ombouw 1.2 naar 2.0e

Forumindex Forums Techniek Cih ombouw 1.2 naar 2.0e

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209793

    hallo ga binnenkort misschien naar een manta kijken, maar daar zit een 1.2 in, moet ik daar veel voor aanpassen wil ik er een 2.0 inhangen?
    alvast bedankt

    gr jorn

    #17482092

    valt wel mee:
    – Motor met alle opbouwdelen
    – Bak met baksteun e.d.
    – Tussenas
    – Achteras compleet met stabilatorstang e.d.
    – Remmen voor / achter
    – Hoofdremcilinder en rembekrachtiger (vermoedelijk)
    – Radiateur
    – Uitlaat
    – Voorste stabilisatorstang (vermoedelijk)
    – Middenconsole (tunnelbak) als het een B-manta is, maar kan je ook laten zitten als je een 5-bak plaatst.

    #17482093

    lol alleen de carrosserie behoud je dan nog :D

    #17482094

    Vergeet niet een injectietank en een retourleiding.

    Groetjes Richard

    #17482095

    En het kenteken!

    #17482096

    oke bedankt….. ja is een b manta
    dus als ik een 5bak erin doe kan ik de tunnel zo laten of moet ik m dan juist aanpassen
    en trouwens die 1200 zij die er nog veel heb er nl nog maar weinig gezien

    #17482097

    daarom zou ik hem juist niet ombouwen, er zijn meer manta’s met 2.0 dan dat er met 1.2 zijn :)
    en van 1.2n naar 2.0e op kenteken gebeurd ook niet zomaar

    #17482098

    Voordeel is wel dat er een typegoedkeuring voor is, dus het zou met een paar eurootjes klaar moeten zijn.

    #17482099

    origineel gepost door henk 400rr
    valt wel mee:
    – Motor met alle opbouwdelen
    – Bak met baksteun e.d.
    – Tussenas
    – Achteras compleet met stabilatorstang e.d.
    – Remmen voor / achter
    – Hoofdremcilinder en rembekrachtiger (vermoedelijk)
    – Radiateur
    – Uitlaat
    – Voorste stabilisatorstang (vermoedelijk)
    – Middenconsole (tunnelbak) als het een B-manta is, maar kan je ook laten zitten als je een 5-bak plaatst.

    plus brst pomp als je injectie gaat gebruiken,

    #17482100

    origineel gepost door Lemx
    Vergeet niet een injectietank en een retourleiding.

    Groetjes Richard

    Ach ja, da’s ook nog zo.

    en dan dus ook nog de pomp en dat de toevoerleiding anders zit.

    De 1200’s hadden in de b-manta een kort pookje in tegenstelling tot de rest van die bouwjaren die weer een langere pook hadden, dus je kan de console zo laten bij een 5-bak, het enigste is dat de versnellingsbak steun op de carosserie 5 cm meer naar voren zit dus je moet even een apart beugeltje maken voor de 5-bak (U-vormig).

    Ze zijn in Nederland vrij zeldzaam, maar vertegenwoordigen ondanks dat niet zo’n enorme waarde als z’n meer vermogende mede types.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.