Olympia Rekord 1955

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 300)
  • Auteur
    Berichten
  • #18176321

    Ja glazen bougies heb ik ook wel eens over gelezen; dan kan je de kleur van de ontbranding zien.
    Weet zo ff niet waar zo’n set te bestellen valt.

    #18176322
    #18176323

    Colortune testbougie 14mm voor afstellen brandstofmengsel
    VI-G4074

    #18176324

    Bougie binnen, maar krijg het niet voor elkaar, heeft iemand mischien documentatie van de opel carberateur (zelf fabricaat opel).

    #18176325

    Als ik de ontsteking afstel exact volgens markeringen en stroboscoop, gaat de motor sputteren in wat hogere toerentallen. Zonder vacuuem vervroeging start die uberhaubt niet. Volgensmij is de vervroeging niet goed afgesteld, maar hoe doe ik dat.

    De carb heeft maar een stelschroef voor stationair, is een carter carberateur, hoe stel je hierbij het mengsel af?

    #18176326

    Je zou eens een gepensioneerde monteur moeten aanspreken hierover ron.
    xdie hebben er jaren mee gesleuteld vroeger en weten er vaak veel vanaf.

    #18176327

    Helaas, motor vastgelopen, ik stuk aan het rijden, was eindelijk goed afgesteld.
    Na paar kilometer over een drempeltje en poef uit. Ik denk accu leeg, controleren nee goed.

    Dan proberen ronddraaien krukas, muur vast niet vooruit of achteruit te krijgen.
    Verdorie dacht ik er moet wat afgebroken zijn, carterpan eronderuit. Alles netjes vast, lagers gecontroleerd nog alelmaal goed.

    Zuigers kunnen allemaal nog heen en weer. Krukas gaat niet rond.
    Vandaag distributie deksel eraf halen, vermoed dat er hier toch wat mis is gegaan of mijn nokkenas is vastgelopen.

    Aandrijving van de rotor en ruitenwissers is niet vastgelopen. Enige waardoor de nokkenas nog vastgelopen kan zijn is de stoters waarvan er vast zitten of de benzine pomp welke is vastgeslagen.

    #18176328

    Potjandorie3dubbeltjes :wtf

    Motor vastgelopen? :shock: Hopelijk valt het heel hard mee met de schade en krijg je haar weer rijdbaar.
    Vindt dit een erg gaaf topic om te volgen van een zeer leuke oldtimer.

    Groeten van Paul

    #18176329

    Aiii. Dat is nooit fijn. Hopen dat alles nog te redden is.

    #18176330

    ooooh das nie zo mooi…
    Ben wel benieuwd naar de oorzaak van de vastloper.
    Als je het distributie tandwiel eraf pakt, gaat ie dan wel rond?
    Was het een nou 1.5 of een 1.7 ?
    Hoop dat je hem weer snel aant lopen hebt :thumbup

    groeten

    #18176331

    Het is een 1.5. Disdeksel eraf gehaald, vanavond even tandwiel demonteren. Zou de startmotor dit kunnen veroorzaken?
    Hij is exact op bdp stil komen staan, dus je zou toch denken dat er wat mis is gegaan met de zuigers, maar als ik ze losmaak van de krukas kunnen ze naar beneden en boven en de krukas kan niet rond?

    Weet iemand of de benzinepomp bijv de oorzaak kan zijn? Deze zit op de nokkenas aangedreven met een soort veer welke steet een palletje terugdrukt.

    #18176332

    hoeven de drijfstanglagers niet te zjn kunnen de krukaslagers ook zijn

    #18176333

    Oei da’s balen, distributietandwiel al verwijderd? Draait de krukas dan wel rond?

    #18176334

    Ook krukaslagers en tandwiel gedemonteerd. Mog niet baten, hij staat exact op 0 vastgelopen dus toch zou je denken zuigers. Maar die kunnen allemaal nog op en neer. ik kan alleen degene die bijna helmaal boven staan niet verder naar onder trekken omdat de krukas niet rond wil en dan in de weg zit, een stuk ernaast gaat maar niet helemaal. En te ver naar boven durf ik niet want als de zuigerveren er bovenuit komen moet de kop eraf.

