, heb onlangs mijn A2 dash ook behandeld met een elastische plamuur (op siliconen basis), daarna laagje vinyl spray erover.
    het resultaat is wel aardig maar niet super, de structuur is er gewoon uit, waar eerst scheuren zaten zie je nu wat zwarte lijntjes :hmmz

    en er komen vast opnieuw wel weer scheuren in, zal dan polyester + die innotec primer eens proberen :thumbup

    #17763669

    zo, tis weer Monza time, :jerry
    intussen ff genoten van de vakantie, en een andere oude gm bolide,
    een chevy caprice ‘recht gezet’, bolide van bijna 6 meter lang, pff :shock:

    affijn, zoals gezegd, de waterpompen zijn binnen voor de Monza, de lampen van de garage kunnen weer aan :mrgreen:
    wil de kabelboom ook nog ff netjes maken, automaat kabels eruit, en waterpomp vernieuwen :wors

    as ik het nie vergeet, dan zal ik tijdens deze hobby ff klikkie doen met camera :thumbup

    #17763670

    jawel, heb ik zelf ff vernieuwd, een nieuwe waterpomp,
    begin het steeds leuker te vinden, om zelf te sleutelen :D


    fotos zijn met de foon genomen :shock:


    hier na verwijderen multisnaar en waterlangen/koeler king:


    nu ff dat grote tandwiel ervoor weg halen :D
    hmmm, kon nog steeds niet bij alle boutjes van de waterpomp :hmmz


    toch wel, na het loskoppelen van de stuurhuispomp links kon ik bij het laatste boutje onder die snaarspanner :jerry


    na demontage oude waterpomp ff samen met de nieuwe op de foto king:


    uiteindelijk heb ik de nieuwe er maar tegen aangezet, met pakkingkje erbij,
    alles zit er weer op, koeler etc etc :thumb

    as ik tijd heb, gaan ik die kabelsalat weer bij elkaar te bundelen,
    en daar veel van die automaat salat tussenuit gehaald, en met krimpkous ‘afgedopt’
    het gaat om kabels in de boom die verder geen functie meer hadden in het geheel.
    info heb ik gehaald van het duitse net, senator-monza.de, wel duits :thumbup

    en een bedankje alvast naar Ben voor de nodige informatie, om het blokkie aan het lopen te krijgen :wors

    ff een tip voor de andere bouwers, as je automaatboom hebt,
    eerst ff strippen, is wel zo handig, dan pas aansluiten in de wagen,
    had ik ook moeten doen, grrr, maar de ombouw van mn blok kwam plosteling zonder echte voor-planning,
    vandaar dat ik ff met die salat zit te ‘rommelen’ tussen het blok, wil het dunner, veilig en netjes hebben. ;)

    #17763671

    Kabelboom weer netjes gemaakt, en alles weer aangesloten :wors

    Maar we zitten nog met een probleempje :shock:

    Bij het op contact zetten van de wagen blijft de pomp doorlopen,
    gaat niet stil/stoppen na paar seconden.

    Auto loopt/rijdt wel. :thumb

    alle kabels verder aangesloten volgens schema, zoals eerder beschreven door Ben. :wors

    dikke rood-blauw van de multistekker op rood diehoekstekker [bij de rembekrachtiger]
    die uitkomt in de zekeringskast [afgezekerd is] vandaar doorloopt naar benzinepomp.
    zwarte kabel van de multistekker op + geschakeld gezet.

    relais werkt wel, voor de zekerheid andere computer geinstald, resultaat hetzelfde.

    waar loopt dat zwarte kabel multistekker heen, heb het gevoel dat deze niet werkt op contact +
    en waar komt komt ie op uit of waar eindigt deze ???

    wat zou de oorzaak kunnen zijn, waarom de pomp door blijft lopen,
    want die krijgt [vooalsnog] geen impuls van de comp of relais om te stoppen.

    dank u ;)

    #17763672

    Volgens mij wordt de pomp aangestuurd door de luchtmassameter. Indien deze in ruststand staat hoort de pomp niet te draaien. Gaat de luchtklep open, dan wordt de pomp (via de injectiecomputer) aangestuurd.

    Volgens mij dien je het in deze richting te zoeken.

    #17763673

    bedankt alvast voor het meedenken, morgen voor de zekerheid even bij de A2 kijken,
    het wordt een zoekplaatje, want bij de A2 is de kabelboom is anders [andere kleuren stekkers, relais op andere plek],
    en, wat het zoekplaatje extra moeilijk maakt, die kabelboom is grotendeels netjes ‘weg’ gemoffelt.
    De A2 heeft een andere tank [omega of senator b], met evt een andere benzinepomp, we gaan het morgen zien :???:

    hebben alles tot nu toe volgens ‘voorschriften’ aangesloten,
    aan de LMM, daar had ik nog niet aan gedacht, Ed :thumbup

    dacht dat die in orde was, starten, lopen, verder geen troubles.

    de pomp of relais zou nog aangestuurd moeten worden met een massa,
    waardoor het relais omschakelt, er komt blijkbaar geen impuls naar het relais,
    met de opdracht stoppen, als de wagen eventjes op contact staat, [verbeter me, als ik het mis heb]
    en die zou evt van de comp of idd van de LMM vandaan kunnen komen.

    #17763674

    als je lmm iets open blijft staan, wat door een kromme klep kan gebeuren, dan blijft je pomp draaien.

    Verwissel je lmm eens met een andere.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 105)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.