ombouw 2.0s naar 2.0e

Forumindex Forums Techniek Cih ombouw 2.0s naar 2.0e

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272869

    hallo

    ik ben momenteel bezig de 2.0s in mijn rekord om te bouwen naar een 2.0e, ik heb daar voor een complete set gekocht(geen idee of het een L of LE is hoe zou ik dat kunnen zien?) met complete injectiebuis, kabelboom met computer, brandstof pomp, luchtmassameter met slang, alleen ben ik tot nu toe al op een paar problemen gekomen
    -thermostaathuis past niet(past het thermostaathuis van een injectie er zo op? en heb ik dan ook meteen de goede temp sensor)
    -uitlaatspruitsuk heb ik een plaatje op moeten maken waar het oude inlaatspruitstuk op zat
    -ik moet nog een retour zien te maken op mijn tank(zou ik gewoon een nippel bovenop de tank kunnen kitten? of evt een t-stuk tussen de leiding van tank naar brandstofpomp?)
    -er moet een gat bij waar de kabelboom naar binnen kan

    zo heb ik nog een aantal stekkers over aan de kabelboom waar ik niet weet waar het voor is maar daar zal ik morgen even een paar fotos van plaatsen(misschien heeft iemand een schema?)
    en wat is de orginele plek waar de pomp zit van een e2 rekord?

    er komen vast nog wel een aantal vragen bij aangezien dit nogal een gepuzzel voor mij is en ik nieuw ben met injectie, maar in iedergeval alvast bedankt

    #18291376

    Efkes beter kijken, staat bijna boven aan in de CIH groep, voor inbouw tips van 20S naar 20E. ;) ;)
    Grijze injectoren is van de L-JETRONIC en de gele injectoren is van de LE-JETRONIC.
    Thermostaathuis van beide past op de 20S, wanneer deze niet past heb je eentje van de 22E/24E, deze heeft een kleinere pasvlak op de cilinderkop.
    Oftewel de bouten zitten dichter bij elkaar. ;)
    Uitlaatspruitstuk met plaatje moet willen, maar eentje van de E uitvoering is beter.
    Retour op tank, gebruik voor aanvoer en retour koperen leiding van 8 mm.
    De rekord heeft ook een E uitvoering gehad, ff zoeken voor zo`n tank.
    Hoop niet dat die E set een samenraapsel is, dan ben je mooi de …
    Plaats maar wat fotoke`s

    #18291377

    gister had ik het even druk, maar hier de fotos van het systeem dat ik heb

    de computer

    luchtmassameter met stekker die niet past

    nummer van lmm

    het injectie systeem zelf, wat me opvalt is dat ik gele injectoren heb met grijze stekkers? en de loshangende stekker is voor de temperatuursensor neem ik aan?

    dit dunne stekkertje zit bij de plus aan

    deze stekker kan ik ook nog niet plaatsvinden, misschien de ontsteking? kleuren rood groen zwart

    deze stekker gaat mee de auto in, ik zat te denken dat hij ergens aan het contact hoort? dikke blauwe kabel en dunne bruine

    hopelijk kan iemand mij hier mee verder helpen want ik ben echt een leek in het elektronica gebeuren :(

    #18291378

    Mijn vermoedens waren juist, inzake samenraapsel van het E systeem.

    Computer is van een L-JETRONIC, 0 280 000 159 BOSCH,
    Luchtmassameter is van een LE-JETRONIC, je moet eentje hebben met nr. 0280 202 006.
    Vandaar dat stekker niet past, L-JETRONIC heeft 7 pennetje`s, LE-JETRONIC heeft er 5.
    De zwart/rode kabel komt op de startmotor, op de onderste aansluiting.
    Heb je die dubbelrelai er ook bij??
    En de voorschakelweerstanden?
    Grijze injectoren heb je ook nodig.
    En de rest.

    #18291379

    dubbelrelai is er ook bij net als de voorschakelweerstanden
    diegene waar ik het van gekocht heb heeft ook nog een kabelboom voor de LE liggen met kabelboom zegt hij dus ik ruil het van de week even om

    voor eerst komt de oude carburateur er maar weer op zodat ik toch nog kan rijden

    #18291380

    Je zou eerst moeten kijken wat mist er aan de L-JETRONIC set.

    Luchtmeter en injectoren zijn van de LE-JETRONIC.

    Thermostaathuis?

    Eerst nadenken, goed nadenken.

    Pas dan aan het werk.

    :jerry :jerry

    #18291381

    haha dat is waar, maar vaak wil ik te snel :hmmz

    ik heb de auto weer lopend met carburateur. nu kan ik rustig aan alles uitzoeken en compleet maken voor ik alles erop zet

    #18291382

    inlaatbuis is ook van een LE systeem.. incl de injectoren

    wat betreft de losse draden… even doormeten… ben je er zo uit

    #18291383

    Dat maakt niet uit of de inlaatspruitstuk van een LE-JETRONIC is, bij de L-JETRONIC vervalt de koudestartverstuiver.
    Dus ff de verstuivers/injectoren wisselen, hij moet alles bij elkaar zoeken. ;) ;)
    Gezien dat alles er af is…………………
    Kan hij dus alles bij elkaar zoeken, wat bij elkaar hoort. :thumb
    De 1.9E heeft met de L-JETRONIC een koudestartverstuiver, net als de 2.0E LE-JETRONIC.
    En je raad het al; de L-JETRONIC gaat het extra brandstof via de 4 verstuivers ook wel injectoren genoemd.

    :jerry :jerry :kewlpics :agent

    #18291384

    de benzinepomp en filter bij een rekord e zit onderaan bij de tank
    tussen de tank en de achteras

    grtz

    #18291385

    dat is ook de plek bij manta/ascona b de plaats

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.