    Wat ik gezien heb gister is dat het tandwiel van de startmotor nog op de starterkrans staat, dus morgen deze demonteren en hopen dat dat het is, maar mijn opties zijn op dus zou eignelijk denken van wel.

    #18176335

    Kan best zijn dat de startmotor vast zit.

    #18176336

    ik begrijp dr helemaal niks van, bijna alles los gehad en kan draaien, krukas zonder dat de drijfstangen eraan zitten ook, maar als ik de drijfstangen en zuigers afzonderlijk beweeg bewegen die ook, monteer ik ze kan de krukas niet meer draaien, maar monteer ik ze afzonderlijk aan de krukas dus 1 voor 1 kan die wel blijven draaien, dus het is ook niet dat een van hen ovaal is ofzo.

    Je zou bijna denken krukas krom?

    #18176337

    Ron,

    Balen dat dit is gebeurt en ik hoop dat je dit weer goed kan krijgen.
    Als je aangeef dat je ze allemaal gelijktijdig niet kan bewegen en afzonderlijk wel; kan het zijn dat je krukas niet meer rechtligt ofzo :?: Of inderdaad dat hij mogelijk krom is; maar dat moet je ook merken toch..

    Succes ermee iig.

    gr
    Marcel

    #18176338

    Pffff wat jammer voor je Ron. Hoop dat je snel er achter komt wat nu de boosdoener is. Heel veel succes ermee. :thumb

    #18176339

    Draait de krukas wel mooi rond als je de drijfstangen er af hebt?

    #18176340

    @Boskje wrote:

    Draait de krukas wel mooi rond als je de drijfstangen er af hebt?

    Ja dan draaid die gewoon rond.

    #18176341

    Hoe zien de drijfstanglagers er uit? Is daar ook wat aan gereviseerd?
    Lijkt me dan dat er 1 is die te krap zit en met warm worden loopt te klieren.
    Maar dan zie je meestal wel een blauwe waas op de delen. Als dat gebeurt is dan kun je alleen nog maar je krukas laten slijpen

    #18176342

    @Fearless wrote:

    Hoe zien de drijfstanglagers er uit? Is daar ook wat aan gereviseerd?
    Lijkt me dan dat er 1 is die te krap zit en met warm worden loopt te klieren.
    Maar dan zie je meestal wel een blauwe waas op de delen. Als dat gebeurt is dan kun je alleen nog maar je krukas laten slijpen

    Krukas is net geslepen, drijfstangen zijn ook ingenomen waar nodig, drijfstanglagers zijn vernieuwd, krukaslagers zijn vernieuwd.
    Zien er ook allemaal als nieuw uit. Revisiebedrijf heeft de nieuwe lagers voordat ze gingen slijpen nagemeten, dus hoop niet dat dat het is.

    #18176343

    Dan mag je aannemen dat ze niet te krap zijn idd.

    Heb je al contact gehad met het revisiebedrijf? Ben benieuwd wat zij er van zeggen.

    #18176344

    Is de krukas 5 of 3 keer gelagerd?
    Bij 3 keer gelagerd kan het zijn dat de krukas krom is ,dan zou je drijfstangen 1 & 2 er een op moeten zetten en proberen. Draait ie dan 3&4 een keer proberen.
    Bij 5 keer gelagerd is de kans dat ie krom is een stuk kleiner.

    Ik heb net de foto ’s gezien , 4 keer gelagerd dan zou ik met 2 en 3 eerst proberen

    #18176345

    @Boskje wrote:

    Is de krukas 5 of 3 keer gelagerd?
    Bij 3 keer gelagerd kan het zijn dat de krukas krom is ,dan zou je drijfstangen 1 & 2 er een op moeten zetten en proberen. Draait ie dan 3&4 een keer proberen.
    Bij 5 keer gelagerd is de kans dat ie krom is een stuk kleiner.

    Ik heb net de foto ’s gezien , 4 keer gelagerd dan zou ik met 2 en 3 eerst proberen

    Is 4 maal gelagerd.

    Ik heb er twee, de rechter is orgineel maar kon enkel op 2de overmaakt geslepen worden. Dus een 2e aangeschaft en die kon wel op 1ste overmaat worden geslepen.

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 300)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.